Turystyczny Fundusz Gwarancyjny z nowym portalem dla klientów i przedsiębiorców
LoveBrands Relations
Ul. Generała Józefa Zajączka 11 lok. C5
01-510 Warszawa
izabela.hoppe|lbrelations.pl| |izabela.hoppe|lbrelations.pl
608 750 786
www.lbrelations.pl
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny uruchomił pilotażowo nowoczesne narzędzie dla przedsiębiorców i klientów. Ci pierwsi będą mogli łatwo wypełnić swoje obowiązki wobec UFG, z kolei ci drudzy będą mogli szybko sprawdzić czy dane biuro turystyczne jest objęte odpowiednią ochroną oraz –
w przypadku niewypłacalności biura – dowiedzieć się o statusie swojej wypłaty ze środków Funduszu.
Nowy portal TFG to baza wiedzy dla turystów na temat przedsiębiorstw z branży turystycznej, miejsce prezentowania danych o rynku, a także elektroniczna wersja Centralnej Ewidencji podmiotów z branży turystycznej. Portal przyda się przede wszystkim firmom z branży turystycznej. Umożliwia on elektroniczne składanie deklaracji i późniejsze ich korygowanie, a także odprowadzanie składek do TFG. Za pośrednictwem portalu przedsiębiorcy mogą w łatwy sposób komunikować się z Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym i Urzędami Marszałkowskimi, co istotnie ułatwia funkcjonowanie
w obecnej sytuacji.
Portal pełni również funkcję bazy danych. Dzięki uzyskanemu dostępowi do bieżących raportów,
w tym także do zbiorczych danych na temat całego rynku, przedsiębiorcy będą mogli śledzić trendy i dostosowywać swoje działania do panujących warunków.
Z kolei klienci biur turystycznych mają możliwość rzetelnego zweryfikowania czy dany przedsiębiorca posiada wpis do prowadzonego przez marszałków województw rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych oraz czy posiada wymagane zabezpieczenie finansowe. To z kolei pozwoli na ubieganie się o zwrot wniesionych wpłat w przypadku upadłości biura lub spokojne dokończenie urlopu i powrót do kraju. Klienci będą mogli również sprawdzić status takiej wypłaty ze środków TFG.
Portal Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego powstał z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa dzięki finansowaniu z funduszy Unii Europejskiej. Wartość wsparcia UE wyniosła 5 686 041,19 zł.
Adres portalu: https://tfg.ufg.pl/
Informacja o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny to uzupełniające zabezpieczenie finansowe (tzw. drugi filar) dla turystów w przypadku zaistnienia niewypłacalności przedsiębiorców turystycznych oferujących klientom w pakiecie co najmniej dwie usługi (np. przelot i hotel lub hotel i wycieczki). Pierwszym zabezpieczeniem (tzw. pierwszy filar) są gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe, ubezpieczenie na rzecz podróżnych czy turystyczny rachunek powierniczy. Każdy działający zgodnie
z prawem przedsiębiorca turystyczny powinien posiadać zabezpieczenie zarówno w pierwszym, jak i w drugim filarze.
TFG zabezpiecza finansowo tych podróżnych, którzy korzystają z usług legalnie działających biur podróży, zarejestrowanych w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych. Ewidencję tę prowadzi Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Odpowiedzialność TFG dotyczy wyłącznie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych, które są zgodne z zakresem i rodzajem działalności wpisanej w Ewidencji.
Damian Ziąber
rzecznik prasowy
tel. +48 22 53 96 295
tel. kom. +48 502 591 655 /preferowany w obecnej sytuacji/
e-mail: dziaber@ufg.pl
Twitter: https://twitter.com/Ziaber
Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas
Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści
Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.