Komunikaty PR

W tym roku bilet lotniczy na Majówkę tańszy o 100 EURO niż w 2019

2022-05-04  |  11:00
Do pobrania Kiwi.com ( 0.07 MB )
  • Włochy, Hiszpania i Szwecja wśród najpopularniejszych kierunków na długi weekend
  • W tym roku średnia cena biletu na krótkich trasach w Europie wyniosła 97 EURO - prawie 100 EURO mniej niż w 2019 roku przed pandemią (192 EURO)
  • Dla 20% Polaków  latanie jest stresujące - chcąc zniwelować ten stres najczęściej szukają ucieczki w jakimś zajęciu
  • Ponad 67% użytkowników spędzi do 3 dni w miejscu docelowym, 16% do 6 dni, a 14% zdecydowało przedłużyć wolne do końca tygodnia, czyli do 8 maja, mając do dyspozycji ponad 10 dni urlopu.

 

Majówka to nieoficjalne rozpoczęcie sezonu podróżniczego, które w tym roku wypadało od 29 kwietnia do 3 maja. Choć do ostatniej chwili nie było pewności, czy turyści podróżujący z Warszawy dotrą do celu, wreszcie podróżnicy mogli wsiąść na pokład i cieszyć się wakacjami. W tym roku podróżujący z Polski zapłacili za bilety lotnicze niemal o 100 EURO mniej niż w 2019 roku. Dla tych, którzy w Majówkę lecieli samolotem po raz pierwszy od wybuchu pandemii i tym samym reaktywowali swój sezon podróżniczy, Kiwi.com przygotowała listę porad polskich podróżnych, jak radzić sobie ze stresem podczas lotu, zrealizowaną w ramach badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Majówka 2022 w liczbach

  • Najpopularniejsze kierunki

Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i firma traveltech, sprawdziła najczęściej wybierane przez Polaków kierunki majowych wyjazdów. W top 5 najpopularniejszych krajów znalazły się Włochy, Hiszpania i Szwecja, a także Stany Zjednoczone, gdzie podróżujący spędzą więcej czasu na miejscu.

Najchętniej wybierane trasy w tym roku to Rzym, Budapeszt i Los Angeles z Warszawy oraz Londyn i Wiedeń z Krakowa.

 

Jak zmieniły się nasze preferencje podróżnicze w ciągu ostatnich 3 lat?

2022

2021

2019

1.Włochy

  1. Ukraina
  1. Hiszpania

2. Hiszpania

2. Hiszpania

2. Norwegia

  1. Wielka Brytania

3. Szwecja

3. Włochy

  1. Szwecja

4. Wielka Brytania

4. Wielka Brytania

  1. Norwegia

5. Włochy

5. Portugalia

Średnia cena biletu w 2022 roku

Średnia cena biletu w 2021 roku

Średnia cena biletu w 2019 roku

97 EURO

77 EURO

192 EURO

 

  • Ile zapłaciliśmy za bilet?

W tym roku za bilet lotniczy na weekend majowy na krótkich europejskich trasach płaciliśmy średnio 97 euro. To prawie 100 euro mniej niż w 2019 roku przed pandemią.

W przypadku lotów do USA średnia cena w tym roku wyniosła 545 euro.

  • Ile czasu spędziliśmy na miejscu?

Kiwi.com sprawdziła, że ponad 67% użytkowników spędzi do 3 dni w miejscu docelowym, 16% do 6 dni, a 14% zdecydowało przedłużyć wolne do końca tygodnia, czyli do 8 maja, mając do dyspozycji ponad 10 dni urlopu. Jeśli chodzi o wyjazdy do USA, 70% pozostanie w miejscu docelowym od jednego do dwóch tygodni.

Czujesz niepokój w trakcie lotu?

Dla wielu osób tegoroczna podróż na weekend majowy był pierwszą podróżą zagraniczną od momentu wybuchu pandemii, a to oznacza, że przez ponad 2 lata nie przemieszczały się one samolotem. Badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzone na zlecenie Kiwi.com wskazują, że choć doświadczenie lotu samolotem jest w dzisiejszych czasach dość powszechne i ponad połowa Polaków oraz 82% mieszkańców największych miast ma je za sobą, to nadal dla 20% z nas lot jest stresujący.

Na pokład samolotu zdecydowanie warto zabrać ze sobą coś do czytania (książką, gazeta itp) lub wyposażyć się w sprzęt elektroniczny, na którym obejrzymy ulubiony film czy serial - to najczęsciej wybierane przez Polaków metody na zniwelowanie stresu.

Chcąc umilić sobie lot Polacy najczęściej::

-> zajmują się czymś - czytanie, oglądanie filmów - 36%

- > rozmawiają z pasażerem obok - > 24%

- > śpią - > 15%

- > zażywają środków uspokajających - > 10%

Z kolei dla 14% ankietowanych nic nie jest w stanie skutecznie zniwelować stresu związanego z lotem.

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
  • Kiwi.com przeprowadza 2 miliardy kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 40 000 miejsc.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki! Biuro prasowe
2024-12-03 | 10:35

Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki!

Niebo od zawsze stanowiło granicę między marzeniami a rzeczywistością. To tam kierowały się spojrzenia wynalazców, marzycieli i pasjonatów, którzy pragnęli odkrywać
Turystyka Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
2024-11-22 | 01:00

Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024

Choć mody w świecie designu zmieniają się nieustannie, są rzeczy, które skutecznie im się opierają. Jak krzesła z giętego drewna. Od 1850 roku, kiedy w wiedeńskiej Café
Turystyka Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli
2024-11-17 | 01:00

Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli

Pricing to niezwykle ważny proces, podczas którego firmy sektora HoReCa określają ceny, po których będą sprzedawać swoje usługi i produkty. Proces ten powinien stanowić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.