Ponad połowa Polaków wyjeżdżających na Boże Narodzenie to dorośli z dziećmi

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Blisko 70 proc. Polaków planujących rodzinne wyjazdy na tegoroczne święta ma zamiar wyruszyć 23 grudnia, chociaż niemal ¼ rozpoczyna świąteczny odpoczynek dopiero w Wigilię. Dominują krótkie pobyty trzy-, cztero- i pięciodniowe. Chociaż zazwyczaj Polacy najchętniej szukają zakwaterowania w kwaterach i apartamentach, to rodzinne Boże Narodzenie wolą spędzić w wynajętych domkach i willach. Aż ¼ planuje wyjazd do Zakopanego, popularne są również Karpacz i Szklarska Poręba.
Okres świąteczno-noworoczny to popularny czas wyjazdów, nie tylko do rodziny, ale również z rodzinami. Jak wynika z danych Nocowanie.pl, polskiego serwisu turystycznego odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie, Polacy chętnie wyjeżdżają na Boże Narodzenie z dziećmi - co czwarta osoba poszukująca zakwaterowania w Polsce od 22, 23 lub 24 grudnia planuje wyjazd jednego lub dwojga dorosłych i od jednego do sześciorga dzieci. W sumie ponad połowę wszystkich wyszukiwań noclegów w tym terminie stanowią te dla grup od jednego do dziewięciorga dorosłych z od jednego do dziewięciorga dzieci.
Spędzanie świąt z rodziną poza domem spotyka się z coraz większym uznaniem. Zamiast zajmować się gotowaniem i sprzątaniem oraz robieniem niezbędnych zakupów w pośpiechu coraz więcej osób woli po prostu wyjechać w miejsce, gdzie można spodziewać się śniegu, a przygotowaniami do świąt zajmie się obsługa, właściciel obiektu lub skorzystamy z lokalnej pysznej gastronomii. Oprócz tego w coraz większej liczbie polskich miast odbywają się bardzo malownicze i klimatyczne jarmarki bożonarodzeniowe - np. w Zakopanem w tym roku pojawi się po raz pierwszy. Pozwalają one jeszcze bardziej zanurzyć się w świątecznej atmosferze, zrobić coś innego niż zwykle, zobaczyć nowe miejsca, jednocześnie nie przejmując się tymi mniej przyjemnymi i czasochłonnymi elementami przygotowań do świąt. Według wstępnych prognoz pogody na koniec grudnia w tym roku możemy mieć nadzieję na zimową i śnieżną aurę, co może stanowić dodatkową zachętę do wyjazdu - mówi Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.pl.
Zakopane najpopularniejszym kierunkiem rodzinnych wyjazdów na święta
Zimowe wyjazdy kojarzą się z górami, co potwierdzają dane z Nocowanie.pl - wśród dwudziestu najchętniej wybieranych na świąteczny wyjazd miejscowości znalazła się tylko jedna nadmorska, na dalekim miejscu - Kołobrzeg. Spośród wymienionych wyżej grup dorosłych z dziećmi aż ¼ wybiera się do Zakopanego, blisko 12 proc. do Karpacza, a nieco ponad 6 proc. do Szklarskiej Poręby. Wśród województw największą popularnością cieszy się małopolskie, którego dotyczy nieco ponad połowa wyszukiwań, na drugim miejscu znalazło się dolnośląskie (¼ wyszukiwań), a dalej śląskie (10 proc.), podkarpackie (4,5 proc.) i zachodniopomorskie (4 proc.).
Najwięcej, bo blisko 70 proc. osób spędzających rodzinne święta poza domem planuje rozpocząć pobyt 23 grudnia, ale niemal ¼ poszukuje zakwaterowania dopiero od 24 grudnia. Dominują krótkie wyjazdy, na cztery dni, w dalszej kolejności popularne są wyjazdy trzy- i pięciodniowe. Tylko nieco ponad 5 proc. z omawianych grup turystów ma zamiar wydłużyć pobyt do Sylwestra.
Na wakacje czy długie weekendy Polacy najchętniej wybierają zakwaterowanie w kwaterach i pokojach, ale, jak wynika z danych, rodzinne Boże Narodzenie wolą świętować w domkach i willach - tego rodzaju zakwaterowania poszukuje blisko 40 proc. wyjeżdżających z dziećmi. Kwatery i pokoje wybiera nieco ponad ¼, całkiem popularne są również apartamenty (14 proc. z omawianej grupy), pensjonaty (11,5 proc.).

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.