Komunikaty PR

W długi weekend 11-13 XI Karpacz popularnością wygrywa z Zakopanem

2022-11-07  |  11:43
Biuro prasowe

Przed nami kolejny długi listopadowy weekend, związany ze Świętem Niepodległości. Wśród najczęściej wybieranych przez turystów miejscowości tym razem Karpacz pokonał Zakopane, widać również wzrost zainteresowania miejscowościami położonymi nad morzem. Sporo osób decyduje się na wyjazd ze znajomymi — blisko ⅕ szuka zakwaterowania dla grup od trojga do ośmiorga dorosłych.

Pierwsza połowa listopada tradycyjnie upływa pod znakiem długich weekendów. Dzień Wszystkich Świętych dopiero za nami, a już za kilka dni Święto Niepodległości. W tym roku 11 listopada wypada w piątek, pozwalając wydłużyć weekend bez konieczności brania urlopu. Mimo to blisko 80 proc. osób planujących wyjazd na terenie Polski w dniach 11-13 listopada zamierza przeznaczyć na niego dwa dni, jak wynika z danych Nocowanie.pl, polskiego serwisu turystycznego odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie.   

 

Karpacz w górach i Gdańsk nad morzem

Wciąż zdecydowana większość wyjeżdżających - 61 proc. - wybiera odpoczynek w górach, widać jednak spore przetasowanie na liście miejscowości, w których najczęściej poszukują oni zakwaterowania. Na początku listopada najpopularniejsze było Zakopane, teraz jednak jego miejsce, przesuwając się z czwartego, zajął Karpacz. Na trzeciej pozycji uplasowała się Szklarska Poręba. Z kolei czwarte miejsce zajmuje Gdańsk, który jeszcze na Wszystkich Świętych zajmował ósmą pozycję. Pierwszą piątkę najpopularniejszych podczas najbliższego długiego weekendu miejscowości zamyka Kraków. Wzrosło zainteresowanie miejscowościami nadmorskimi - wśród dwudziestu najczęściej wyszukiwanych, oprócz wspomnianego Gdańska, znalazły się również Sopot, Międzyzdroje, Krynica Morska i Kołobrzeg.

 

Przy wyborze zakwaterowania kierujemy się ceną i opiniami innych turystów

Ponad ⅓ turystów poszukuje zakwaterowania na kwaterach i w pokojach. Blisko ¼ chciałaby spędzić wyjazd w wynajętym apartamencie, a 15 proc. w domku. Wielu naszych użytkowników przy wyborze miejsca pobytu przywiązuje dużą wagę do jego ocen wystawionych przez innych turystów, warto więc zachęcać odwiedzających do pozostawienia opinii na portalu rezerwacyjnym. Nic w tym dziwnego, chcemy mieć pewność, że trafimy do miejsca, gdzie wypoczniemy, zrelaksujemy się, oderwiemy od codzienności i skorzystamy w pełni z uroków wyjazdu. Dlatego istotne są też dostępne w obiekcie udogodnienia jak bezpłatny parking czy wi-fi. Coraz więcej osób chciałoby mieć możliwość zabrania na wyjazd swojego czworonożnego przyjaciela - mówi Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.pl - Najważniejszym czynnikiem wyboru jednak pozostaje cena noclegu. Według naszych szacunków w ten długi weekend wyniesie ona średnio 65 zł za osobę na dobę.

 

Polacy coraz chętniej wyjeżdżają w zorganizowanych grupach

Wśród osób zainteresowanych wyjazdem na drugi długi listopadowy weekend przeważają pary dorosłych - stanowią aż 34 proc. Co dziesiąty wyjeżdżający szuka zakwaterowania dla dwojga dorosłych z jednym dzieckiem, również co dziesiąty dla dwojga dorosłych z dwojgiem dzieci. Widać wzrost zainteresowania wyjazdami w grupach - o ile w okresie dnia Wszystkich Świętych nieco ponad 11 proc. wyszukiwań dotyczyło noclegów dla grupy od trojga do ośmiorga dorosłych, to teraz jest to niemal 20 proc. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.