Pracownicy polskich hoteli Leonardo, otrzymują „Dzień na U”
Od października 2019 roku możemy obserwować rosnącą popularność Programu Dzień na U, Fundacji Rak’n’Roll. Wygraj Życie! Akcja zachęca pracodawców do przyznania dodatkowego dnia wolnego dla pracowników, w którym wykonają badania profilaktyczne. 1 kwietnia do programu dołączyły 3 polskie obiekty grupy Leonardo Hotels: NYX Hotel Warsaw, Leonardo Royal Warsaw oraz krakowski Leonardo Butique Old Town.
Z sondażu wynika, że 25% Polaków nie wie, jakie badania profilaktyczne należy wykonać w ich wieku, a tylko 30% badanych wykonało komplet tych zalecanych[1]. Najczęstszą wymówką, aby je pomijać jest brak czasu. Naprzeciw temu wychodzi właśnie program Fundacji Rak’n’Roll, znanej z aktywnego propagowania badań. Zgodnie regulaminem pracodawca oferuje pracownikom dodatkowy pełnopłatny dzień wolny na wykonanie badań - wtedy właśnie przypada ich „Dzień na U”.
Załoga hoteli Leonardo to nie tylko pracownicy – traktujemy się jak rodzina. Spędzamy ze sobą mnóstwo czasu, dlatego zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich członków zespołu jest dla mnie priorytetem – mówi Paulina Kołodziejczyk, General Manager NYX Hotel Warsaw.
Po dwóch latach pandemii wszyscy zrozumieliśmy, jak ważne jest dbanie o siebie i swoich bliskich. Przez wdrożenie tego działania w hotelach Leonardo chcielibyśmy podkreślić nasze zaangażowanie, ale też pokazać naszym przyszłym pracownikom, że nie tylko mówimy o dbaniu - faktycznie to robimy – skomentowała Irina Ignacik, HR Manager Leonardo Hotels Poland.
Z dodatkowego dnia skorzystać będzie mogło ponad 80 pracowników z Warszawy i Krakowa, którzy w ramach „Dnia na U” mogą zrobić badania takie jak: USG, morfologia, cytologia, PSA, kolonoskopia czy kontrolę znamion.
[1] Sondaż przeprowadzony w 2019 roku przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.