W tym roku bilet lotniczy na Majówkę tańszy o 100 EURO niż w 2019
- Włochy, Hiszpania i Szwecja wśród najpopularniejszych kierunków na długi weekend
- W tym roku średnia cena biletu na krótkich trasach w Europie wyniosła 97 EURO - prawie 100 EURO mniej niż w 2019 roku przed pandemią (192 EURO)
- Dla 20% Polaków latanie jest stresujące - chcąc zniwelować ten stres najczęściej szukają ucieczki w jakimś zajęciu
- Ponad 67% użytkowników spędzi do 3 dni w miejscu docelowym, 16% do 6 dni, a 14% zdecydowało przedłużyć wolne do końca tygodnia, czyli do 8 maja, mając do dyspozycji ponad 10 dni urlopu.
Majówka to nieoficjalne rozpoczęcie sezonu podróżniczego, które w tym roku wypadało od 29 kwietnia do 3 maja. Choć do ostatniej chwili nie było pewności, czy turyści podróżujący z Warszawy dotrą do celu, wreszcie podróżnicy mogli wsiąść na pokład i cieszyć się wakacjami. W tym roku podróżujący z Polski zapłacili za bilety lotnicze niemal o 100 EURO mniej niż w 2019 roku. Dla tych, którzy w Majówkę lecieli samolotem po raz pierwszy od wybuchu pandemii i tym samym reaktywowali swój sezon podróżniczy, Kiwi.com przygotowała listę porad polskich podróżnych, jak radzić sobie ze stresem podczas lotu, zrealizowaną w ramach badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Majówka 2022 w liczbach
- Najpopularniejsze kierunki
Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i firma traveltech, sprawdziła najczęściej wybierane przez Polaków kierunki majowych wyjazdów. W top 5 najpopularniejszych krajów znalazły się Włochy, Hiszpania i Szwecja, a także Stany Zjednoczone, gdzie podróżujący spędzą więcej czasu na miejscu.
Najchętniej wybierane trasy w tym roku to Rzym, Budapeszt i Los Angeles z Warszawy oraz Londyn i Wiedeń z Krakowa.
Jak zmieniły się nasze preferencje podróżnicze w ciągu ostatnich 3 lat?
2022 | 2021 | 2019 |
1.Włochy |
|
|
2. Hiszpania | 2. Hiszpania | 2. Norwegia |
| 3. Szwecja | 3. Włochy |
| 4. Wielka Brytania | 4. Wielka Brytania |
| 5. Włochy | 5. Portugalia |
Średnia cena biletu w 2022 roku | Średnia cena biletu w 2021 roku | Średnia cena biletu w 2019 roku |
97 EURO | 77 EURO | 192 EURO |
- Ile zapłaciliśmy za bilet?
W tym roku za bilet lotniczy na weekend majowy na krótkich europejskich trasach płaciliśmy średnio 97 euro. To prawie 100 euro mniej niż w 2019 roku przed pandemią.
W przypadku lotów do USA średnia cena w tym roku wyniosła 545 euro.
- Ile czasu spędziliśmy na miejscu?
Kiwi.com sprawdziła, że ponad 67% użytkowników spędzi do 3 dni w miejscu docelowym, 16% do 6 dni, a 14% zdecydowało przedłużyć wolne do końca tygodnia, czyli do 8 maja, mając do dyspozycji ponad 10 dni urlopu. Jeśli chodzi o wyjazdy do USA, 70% pozostanie w miejscu docelowym od jednego do dwóch tygodni.
Czujesz niepokój w trakcie lotu?
Dla wielu osób tegoroczna podróż na weekend majowy był pierwszą podróżą zagraniczną od momentu wybuchu pandemii, a to oznacza, że przez ponad 2 lata nie przemieszczały się one samolotem. Badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzone na zlecenie Kiwi.com wskazują, że choć doświadczenie lotu samolotem jest w dzisiejszych czasach dość powszechne i ponad połowa Polaków oraz 82% mieszkańców największych miast ma je za sobą, to nadal dla 20% z nas lot jest stresujący.
Na pokład samolotu zdecydowanie warto zabrać ze sobą coś do czytania (książką, gazeta itp) lub wyposażyć się w sprzęt elektroniczny, na którym obejrzymy ulubiony film czy serial - to najczęsciej wybierane przez Polaków metody na zniwelowanie stresu.
Chcąc umilić sobie lot Polacy najczęściej::
-> zajmują się czymś - czytanie, oglądanie filmów - 36%
- > rozmawiają z pasażerem obok - > 24%
- > śpią - > 15%
- > zażywają środków uspokajających - > 10%
Z kolei dla 14% ankietowanych nic nie jest w stanie skutecznie zniwelować stresu związanego z lotem.
O Kiwi.com
- Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
- Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
- Kiwi.com przeprowadza 2 miliardy kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
- Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 40 000 miejsc.
Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki!
Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.