Tu się szkolą załogi linii KLM
Holenderska firma Królewskie Towarzystwo Lotnicze, bo tak brzmi pełna nazwa linii KLM, należy od lat do czołówki firm lotniczych na świecie. Działa nieprzerwanie od 1919 roku. Na jej pokładzie latały nie tylko miliony pasażerów, ale i tysiące pracowników odpowiadających za opiekę podczas lotu. Właśnie dla załogi obsługującej pasażerów KLM uruchomił specjalne centrum. Powstało ono przy lotnisku Amsterdam-Schiphol.
Stewardesy i stewardzi przechodzą tam profesjonalne szkolenie. Warunki – prawie jak na pokładzie. Wewnątrz znajdują się nie tylko symulatory, ale także samoloty - fragmenty prawdziwych Boeingów 737 i 777 - z których jak w rzeczywistości rozwinąć można m.in. dmuchane zjeżdżalnie używane w czasie awaryjnego lądowania.
Autorem koncepcji projektowej jest architekt Sander Griffigen. Poza wielką salą z samolotami w centrum szkoleniowym znajdują się też sale konferencyjne do wykładów oraz pomieszczenia biurowe. Każde z tych wnętrz wymagało innego podejścia do aranżacji przestrzeni. KLM oraz architekt mocny nacisk położyli nie tylko na kwestie bezpieczeństwa, ale też właściwą akustykę.
W salach wykładowych, by głos szkoleniowców był dobrze słyszalny, a szkoląca się załoga obsługi lotów mogła się skupić zastosowano na suficie białe płyty z serii Ultima+ OP/Ultima+ Alpha. Pozwalają one osiągnąć odpowiednią akustykę we wnętrzach, dzięki wysokiemu poziomowi pochłaniania dźwięków. A pojawiający się w meblach motyw okrągłych kształtów zastosowano także w aranżacji sufitu montując tzw. wyspy akustyczne, które również mają za zadanie poprawić komfort przebywania we wnętrzu.
Z kolei w największej sali ćwiczeń na ścianach zainstalowano metalowe panele Knauf Ceiling Solutions oraz sufitowe panele z efektem drewna Wood Lay-In, ocieplając nieco charakter wnętrza surowej hali.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.