Tu się szkolą załogi linii KLM
Holenderska firma Królewskie Towarzystwo Lotnicze, bo tak brzmi pełna nazwa linii KLM, należy od lat do czołówki firm lotniczych na świecie. Działa nieprzerwanie od 1919 roku. Na jej pokładzie latały nie tylko miliony pasażerów, ale i tysiące pracowników odpowiadających za opiekę podczas lotu. Właśnie dla załogi obsługującej pasażerów KLM uruchomił specjalne centrum. Powstało ono przy lotnisku Amsterdam-Schiphol.
Stewardesy i stewardzi przechodzą tam profesjonalne szkolenie. Warunki – prawie jak na pokładzie. Wewnątrz znajdują się nie tylko symulatory, ale także samoloty - fragmenty prawdziwych Boeingów 737 i 777 - z których jak w rzeczywistości rozwinąć można m.in. dmuchane zjeżdżalnie używane w czasie awaryjnego lądowania.
Autorem koncepcji projektowej jest architekt Sander Griffigen. Poza wielką salą z samolotami w centrum szkoleniowym znajdują się też sale konferencyjne do wykładów oraz pomieszczenia biurowe. Każde z tych wnętrz wymagało innego podejścia do aranżacji przestrzeni. KLM oraz architekt mocny nacisk położyli nie tylko na kwestie bezpieczeństwa, ale też właściwą akustykę.
W salach wykładowych, by głos szkoleniowców był dobrze słyszalny, a szkoląca się załoga obsługi lotów mogła się skupić zastosowano na suficie białe płyty z serii Ultima+ OP/Ultima+ Alpha. Pozwalają one osiągnąć odpowiednią akustykę we wnętrzach, dzięki wysokiemu poziomowi pochłaniania dźwięków. A pojawiający się w meblach motyw okrągłych kształtów zastosowano także w aranżacji sufitu montując tzw. wyspy akustyczne, które również mają za zadanie poprawić komfort przebywania we wnętrzu.
Z kolei w największej sali ćwiczeń na ścianach zainstalowano metalowe panele Knauf Ceiling Solutions oraz sufitowe panele z efektem drewna Wood Lay-In, ocieplając nieco charakter wnętrza surowej hali.

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.