Komunikaty PR

Wakacje 2022: Polacy mają dość brudnych łazienek i insektów

2022-06-21  |  11:00

Brudne łazienki i toalety, obecność insektów i nieświeża pościel... to czynniki, które dyskredytują obiekty wypoczynkowe.  Aż 60% Polaków przyznaje, że to brak porządku i brud w pokojach najmocniej wpływa na negatywną ocenę obiektów, w których wynajmują noclegi podczas wyjazdów wakacyjnych. ​Złą ocenę dopełniają: hałaśliwe otoczenie i dodatkowo płatny parking lub jego brak – wynika z badania Clinex „Czystość w obiektach wypoczynkowych” przeprowadzonego przez SW Research.

Wakacje za pasem. Właśnie rozpoczął się najgorętszy sezon turystyczny i Polacy szykują się do wyjazdów wakacyjnych. Z badania Clinex „Czystość w obiektach wypoczynkowych” wynika, że Polacy, planując urlop, najczęściej decydują się na noclegi w obiektach takich, jak hotele, pensjonaty i ośrodki wypoczynkowe (38%). Mniej popularne są kwatery prywatne/apartamenty (31%), a domek letniskowy wynajmuje najchętniej 16% respondentów. 

Czym kierujemy się, wybierając miejsce na wymarzony urlop? W obecnych czasach odpowiedź jest dość oczywista – ceną! Pod uwagę przy wyborze miejsca czynnik ten bierze blisko 100% ankietowanych. Równie ważna okazuje się lokalizacja. Nieco mniejszy wpływ na wybór mają opinie wystawione przez gości obiektów oraz polecenia znajomych i rodziny.

Czarna lista

Lista czynników dotyczących funkcjonowania obiektów wypoczynkowych, które zniechęcają Polaków do ponownego rezerwowania pobytu i wpływają na ich negatywną ocenę, jest długa, choć to właśnie brak czystości wskazało najwięcej ankietowanych. Aż 60% z nich przyznaje, że brak porządku i brud w pokojach najsilniej wpływa na negatywną ocenę obiektu. Duże znaczenie ma również hałaśliwe otoczenie (44%), a także dodatkowo płatny parking lub brak parkingu (38%). 

Wyniki badania potwierdzają, że Polacy przywiązują dużą wagę do czystości miejsc, w których mają spędzić wakacje. Wskazane czynniki są istotne zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn, choć jeśli chodzi o czystość obiektu i pokoi – czynnik ten ważniejszy jest dla kobiet – mówi Wojciech Tomaszczyk, Kierownik Działu Chemii Profesjonalnej Clinex.

 

Czysty pokój

Polacy chcą wypoczywać w czystych miejscach. W oczach połowy z nas obiekt wypoczynkowy pod kątem czystości dyskredytują brudne łazienki i toalety, a także obecność insektów oraz nieświeża pościel i ręczniki. Te czynniki sprawiają, że hotel, czy pensjonat już nigdy nie będzie wybrany przez respondentów jako miejsce wypoczynku. 

Brudna lodówka, niedomyta zastawa stołowa i brudna, klejąca posadzka – z naszego badania wynika, że to najbardziej irytuje Polaków pod względem czystości. Na wygląd i czystość tych elementów wskazała ponad połowa ankietowanych. Lista wrażliwych na ocenę gości przedmiotów jest jednak dłuższa. Zauważamy jednocześnie, że u właścicieli obiektów wzrosła świadomość dotycząca odpowiedniego przygotowania się pod tym kątem na przyjęcie gości – mówi Wojciech Tomaszczyk, przedstawiciel Clinex.

 

Dezynfekcja 

Choć czasy największych sanitarnych obostrzeń związanych z pandemią mamy już za sobą, to wielu Polaków zmieniło być może na zawsze postrzeganie higieny i związanego z nią bezpieczeństwa. Tylko niecałe 17% ankietowanych przyznaje, że nie zwraca uwagi na to, czy obiekt jest dezynfekowany. Dla 43% badanych ważne jest to, czy obiekt jest regularnie dezynfekowany, a dla 40% istotna jest obecność płynu do dezynfekcji.

 

Aspekt eko

Nie tylko czystość, ale i ekologia – 64% ankietowanych w badaniu Clinex zwraca uwagę na działania proekologiczne prowadzone przez osoby zarządzające obiektami wypoczynkowymi. Ponad połowa z nich podkreśliła, że stosowanie w obiekcie ekologicznych środków utrzymania czystości i prowadzenie innych działań wspierających środowisko naturalne, pozytywnie wpływa na ocenę obiektu. Coraz częściej spotykamy się z komunikatami dotyczącymi zielonej polityki – hotele informują o stosowaniu ekologicznych materiałów, przypominają o zużyciu wody – zachęcając tym gości do aktywnego wspierania takich działań. W wynikach badania widać już tego efekty.

 

Od wielu lat obserwujemy rozwój branży HoReCa na polskim rynku i to, jak zmienia się zachowanie gości hoteli, pensjonatów i restauracji. Czystość była, jest i będzie tym czynnikiem, który wpływa na ocenę obiektu, ale nie tylko na ocenę, lecz przede wszystkim na samopoczucie, bezpieczeństwo i komfort wypoczywających – podkreśla Wojciech Tomaszczyk.


 

 

O badaniu:

Głównym celem badania „Czystość w obiektach wypoczynkowych” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie marki Clinex było poznanie czynników wpływających na wybór obiektów wypoczynkowych. W badaniu zastosowano metodę CAWI. W ramach badania przeprowadzono 1050 ankiet z reprezentatywną grupą Polek i Polaków w dniach 7-9 czerwca 2022 r. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc Biuro prasowe
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy
Turystyka Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
2024-12-11 | 14:00

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami

Hilton ogłosił dziś, że na mocy umowy franczyzowej z Grupą Hotele Polskie w północnej Polsce zostaną otwarte dwa nowe obiekty Spark by Hilton. Jest to krajowy debiut marki Hilton w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.