Komunikaty PR

"Prawie 100 mln zysku z hoteli". Doskonałe wyniki sieci Arche

2023-11-21  |  01:00
Biuro prasowe

Bieżący rok dla Arche SA może okazać się rekordowo dobrym. Notowana na Catalyst firma jest największą w Polsce prywatną siecią hotelową z rodzimym kapitałem. Jak informuje, jej prezes Władysław Grochowski w okresie od stycznia do końca października 2023 r. spółka zanotowała łącznie 515 mln zł przychodów netto, których głównymi źródłami prócz działalności hotelowo-gastronomicznej i deweloperskiej, była sprzedaż lokali inwestycyjnych.

— Oglądamy sporo ciekawych i niestandardowych lokalizacji oraz analizujemy ich potencjał rozwoju. W tym roku Arche mocno skupia się na dalszym powiększaniu banku gruntów i zakupie kolejnych postindustrialnych obiektów do rewitalizacji — ostatnio Starej Olejarni w Szczecinie. Tu mogę dodatkowo ujawnić, że w b.r. nasze przychody liczone na koniec października ze sprzedaży 494 lokali — w tym 293 inwestycyjnych oraz 201 mieszkań i domów, wynoszą łącznie 244 mln zł netto. Jak widać autorski System Arche, czyli bezpieczny model inwestowania w pokoje hotelowe i wspólnego zarabiania na hotelarstwie bez pułapek, okazał się strzałem w dziesiątkę. To z kolei daje nam możliwości, pozyskiwania finansowania na realizację kolejnych projektów oraz szybką ścieżkę rozwoju marki na terenie całego kraju. Również w tym obszarze dbamy, aby nie windować cen, kontrolując cały łańcuch dostaw — m.in. samemu produkując meble i wykończenie wnętrz, przez co w finale możemy dostarczyć klientom inwestycyjnym gotowe pokoje znacznie poniżej cen konkurencji, a także zwiększyć stopę zwrotu i rentowność. Słowem w tym roku idziemy na rekord ! — zdradza prezes Arche Władysław Grochowski.

Strategiczne plany firmy Grochowskiego zakładają, zarządzanie ponad 50 hotelami w 2030 r. W tym czasie znacząco ma zwiększyć się też grupa inwestorów kupujących pokoje hotelowe na własność i korzystających z inwestycji w “pracujące” nieruchomości. Obecnie kolekcję Arche stanowi 4 tys. pokoi w 19 hotelach i obiektach hotelowych oraz 150 kontenerów w tzw. hotelu rozproszonym Arche Siedlisko. Kilka kolejnych obiektów jest w przygotowaniu lub w budowie. Dla przykładu w I połowie 2024 r. ruszą dwa nowe — Klasztor we Wrocławiu i Arche Nałęczów dawne Sanatorium Milicyjne. Arche SA to także doświadczony deweloper mieszkaniowo-hotelowy, który w swojej ponad 30-letniej historii wybudował ponad 10 tys. domów i mieszkań. Firma prowadzi szeroką działalność integrującą społeczności, osoby wykluczone społecznie i wspierającą osoby najbardziej potrzebujące w ramach Fundacji Leny Grochowskiej.

—  Strategia Arche to łączenie i  budowanie społeczności, jak również integrowanie osób wykluczonych i niepełnosprawnych. Stąd nie chcemy być premium, choć wielu ekspertów wskazuje, że spełniamy wszelkie cechy segmentu luksusowego.  Za to pragniemy dalej utrzymać najwyższą jakość usług, unikatowy wielofunkcyjny charakter rewitalizowanych zabytków, a w tym samy czasie być w pełni otwartymi dla każdego — rodzin z dziećmi, grup znajomych, singli, biznesu, czy podróżujących ze zwierzętami. Dla nas luksus to wspólne doświadczenie, więzi, budowanie mostów, tolerancji i relacji międzyludzkich, a nie “złotej klatki”. Po trudnych latach wracają pomyślne wiatry zarówno w podróżach, jak i deweloperce mieszkaniowej. Bardzo optymistycznym faktem jest, że tegoroczne przychody naszych hoteli do końca października wyniosły 271 mln zł, a zysk operacyjny z działalności hotelowej to prawie 100 mln zł. Jest to zasługa rosnącej liczby turystów i gości biznesowych nie tylko z kraju, ale również z zagranicy — szczególnie z Czech, Litwy, USA, Słowacji, Holandii i Wielkiej Brytanii. A, także słonecznej pogody, która wydłużyła sezon urlopowy i od września nałożyła się na dużą liczbę imprez oraz eventów biznesowych. Chociaż średnie obłożenie w naszych hotelach to 60 proc., to niektóre obiekty nadal utrzymują je na poziomie ponad 80 proc. Jednocześnie staramy się, aby oferowane klientom ceny były wyważane — tak pośrodku, i to nawet przy bardzo wysokim obłożeniu, nie chcemy windować ich w górę. Dla przykładu na końcówkę roku, o bardzo wysokim zapełnieniu hoteli, przygotowujemy promocję — “Arcy-długie święta z Arche”, gdzie przy 10-dniowym, pobycie można będzie zaoszczędzić spore pieniądze, a jednocześnie zyskać więcej czasu na wypoczynek. W kolejnych obiektach otworzymy oddziały fundacji zatrudniające i integrujące osoby z niepełnosprawnością, a w lokalizacjach to umożliwiających ruszą  farmy dla zwierząt. Widzimy, że konkurencja nas obserwuje i to bardzo dobrze, bo w finale klient dostaje coraz lepszą jakość usług  — podsumowuje Władysław Grochowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki! Biuro prasowe
2024-12-03 | 10:35

Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki!

Niebo od zawsze stanowiło granicę między marzeniami a rzeczywistością. To tam kierowały się spojrzenia wynalazców, marzycieli i pasjonatów, którzy pragnęli odkrywać
Turystyka Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
2024-11-22 | 01:00

Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024

Choć mody w świecie designu zmieniają się nieustannie, są rzeczy, które skutecznie im się opierają. Jak krzesła z giętego drewna. Od 1850 roku, kiedy w wiedeńskiej Café
Turystyka Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli
2024-11-17 | 01:00

Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli

Pricing to niezwykle ważny proces, podczas którego firmy sektora HoReCa określają ceny, po których będą sprzedawać swoje usługi i produkty. Proces ten powinien stanowić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.