Ponad 195 tys. pasażerów w lutym na wrocławskim lotnisku
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Ponad 1800 operacji lotniczych i ponad 195 tys. podróżnych obsłużyło w lutym wrocławskie lotnisko. Port Lotniczy Wrocław kontynuuje dobrą passę ze stycznia i wszystko wskazuje na to, że rok zakończy rekordową liczbą pasażerów.
Loty na słoneczne Południe, a także city breaki w największych miastach Europy – te kierunki były najczęściej wybierane przez pasażerów z Wrocławia w minionym miesiącu. W lutym tego roku z oferty lotniska skorzystało o ponad 62 proc. więcej pasażerów niż w analogicznym miesiącu rok temu. W porównaniu z poprzednim rokiem o ponad 25 procent wyższa była także liczba operacji lotniczych.
- W lutym zaobserwowaliśmy, że pasażerowie decydowali się równie chętnie na beach breaki w południowych częściach Europy, co na city breaki w dużych miastach. Wynika to przede wszystkim z okresu ferii zimowych, który sprzyja wypoczynkowi i podróżowaniu w każdej formie. Dzięki korzystnemu harmonogramowi lotów w połowie lutego pasażerowie mogli wybrać się zarówno na tydzień lub dwa klasycznych ferii zimowych, jak i na atrakcyjny przedłużony weekend w jednym z wielu miast europejskich dostępnych bezpośrednio z Wrocławia – zauważa Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
City i beach breaki na topie
Krajem południowej Europy, który zdecydowanie cieszy się największą popularnością wśród pasażerów z Wrocławia, są Włochy. W lutym słoneczną Italię wybrało blisko 22 tys. podróżnych, a ponad 90 proc. wypełnienia zanotowano na trasach do Rzymu, Mediolanu, Neapolu i Palermo. Samoloty wypełnione w ponad 96 proc. wylatywały również do Porto (nowość w zimowym rozkładzie lotów), w 95 proc. do Barcelony i w 93 proc. do Paryża. Wzmożony ruch widoczny był również na typowo beach breakowych kierunkach takich jak Larnaka, Pafos, Malta czy hiszpańskie Alicante i Malaga. Samoloty wypełnione w ponad 90 proc. latały także do Oslo.
- Lutowe trendy w podróżowaniu to kontynuacja styczniowych wyborów pasażerów. Widzimy wyraźnie, że podróżni są spragnieni słońca i po blisko trzech latach obostrzeń sanitarnych chętnie decydują się zimą na częste, kilkudniowe urlopy z bezpośrednim wylotem z Wrocławia – podkreśla Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Prawie 30 proc. wszystkich pasażerów w lutym stanowili ci, którzy wybrali się do Wielkiej Brytanii. Najwięcej pasażerów podróżowało do Londynu (prawie 30 tys.), East Midlands (ponad 4 tys.), Birmingham (ponad 3 tys.) i Edynburga (blisko 3 tys.).
W lutym największy odsetek ruchu, podobnie jak w styczniu, stanowił międzynarodowy ruch sieciowy – 71,5 proc. (ponad 139 tys. podróżnych), następnie międzynarodowy ruch sieciowy – 11,3 proc. (ponad 22 tys.), sieciowy krajowy (20 tys. podróżnych) i ruch czarterowy – blisko 4,3 proc. (ponad 8 tys. pasażerów).
Nowy rozkład
Marzec to ostatni miesiąc, w którym podróżni mogą skorzystać z zimowego rozkładu lotów. W ostatni weekend marca w życie wejdzie niezwykle atrakcyjny letni rozkład lotów z ulubionymi południowymi kierunkami i rozkładowymi nowościami takimi jak Brindisi czy Sofia.
Więcej informacji
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2019 obsłużył ponad 3,5 mln pasażerów. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S3, S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Wygodnym połączeniem z centrum jest autobusowa linia „106” oraz nocna „206”, a z zachodnich dzielnic Wrocławia linia „129”. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje, także całodobowe.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.