Sieć Leonardo Hotels otwiera swój trzeci hotel w Polsce. Tym razem Kraków
Grupa Leonardo Hotels Central Europe buduje swoją pozycję w europejskim hotelarstwie od 15 lat. Do tej pory mogliśmy korzystać z dwóch obiektów sieci w naszym kraju. Zarówno Leonardo Royal Warsaw i NYX Hotel Warsaw położone są w stolicy. Trzeci obiekt izraelskiej grupy Leonardo Hotels został otwarty 1 lutego 2022 roku w Krakowie o nazwie Leonardo Boutique Kraków Old Town.
Leonardo Hotels Central Europe proponuje swoim klientom cztery marki: Leonardo, Leonardo Royal, NYX Hotels i Leonardo Boutique – i właśnie ta ostatnia pojawiła się w Krakowie. Z początkiem stycznia dawny hotel Legend zmienił nazwę na Leonardo Boutique Kraków Old Town. Tym samym Leonardo Hotels Central Europe rozszerzył swoje ogólne portfolio do łącznie 85 hoteli w Europie Środkowej. Proces przejęcia i przygotowania obiektu do otwarcia nadzorowała Paulina Kołodziejczyk General Manager NYX Hotel Warsaw, która z powodzeniem wprowadziła lifestylową markę NYX na polski rynek w marcu 2021 roku. Na stanowisku dyrektora hotelu Leonardo Boutique Kraków Old Town pracuje już Monika Wacowska - Maciąg. Wieloletnie doświadczenie w pracy zdobyła w hotelach, przechodząc przez wszystkie szczeble kariery w branży. Jej osobowość, pracowitość, ale przede wszystkim naturalna troska o gości i współpracowników idealnie wpisują się w naszą rodzinę Leonardo – komentuje Paulina Kołodziejczyk, która miała szansę przekonać się o tym podczas pracy z Moniką Wacowską - Maciąg w hotelu innej sieci.
Czas na Kraków
– Rozpoczynamy działalność w Krakowie i jesteśmy bardzo podekscytowani tą ekspansją- przekonuje Yoram Biton, dyrektor zarządzający Leonardo Hotels Central Europe. – Jako drugie co do wielkości miasto w Polsce, Kraków jest również znany jako „Florencja Północy” i stanowi ważny dodatek do Warszawy w naszym portfolio, gdzie działamy już od kilku lat. Polska gospodarka okazała się odporna na kryzys i oczekuje się, że w 2022 roku będzie rosła szybciej niż średnia UE. To właśnie tutaj chcielibyśmy wnieść swój wkład w postaci naszego doświadczenia i jesteśmy również otwarci na ekspansję oraz rozszerzenie marki w innych kluczowych miastach Polski – wyjaśnia.
Nowy hotel Leonardo Boutique Kraków Old Town zlokalizowany w samym środku Starego Miasta jest idealnym rozwiązaniem dla turystów oraz gości podróżujących w celach biznesowych. Położenie w niewielkiej odległości od Rynku Głównego, Kościoła Mariackiego, Sukiennic, a tym samym blisko głównych linii komunikacji miejskiej sprawia, że zwiedzanie Krakowa, nawet po ciężkim, pracowitym dniu, będzie przyjemne i łatwe. Dodatkowo dla podróżujących biznesowo atrakcyjne będzie także usytuowanie w niewielkiej odległości od lotniska czy dworca kolejowego. Hotel oferuje 100 pokoi, w tym jedno i dwuosobowe, a także apartamenty biznesowe oraz pokoje dla rodzin z dziećmi. Poza restauracją, w części konferencyjnej dostępne będą trzy sale w pełni wyposażone w niezbędny sprzęt audio dla łącznie 40 osób. Najciekawszym elementem hotelu jest Lobby bar oraz Patio. Jednak uroki relaksu na świeżym powietrzu w klimatycznej przestrzeni tarasu goście będą mogli doświadczyć dopiero wraz z przybyciem pierwszego wiosennego słońca.
Hotel jest już w pełni gotowy na przyjęcie pierwszych klientów.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.