Komunikaty PR

"Prawie 100 mln zysku z hoteli". Doskonałe wyniki sieci Arche

2023-11-21  |  01:00
Biuro prasowe

Bieżący rok dla Arche SA może okazać się rekordowo dobrym. Notowana na Catalyst firma jest największą w Polsce prywatną siecią hotelową z rodzimym kapitałem. Jak informuje, jej prezes Władysław Grochowski w okresie od stycznia do końca października 2023 r. spółka zanotowała łącznie 515 mln zł przychodów netto, których głównymi źródłami prócz działalności hotelowo-gastronomicznej i deweloperskiej, była sprzedaż lokali inwestycyjnych.

— Oglądamy sporo ciekawych i niestandardowych lokalizacji oraz analizujemy ich potencjał rozwoju. W tym roku Arche mocno skupia się na dalszym powiększaniu banku gruntów i zakupie kolejnych postindustrialnych obiektów do rewitalizacji — ostatnio Starej Olejarni w Szczecinie. Tu mogę dodatkowo ujawnić, że w b.r. nasze przychody liczone na koniec października ze sprzedaży 494 lokali — w tym 293 inwestycyjnych oraz 201 mieszkań i domów, wynoszą łącznie 244 mln zł netto. Jak widać autorski System Arche, czyli bezpieczny model inwestowania w pokoje hotelowe i wspólnego zarabiania na hotelarstwie bez pułapek, okazał się strzałem w dziesiątkę. To z kolei daje nam możliwości, pozyskiwania finansowania na realizację kolejnych projektów oraz szybką ścieżkę rozwoju marki na terenie całego kraju. Również w tym obszarze dbamy, aby nie windować cen, kontrolując cały łańcuch dostaw — m.in. samemu produkując meble i wykończenie wnętrz, przez co w finale możemy dostarczyć klientom inwestycyjnym gotowe pokoje znacznie poniżej cen konkurencji, a także zwiększyć stopę zwrotu i rentowność. Słowem w tym roku idziemy na rekord ! — zdradza prezes Arche Władysław Grochowski.

Strategiczne plany firmy Grochowskiego zakładają, zarządzanie ponad 50 hotelami w 2030 r. W tym czasie znacząco ma zwiększyć się też grupa inwestorów kupujących pokoje hotelowe na własność i korzystających z inwestycji w “pracujące” nieruchomości. Obecnie kolekcję Arche stanowi 4 tys. pokoi w 19 hotelach i obiektach hotelowych oraz 150 kontenerów w tzw. hotelu rozproszonym Arche Siedlisko. Kilka kolejnych obiektów jest w przygotowaniu lub w budowie. Dla przykładu w I połowie 2024 r. ruszą dwa nowe — Klasztor we Wrocławiu i Arche Nałęczów dawne Sanatorium Milicyjne. Arche SA to także doświadczony deweloper mieszkaniowo-hotelowy, który w swojej ponad 30-letniej historii wybudował ponad 10 tys. domów i mieszkań. Firma prowadzi szeroką działalność integrującą społeczności, osoby wykluczone społecznie i wspierającą osoby najbardziej potrzebujące w ramach Fundacji Leny Grochowskiej.

—  Strategia Arche to łączenie i  budowanie społeczności, jak również integrowanie osób wykluczonych i niepełnosprawnych. Stąd nie chcemy być premium, choć wielu ekspertów wskazuje, że spełniamy wszelkie cechy segmentu luksusowego.  Za to pragniemy dalej utrzymać najwyższą jakość usług, unikatowy wielofunkcyjny charakter rewitalizowanych zabytków, a w tym samy czasie być w pełni otwartymi dla każdego — rodzin z dziećmi, grup znajomych, singli, biznesu, czy podróżujących ze zwierzętami. Dla nas luksus to wspólne doświadczenie, więzi, budowanie mostów, tolerancji i relacji międzyludzkich, a nie “złotej klatki”. Po trudnych latach wracają pomyślne wiatry zarówno w podróżach, jak i deweloperce mieszkaniowej. Bardzo optymistycznym faktem jest, że tegoroczne przychody naszych hoteli do końca października wyniosły 271 mln zł, a zysk operacyjny z działalności hotelowej to prawie 100 mln zł. Jest to zasługa rosnącej liczby turystów i gości biznesowych nie tylko z kraju, ale również z zagranicy — szczególnie z Czech, Litwy, USA, Słowacji, Holandii i Wielkiej Brytanii. A, także słonecznej pogody, która wydłużyła sezon urlopowy i od września nałożyła się na dużą liczbę imprez oraz eventów biznesowych. Chociaż średnie obłożenie w naszych hotelach to 60 proc., to niektóre obiekty nadal utrzymują je na poziomie ponad 80 proc. Jednocześnie staramy się, aby oferowane klientom ceny były wyważane — tak pośrodku, i to nawet przy bardzo wysokim obłożeniu, nie chcemy windować ich w górę. Dla przykładu na końcówkę roku, o bardzo wysokim zapełnieniu hoteli, przygotowujemy promocję — “Arcy-długie święta z Arche”, gdzie przy 10-dniowym, pobycie można będzie zaoszczędzić spore pieniądze, a jednocześnie zyskać więcej czasu na wypoczynek. W kolejnych obiektach otworzymy oddziały fundacji zatrudniające i integrujące osoby z niepełnosprawnością, a w lokalizacjach to umożliwiających ruszą  farmy dla zwierząt. Widzimy, że konkurencja nas obserwuje i to bardzo dobrze, bo w finale klient dostaje coraz lepszą jakość usług  — podsumowuje Władysław Grochowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.