Komunikaty PR

"Prawie 100 mln zysku z hoteli". Doskonałe wyniki sieci Arche

2023-11-21  |  01:00
Biuro prasowe

Bieżący rok dla Arche SA może okazać się rekordowo dobrym. Notowana na Catalyst firma jest największą w Polsce prywatną siecią hotelową z rodzimym kapitałem. Jak informuje, jej prezes Władysław Grochowski w okresie od stycznia do końca października 2023 r. spółka zanotowała łącznie 515 mln zł przychodów netto, których głównymi źródłami prócz działalności hotelowo-gastronomicznej i deweloperskiej, była sprzedaż lokali inwestycyjnych.

— Oglądamy sporo ciekawych i niestandardowych lokalizacji oraz analizujemy ich potencjał rozwoju. W tym roku Arche mocno skupia się na dalszym powiększaniu banku gruntów i zakupie kolejnych postindustrialnych obiektów do rewitalizacji — ostatnio Starej Olejarni w Szczecinie. Tu mogę dodatkowo ujawnić, że w b.r. nasze przychody liczone na koniec października ze sprzedaży 494 lokali — w tym 293 inwestycyjnych oraz 201 mieszkań i domów, wynoszą łącznie 244 mln zł netto. Jak widać autorski System Arche, czyli bezpieczny model inwestowania w pokoje hotelowe i wspólnego zarabiania na hotelarstwie bez pułapek, okazał się strzałem w dziesiątkę. To z kolei daje nam możliwości, pozyskiwania finansowania na realizację kolejnych projektów oraz szybką ścieżkę rozwoju marki na terenie całego kraju. Również w tym obszarze dbamy, aby nie windować cen, kontrolując cały łańcuch dostaw — m.in. samemu produkując meble i wykończenie wnętrz, przez co w finale możemy dostarczyć klientom inwestycyjnym gotowe pokoje znacznie poniżej cen konkurencji, a także zwiększyć stopę zwrotu i rentowność. Słowem w tym roku idziemy na rekord ! — zdradza prezes Arche Władysław Grochowski.

Strategiczne plany firmy Grochowskiego zakładają, zarządzanie ponad 50 hotelami w 2030 r. W tym czasie znacząco ma zwiększyć się też grupa inwestorów kupujących pokoje hotelowe na własność i korzystających z inwestycji w “pracujące” nieruchomości. Obecnie kolekcję Arche stanowi 4 tys. pokoi w 19 hotelach i obiektach hotelowych oraz 150 kontenerów w tzw. hotelu rozproszonym Arche Siedlisko. Kilka kolejnych obiektów jest w przygotowaniu lub w budowie. Dla przykładu w I połowie 2024 r. ruszą dwa nowe — Klasztor we Wrocławiu i Arche Nałęczów dawne Sanatorium Milicyjne. Arche SA to także doświadczony deweloper mieszkaniowo-hotelowy, który w swojej ponad 30-letniej historii wybudował ponad 10 tys. domów i mieszkań. Firma prowadzi szeroką działalność integrującą społeczności, osoby wykluczone społecznie i wspierającą osoby najbardziej potrzebujące w ramach Fundacji Leny Grochowskiej.

—  Strategia Arche to łączenie i  budowanie społeczności, jak również integrowanie osób wykluczonych i niepełnosprawnych. Stąd nie chcemy być premium, choć wielu ekspertów wskazuje, że spełniamy wszelkie cechy segmentu luksusowego.  Za to pragniemy dalej utrzymać najwyższą jakość usług, unikatowy wielofunkcyjny charakter rewitalizowanych zabytków, a w tym samy czasie być w pełni otwartymi dla każdego — rodzin z dziećmi, grup znajomych, singli, biznesu, czy podróżujących ze zwierzętami. Dla nas luksus to wspólne doświadczenie, więzi, budowanie mostów, tolerancji i relacji międzyludzkich, a nie “złotej klatki”. Po trudnych latach wracają pomyślne wiatry zarówno w podróżach, jak i deweloperce mieszkaniowej. Bardzo optymistycznym faktem jest, że tegoroczne przychody naszych hoteli do końca października wyniosły 271 mln zł, a zysk operacyjny z działalności hotelowej to prawie 100 mln zł. Jest to zasługa rosnącej liczby turystów i gości biznesowych nie tylko z kraju, ale również z zagranicy — szczególnie z Czech, Litwy, USA, Słowacji, Holandii i Wielkiej Brytanii. A, także słonecznej pogody, która wydłużyła sezon urlopowy i od września nałożyła się na dużą liczbę imprez oraz eventów biznesowych. Chociaż średnie obłożenie w naszych hotelach to 60 proc., to niektóre obiekty nadal utrzymują je na poziomie ponad 80 proc. Jednocześnie staramy się, aby oferowane klientom ceny były wyważane — tak pośrodku, i to nawet przy bardzo wysokim obłożeniu, nie chcemy windować ich w górę. Dla przykładu na końcówkę roku, o bardzo wysokim zapełnieniu hoteli, przygotowujemy promocję — “Arcy-długie święta z Arche”, gdzie przy 10-dniowym, pobycie można będzie zaoszczędzić spore pieniądze, a jednocześnie zyskać więcej czasu na wypoczynek. W kolejnych obiektach otworzymy oddziały fundacji zatrudniające i integrujące osoby z niepełnosprawnością, a w lokalizacjach to umożliwiających ruszą  farmy dla zwierząt. Widzimy, że konkurencja nas obserwuje i to bardzo dobrze, bo w finale klient dostaje coraz lepszą jakość usług  — podsumowuje Władysław Grochowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc Biuro prasowe
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy
Turystyka Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
2024-12-11 | 14:00

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami

Hilton ogłosił dziś, że na mocy umowy franczyzowej z Grupą Hotele Polskie w północnej Polsce zostaną otwarte dwa nowe obiekty Spark by Hilton. Jest to krajowy debiut marki Hilton w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.