Ponad połowa Polaków wyjeżdżających na Boże Narodzenie to dorośli z dziećmi

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Blisko 70 proc. Polaków planujących rodzinne wyjazdy na tegoroczne święta ma zamiar wyruszyć 23 grudnia, chociaż niemal ¼ rozpoczyna świąteczny odpoczynek dopiero w Wigilię. Dominują krótkie pobyty trzy-, cztero- i pięciodniowe. Chociaż zazwyczaj Polacy najchętniej szukają zakwaterowania w kwaterach i apartamentach, to rodzinne Boże Narodzenie wolą spędzić w wynajętych domkach i willach. Aż ¼ planuje wyjazd do Zakopanego, popularne są również Karpacz i Szklarska Poręba.
Okres świąteczno-noworoczny to popularny czas wyjazdów, nie tylko do rodziny, ale również z rodzinami. Jak wynika z danych Nocowanie.pl, polskiego serwisu turystycznego odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie, Polacy chętnie wyjeżdżają na Boże Narodzenie z dziećmi - co czwarta osoba poszukująca zakwaterowania w Polsce od 22, 23 lub 24 grudnia planuje wyjazd jednego lub dwojga dorosłych i od jednego do sześciorga dzieci. W sumie ponad połowę wszystkich wyszukiwań noclegów w tym terminie stanowią te dla grup od jednego do dziewięciorga dorosłych z od jednego do dziewięciorga dzieci.
Spędzanie świąt z rodziną poza domem spotyka się z coraz większym uznaniem. Zamiast zajmować się gotowaniem i sprzątaniem oraz robieniem niezbędnych zakupów w pośpiechu coraz więcej osób woli po prostu wyjechać w miejsce, gdzie można spodziewać się śniegu, a przygotowaniami do świąt zajmie się obsługa, właściciel obiektu lub skorzystamy z lokalnej pysznej gastronomii. Oprócz tego w coraz większej liczbie polskich miast odbywają się bardzo malownicze i klimatyczne jarmarki bożonarodzeniowe - np. w Zakopanem w tym roku pojawi się po raz pierwszy. Pozwalają one jeszcze bardziej zanurzyć się w świątecznej atmosferze, zrobić coś innego niż zwykle, zobaczyć nowe miejsca, jednocześnie nie przejmując się tymi mniej przyjemnymi i czasochłonnymi elementami przygotowań do świąt. Według wstępnych prognoz pogody na koniec grudnia w tym roku możemy mieć nadzieję na zimową i śnieżną aurę, co może stanowić dodatkową zachętę do wyjazdu - mówi Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.pl.
Zakopane najpopularniejszym kierunkiem rodzinnych wyjazdów na święta
Zimowe wyjazdy kojarzą się z górami, co potwierdzają dane z Nocowanie.pl - wśród dwudziestu najchętniej wybieranych na świąteczny wyjazd miejscowości znalazła się tylko jedna nadmorska, na dalekim miejscu - Kołobrzeg. Spośród wymienionych wyżej grup dorosłych z dziećmi aż ¼ wybiera się do Zakopanego, blisko 12 proc. do Karpacza, a nieco ponad 6 proc. do Szklarskiej Poręby. Wśród województw największą popularnością cieszy się małopolskie, którego dotyczy nieco ponad połowa wyszukiwań, na drugim miejscu znalazło się dolnośląskie (¼ wyszukiwań), a dalej śląskie (10 proc.), podkarpackie (4,5 proc.) i zachodniopomorskie (4 proc.).
Najwięcej, bo blisko 70 proc. osób spędzających rodzinne święta poza domem planuje rozpocząć pobyt 23 grudnia, ale niemal ¼ poszukuje zakwaterowania dopiero od 24 grudnia. Dominują krótkie wyjazdy, na cztery dni, w dalszej kolejności popularne są wyjazdy trzy- i pięciodniowe. Tylko nieco ponad 5 proc. z omawianych grup turystów ma zamiar wydłużyć pobyt do Sylwestra.
Na wakacje czy długie weekendy Polacy najchętniej wybierają zakwaterowanie w kwaterach i pokojach, ale, jak wynika z danych, rodzinne Boże Narodzenie wolą świętować w domkach i willach - tego rodzaju zakwaterowania poszukuje blisko 40 proc. wyjeżdżających z dziećmi. Kwatery i pokoje wybiera nieco ponad ¼, całkiem popularne są również apartamenty (14 proc. z omawianej grupy), pensjonaty (11,5 proc.).

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.