Komunikaty PR

"Prawie 100 mln zysku z hoteli". Doskonałe wyniki sieci Arche

2023-11-21  |  01:00
Biuro prasowe

Bieżący rok dla Arche SA może okazać się rekordowo dobrym. Notowana na Catalyst firma jest największą w Polsce prywatną siecią hotelową z rodzimym kapitałem. Jak informuje, jej prezes Władysław Grochowski w okresie od stycznia do końca października 2023 r. spółka zanotowała łącznie 515 mln zł przychodów netto, których głównymi źródłami prócz działalności hotelowo-gastronomicznej i deweloperskiej, była sprzedaż lokali inwestycyjnych.

— Oglądamy sporo ciekawych i niestandardowych lokalizacji oraz analizujemy ich potencjał rozwoju. W tym roku Arche mocno skupia się na dalszym powiększaniu banku gruntów i zakupie kolejnych postindustrialnych obiektów do rewitalizacji — ostatnio Starej Olejarni w Szczecinie. Tu mogę dodatkowo ujawnić, że w b.r. nasze przychody liczone na koniec października ze sprzedaży 494 lokali — w tym 293 inwestycyjnych oraz 201 mieszkań i domów, wynoszą łącznie 244 mln zł netto. Jak widać autorski System Arche, czyli bezpieczny model inwestowania w pokoje hotelowe i wspólnego zarabiania na hotelarstwie bez pułapek, okazał się strzałem w dziesiątkę. To z kolei daje nam możliwości, pozyskiwania finansowania na realizację kolejnych projektów oraz szybką ścieżkę rozwoju marki na terenie całego kraju. Również w tym obszarze dbamy, aby nie windować cen, kontrolując cały łańcuch dostaw — m.in. samemu produkując meble i wykończenie wnętrz, przez co w finale możemy dostarczyć klientom inwestycyjnym gotowe pokoje znacznie poniżej cen konkurencji, a także zwiększyć stopę zwrotu i rentowność. Słowem w tym roku idziemy na rekord ! — zdradza prezes Arche Władysław Grochowski.

Strategiczne plany firmy Grochowskiego zakładają, zarządzanie ponad 50 hotelami w 2030 r. W tym czasie znacząco ma zwiększyć się też grupa inwestorów kupujących pokoje hotelowe na własność i korzystających z inwestycji w “pracujące” nieruchomości. Obecnie kolekcję Arche stanowi 4 tys. pokoi w 19 hotelach i obiektach hotelowych oraz 150 kontenerów w tzw. hotelu rozproszonym Arche Siedlisko. Kilka kolejnych obiektów jest w przygotowaniu lub w budowie. Dla przykładu w I połowie 2024 r. ruszą dwa nowe — Klasztor we Wrocławiu i Arche Nałęczów dawne Sanatorium Milicyjne. Arche SA to także doświadczony deweloper mieszkaniowo-hotelowy, który w swojej ponad 30-letniej historii wybudował ponad 10 tys. domów i mieszkań. Firma prowadzi szeroką działalność integrującą społeczności, osoby wykluczone społecznie i wspierającą osoby najbardziej potrzebujące w ramach Fundacji Leny Grochowskiej.

—  Strategia Arche to łączenie i  budowanie społeczności, jak również integrowanie osób wykluczonych i niepełnosprawnych. Stąd nie chcemy być premium, choć wielu ekspertów wskazuje, że spełniamy wszelkie cechy segmentu luksusowego.  Za to pragniemy dalej utrzymać najwyższą jakość usług, unikatowy wielofunkcyjny charakter rewitalizowanych zabytków, a w tym samy czasie być w pełni otwartymi dla każdego — rodzin z dziećmi, grup znajomych, singli, biznesu, czy podróżujących ze zwierzętami. Dla nas luksus to wspólne doświadczenie, więzi, budowanie mostów, tolerancji i relacji międzyludzkich, a nie “złotej klatki”. Po trudnych latach wracają pomyślne wiatry zarówno w podróżach, jak i deweloperce mieszkaniowej. Bardzo optymistycznym faktem jest, że tegoroczne przychody naszych hoteli do końca października wyniosły 271 mln zł, a zysk operacyjny z działalności hotelowej to prawie 100 mln zł. Jest to zasługa rosnącej liczby turystów i gości biznesowych nie tylko z kraju, ale również z zagranicy — szczególnie z Czech, Litwy, USA, Słowacji, Holandii i Wielkiej Brytanii. A, także słonecznej pogody, która wydłużyła sezon urlopowy i od września nałożyła się na dużą liczbę imprez oraz eventów biznesowych. Chociaż średnie obłożenie w naszych hotelach to 60 proc., to niektóre obiekty nadal utrzymują je na poziomie ponad 80 proc. Jednocześnie staramy się, aby oferowane klientom ceny były wyważane — tak pośrodku, i to nawet przy bardzo wysokim obłożeniu, nie chcemy windować ich w górę. Dla przykładu na końcówkę roku, o bardzo wysokim zapełnieniu hoteli, przygotowujemy promocję — “Arcy-długie święta z Arche”, gdzie przy 10-dniowym, pobycie można będzie zaoszczędzić spore pieniądze, a jednocześnie zyskać więcej czasu na wypoczynek. W kolejnych obiektach otworzymy oddziały fundacji zatrudniające i integrujące osoby z niepełnosprawnością, a w lokalizacjach to umożliwiających ruszą  farmy dla zwierząt. Widzimy, że konkurencja nas obserwuje i to bardzo dobrze, bo w finale klient dostaje coraz lepszą jakość usług  — podsumowuje Władysław Grochowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę Biuro prasowe
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.