Renovation of the Louvre Hotels Group flagship hotel in the heart of the Polish
Occupying a building located in the Mirów neighbourhood of the Polish capital city, Golden Tulip Warsaw Centre is one of the best-placed Louvre Hotels Group operations in the country. Soon, the four-star hotel will welcome its guests in completely new interiors that will create – in line with the philosophy of the Golden Tulip brand – a space where work and play go hand in hand.
Thanks to its location at the intersection of the Towarowa Street and the Jerusalem Avenue, Golden Tulip Warsaw Centre is a great choice for guests who expect easy access to the most important points on the business and cultural map of Warsaw. Great location is not the only advantage of the hotel. It boasts 143 rooms, including standard rooms, executive rooms with a higher standard and an apartment designed for the most demanding guests. The accommodations are complemented by a public space composed of an open lobby with a bar, hotel restaurant, glass-roofed patio, breakfast area and a wellness zone with a sauna and a fitness room. The hotel also features a conference and banquet centre capable of hosting events for up to 300 people.
Renovation works currently underway cover the entire facility. They will result in modern interiors combining industrial materials, such as raw brick and steel, with elegant wooden finishes and copper details. The décor will be complemented by diffused lighting and minimalist furniture in shades of brown, green and navy blue. All in all the Golden Tulip Warsaw Centre hotel will take on the character of a spacious yet cosy loft.
The hotel rooms were designed with functionality and good use of space in mind. The main part of each room, composed of a sleeping area, lounge area and a workstation, is separated from the section housing the bathroom, toilet and the dressing room by an elegant partition structure. The public areas of the hotel offer a sunny space designed for networking and community building. High, bright interiors of the lobby, restaurant and the glass-roofed patio aim at encouraging the guests to work and play together. Those, however, who value peace and quiet will easily find a cosy corner to enjoy privacy while remaining among people.
– Thanks to the investment currently underway, we want Golden Tulip Warsaw Centre to become a real showcase of our flagship brand in the heart of Warsaw. The new designs for rooms, common areas and the conference and banquet centre have been prepared in accordance with the Golden Tulip philosophy. All interiors will therefore offer our guests a space where work and play combine in perfect harmony. Be it during their work trips or city breaks, or when organizing business meetings, team-building get-togethers or other events, I’m convinced that all guests of the Golden Tulip Warsaw Centre hotel will discover the full meaning of our brand slogan: “Playtime. Anytime”, according to which we are carrying out this project – says François Delattre, Director Integration Management, responsible for operational supervision over the hotels of the Louvre Hotels Group in Poland and Germany.
Golden Tulip Warsaw Centre is scheduled to re-open in 2021.

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna
Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.
Bankowość
Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.
Media i PR
Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.