W Międzynarodowy Dzień Muzeów wystartowała akcja społeczna #pewniewmuzeum
W dniu swojego święta wiele muzeów mogło ponownie otworzyć drzwi dla zwiedzających, jednak tylko przy spełnieniu wytycznych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym samym dniu ruszyła także akcja społeczno-informacyjna #pewniewmuzeum. Inicjatywa zakłada wspólne, edukacyjne działania muzeów w całej Polsce, mające na celu propagowanie nowych zasadach zwiedzania. Ideą kampanii jest, aby goście muzeów czuli się w nich pewnie – stąd nazwa projektu: #pewniewmuzeum. Akcję zainicjowało Muzeum Polskiej Wódki, a wspiera ją lokalnie Warszawska Organizacja Turystyczna.
Muzea od dziesięcioleci pełnią ważną rolę w kulturze i życiu społecznym. Ze statystyk przygotowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w 2019 r. w Polsce działalność prowadziło 959 muzeów i oddziałów muzealnych, które w sumie odwiedziło aż 41,6 mln osób. W samej Nocy Muzeów w 2019 r. uczestniczyło 798,7 tys. zwiedzających. Pandemia wywróciła jednak nasze życie do góry nogami, zmieniając także funkcjonowanie instytucji kultury. W tym trudnym czasie można było zaobserwować, jak istotna okazała się dla wszystkich możliwość obcowania z szeroko pojętą kulturą. Wiele jednostek kulturalnych zarówno publicznych, jak i prywatnych ruszyło z działaniami online. Z powodu pandemii tegoroczna Noc Muzeów, która tradycyjnie obchodzona jest właśnie w związku z Międzynarodowym Dniem Muzeów, była inna niż wszystkie. Część muzeów zdecydowała się na udział w wydarzeniu, oferując wirtualne zwiedzanie tzw. live streaming. W stolicy zapadła decyzja o przełożeniu znanej wszystkim akcji na kolejny rok. Niemniej jednak, na fali odmrażania gospodarki, kolejne jednostki kulturalne otwierają swoje drzwi dla zwiedzających.
–„Nowych pomysłów na ponowne zaproszenie gości do odwiedzin w miejscach, które znają, lub o których słyszeli jest bardzo wiele. Wspierać będziemy każdą z takich inicjatyw, bo trzeba nadrobić stracony czas. Wierzymy, że muzea, które na nowo zapraszają do zwiedzania wdrożyły rozwiązania, które rekomendowało MKiDN i na co dzień zapewnią warunki do bezpiecznego pobytu w ich placówkach” – komentuje Barbara Tutak, Prezes Zarządu Warszawskiej Organizacji Turystycznej.
Aby goście mieli większą świadomość wprowadzonych zmian i zastosowanych środków bezpieczeństwa, szczegółowe informacje o nich powinny być umieszczone na witrynach www obiektów. Inicjatywa #pewniewmuzeum zachęca dodatkowo do publikacji w widocznym miejscu logo akcji wraz z czytelnymi i zrozumiałymi dla obiorców komunikatami o nowych przepisach, które musiały zaimplementować muzea. Rekomenduje także informowanie odbiorców w mediach społecznościowych o przyłączeniu się do projektu i wprowadzonych w placówce modyfikacjach, np. w formie postów oraz/lub logo akcji umieszczonego na profilu placówki, chociażby na zdjęciu w tle. Odwiedzający muzeum goście, zachęcani będą do relacjonowania wizyty na swoich profilach oraz oznaczania relacji hasztagiem #pewniewmuzeum.
Lokalnie akcję wspiera Warszawska Organizacja Turystyczna, która dodatkowo przygotowała dla swoich członków indywidualne tablice informacyjne oraz dostosowane do wytycznych i przepisów regulaminy gotowe do opublikowania na witrynach www jednostek kultury. Inicjatywa ma jednak zdecydowanie charakter ogólnopolski. Jej pomysłodawcy liczą, że za przykładem WOT-u pójdą także inne lokalne organizacje wpierające kulturę i turystykę, a w szczególności muzea, którym dedykowana jest akcja #pewniewmuzeum.
– „Przez ostatnie kilka tygodni opracowywaliśmy w Muzeum Polskiej Wódki system niezbędnych adaptacji w taki sposób, aby zapewnić gościom maksymalne bezpieczeństwo oraz umożliwić im w pełni komfortowe zwiedzanie. Oznaczyliśmy miejsca z preparatami dezynfekującymi naklejkami informacyjnymi, umieściliśmy przy kasach podstawowe informacje, o niezbędnych modyfikacjach, zapewniliśmy środki ochrony osobistej dla zwiedzających, a recepcja oraz wszystkie kasy i stanowisko ochrony wyposażyliśmy w zasłony plexi – wymienia Krzysztof Drągowski, General Manager Muzeum Polskiej Wódki. – „Pomysł akcji społeczno-informacyjnej #pewniewmuzeum narodził się w sposób naturalny, z obserwacji otaczającej nas rzeczywistości, rozmów z potencjalnymi gośćmi. Mamy nadzieję, że inicjatywa zostanie zaakceptowana przez środowisko i kolejne obiekty przyłączą się do niej. Zależy nam także na rekomendacji gości, którzy odwiedzą muzea. Ważne jest, aby kultura na nowo zagościła w życiu Polaków i każdy mógł czuć się #pewniewmuzem – dodaje Agnieszka Rynecka, Manager Muzeum Polskiej Wódki.
Do akcji #pewniewmuzeum dołączyło Muzeum Życia w PRL, zainteresowane jest Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego. Lokalnego wsparcia udzieliła Warszawska Organizacja Turystyczna.
Akcję promuje wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/583491248970140/
Więcej informacji na temat #pewniewmuzeum oraz materiały graficzne można znaleźć na stronie Muzeum Polskiej Wódki, pomysłodawcy i inicjatora akcji:
https://muzeumpolskiejwodki.pl/aktualnosci/ruszamy-z-ogolnopolska-akcja-pewniewmuzeum/
Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli
Arche Klasztor Wrocław. Rusza kolejny niesamowity hotel w kolekcji Grochowskiego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.