Sieć Grano Hotels podwoiła liczbę gości
Sieć Grano Hotels staje się coraz bardziej popularna wśród turystów odwiedzających Gdańsk oraz jego okolice. W minionym roku z oferowanych w ramach tej sieci pokoi hotelowych i apartamentów na wynajem skorzystało łącznie blisko 340 tys. osób. To blisko dwa razy więcej niż rok wcześniej.
Grano Group, do której należy sieć hoteli Grano Hotels znajdujących się nad polskim morzem, podsumowała ubiegłoroczny sezon turystyczny. To był bardzo udany okres. W ramach wszystkich obiektów wchodzących w skład sieci, obiekty gościły łącznie blisko 340 tys. osób, czyli niemal dwukrotnie więcej niż w poprzednim roku (w 2021 r. z oferty Grano Hotels skorzystało nieco ponad 180 tys. osób). Jednocześnie liczba wynajętych pokoi zwiększyła się o ponad 100% z poziomu 73 tys. do 148 tys.
Pozytywny wpływ na zwiększenie liczby gości oraz wynajętych pokoi miało przede wszystkim powiększenie sieci Grano Hotels. W minionym roku w jej skład włączony został Hotel Almond mieszczący się przy ulicy Toruńskiej w centrum Gdańska. Do użytkowania zostały również przekazane luksusowe apartamenty w ramach prestiżowego kompleksu Sol Marina zlokalizowanego nieopodal Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku. Obiekt oferuje zdecydowanie wyższy standard niż większość tego typu wakacyjnych lokali. Każdy wyposażony jest m.in. we własną saunę. Wyjątkowego charakteru kompleksowi Sol Marina dodaje prywatna marina z możliwością cumowania własnych jachtów i motorówek. Apartamenty na wynajem to oferta wzbudzająca coraz większe zainteresowanie wśród turystów.
„Miniony rok, mimo wymagającej sytuacji rynkowej, był dla nas bardzo udany. Poszerzyliśmy naszą ofertę luksusowych pokoi hotelowych i apartamentów na wynajem o dwa nowe obiekty. Spotkało się to z bardzo pozytywną reakcją naszych klientów. W efekcie wynajęli oni łącznie dwa razy więcej jednostek hotelowych niż rok wcześniej, co przełożyło się jednocześnie na podwojenie liczby gości korzystających z naszej oferty. Potwierdza to jednoznacznie, że Gdańsk i okolice pozostają cały czas jedną z najbardziej popularnych destynacji wakacyjnych oraz ulubionych kierunków turystyki biznesowej” – powiedział Dariusz Radtke, Prezes Zarządu Grano Group.
Sieć Grano Hotels w minionym roku mocno angażowała się również w działania skierowane do lokalnej społeczności. „Zorganizowaliśmy m.in. dwie edycje Turnieju Number One Cup zrzeszającego młodych adeptów piłki nożnej. Objęliśmy także Mecenatem Euro Chamber Music Festival, czyli największy w północnej Polsce festiwal muzyki kameralnej. Byliśmy partnerem festiwalu Męskie Granie w Gdańsku oraz meczu FC SHAKHTAR. Braliśmy również udział w biegu Race For the Cure organizowanym przez Fundacja OmeaLife, a także aktywnie wspieraliśmy uchodźców z Ukrainy. Wszystkie działania prowadziliśmy zgodnie z nowymi regułami w obszarze CSR opracowanymi dla całej grupy” – podkreślił Łukasz Pawlina, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Grano Hotels.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.