Komunikaty PR

W Międzynarodowy Dzień Muzeów wystartowała akcja społeczna #pewniewmuzeum

2020-05-21  |  08:25
Biuro prasowe
Do pobrania IP_PWM ( 0.1 MB )

W dniu swojego święta wiele muzeów mogło ponownie otworzyć drzwi dla zwiedzających, jednak tylko przy spełnieniu wytycznych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym samym dniu ruszyła także akcja społeczno-informacyjna #pewniewmuzeum. Inicjatywa zakłada wspólne, edukacyjne działania muzeów w całej Polsce, mające na celu propagowanie nowych zasadach zwiedzania. Ideą kampanii jest, aby goście muzeów czuli się w nich pewnie – stąd nazwa projektu: #pewniewmuzeum. Akcję zainicjowało Muzeum Polskiej Wódki, a wspiera ją lokalnie Warszawska Organizacja Turystyczna.

 

Muzea  od dziesięcioleci  pełnią  ważną  rolę  w  kulturze  i  życiu społecznym.  Ze statystyk przygotowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w 2019 r. w Polsce działalność prowadziło 959 muzeów i oddziałów muzealnych, które w sumie odwiedziło aż 41,6 mln osób. W samej Nocy Muzeów w 2019 r. uczestniczyło 798,7 tys. zwiedzających. Pandemia wywróciła jednak nasze życie do góry nogami, zmieniając także funkcjonowanie instytucji kultury. W tym trudnym czasie można było zaobserwować, jak istotna okazała się dla wszystkich możliwość obcowania z szeroko pojętą kulturą. Wiele jednostek kulturalnych zarówno publicznych, jak i prywatnych ruszyło z działaniami online. Z powodu pandemii tegoroczna Noc Muzeów, która tradycyjnie obchodzona jest właśnie w związku z Międzynarodowym Dniem Muzeów, była inna niż wszystkie. Część muzeów zdecydowała się na udział w wydarzeniu, oferując wirtualne zwiedzanie tzw. live streaming. W stolicy zapadła decyzja o przełożeniu znanej wszystkim akcji na kolejny rok. Niemniej jednak, na fali odmrażania gospodarki, kolejne jednostki kulturalne otwierają swoje drzwi dla zwiedzających.

 

–„Nowych pomysłów na ponowne zaproszenie gości do odwiedzin w miejscach, które znają, lub o których słyszeli jest bardzo wiele. Wspierać będziemy każdą z takich inicjatyw, bo trzeba nadrobić stracony czas. Wierzymy, że muzea, które na nowo zapraszają do zwiedzania wdrożyły rozwiązania, które rekomendowało MKiDN i na co dzień zapewnią warunki do bezpiecznego pobytu w ich placówkach” – komentuje Barbara Tutak, Prezes Zarządu Warszawskiej Organizacji Turystycznej.

 

Aby goście mieli większą świadomość wprowadzonych zmian i zastosowanych środków bezpieczeństwa, szczegółowe informacje o nich powinny być umieszczone na witrynach www obiektów. Inicjatywa #pewniewmuzeum zachęca dodatkowo do publikacji w widocznym miejscu logo akcji wraz z czytelnymi i zrozumiałymi dla obiorców komunikatami o nowych przepisach, które musiały zaimplementować muzea. Rekomenduje także informowanie odbiorców w mediach społecznościowych o przyłączeniu się do projektu i wprowadzonych w placówce modyfikacjach, np. w formie postów oraz/lub logo akcji umieszczonego na profilu placówki, chociażby na zdjęciu w tle. Odwiedzający muzeum goście, zachęcani będą do relacjonowania wizyty na swoich profilach oraz oznaczania relacji hasztagiem #pewniewmuzeum.

Lokalnie akcję wspiera Warszawska Organizacja Turystyczna, która dodatkowo przygotowała dla swoich członków indywidualne tablice informacyjne oraz dostosowane do wytycznych i przepisów regulaminy gotowe do opublikowania na witrynach www jednostek kultury. Inicjatywa ma jednak zdecydowanie charakter ogólnopolski. Jej pomysłodawcy liczą, że za przykładem WOT-u pójdą także inne lokalne organizacje wpierające kulturę i turystykę, a w szczególności muzea, którym dedykowana jest akcja #pewniewmuzeum.

 

„Przez ostatnie kilka tygodni opracowywaliśmy w Muzeum Polskiej Wódki system niezbędnych adaptacji w taki sposób, aby zapewnić gościom maksymalne bezpieczeństwo oraz umożliwić im w pełni komfortowe zwiedzanie. Oznaczyliśmy miejsca z preparatami dezynfekującymi naklejkami informacyjnymi, umieściliśmy przy kasach podstawowe informacje, o niezbędnych modyfikacjach, zapewniliśmy środki ochrony osobistej dla zwiedzających, a recepcja oraz wszystkie kasy i stanowisko ochrony wyposażyliśmy w zasłony plexi – wymienia Krzysztof Drągowski, General Manager Muzeum Polskiej Wódki. – „Pomysł akcji społeczno-informacyjnej #pewniewmuzeum narodził się w sposób naturalny, z obserwacji otaczającej nas rzeczywistości, rozmów z potencjalnymi gośćmi. Mamy nadzieję, że inicjatywa zostanie zaakceptowana przez środowisko i kolejne obiekty przyłączą się do niej. Zależy nam także na rekomendacji gości, którzy odwiedzą muzea. Ważne jest, aby kultura na nowo zagościła w życiu Polaków i każdy mógł czuć się #pewniewmuzem – dodaje Agnieszka Rynecka, Manager Muzeum Polskiej Wódki.

 

Do akcji  #pewniewmuzeum dołączyło Muzeum Życia w PRL, zainteresowane jest  Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego. Lokalnego wsparcia udzieliła Warszawska Organizacja Turystyczna.

Akcję promuje wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/583491248970140/

 

 

Więcej informacji na temat #pewniewmuzeum oraz materiały graficzne można znaleźć na stronie Muzeum Polskiej Wódki, pomysłodawcy i inicjatora akcji:

https://muzeumpolskiejwodki.pl/aktualnosci/ruszamy-z-ogolnopolska-akcja-pewniewmuzeum/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie. Biuro prasowe
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.