Wakacje 2022: Polacy mają dość brudnych łazienek i insektów
Brudne łazienki i toalety, obecność insektów i nieświeża pościel... to czynniki, które dyskredytują obiekty wypoczynkowe. Aż 60% Polaków przyznaje, że to brak porządku i brud w pokojach najmocniej wpływa na negatywną ocenę obiektów, w których wynajmują noclegi podczas wyjazdów wakacyjnych. Złą ocenę dopełniają: hałaśliwe otoczenie i dodatkowo płatny parking lub jego brak – wynika z badania Clinex „Czystość w obiektach wypoczynkowych” przeprowadzonego przez SW Research.
Wakacje za pasem. Właśnie rozpoczął się najgorętszy sezon turystyczny i Polacy szykują się do wyjazdów wakacyjnych. Z badania Clinex „Czystość w obiektach wypoczynkowych” wynika, że Polacy, planując urlop, najczęściej decydują się na noclegi w obiektach takich, jak hotele, pensjonaty i ośrodki wypoczynkowe (38%). Mniej popularne są kwatery prywatne/apartamenty (31%), a domek letniskowy wynajmuje najchętniej 16% respondentów.
Czym kierujemy się, wybierając miejsce na wymarzony urlop? W obecnych czasach odpowiedź jest dość oczywista – ceną! Pod uwagę przy wyborze miejsca czynnik ten bierze blisko 100% ankietowanych. Równie ważna okazuje się lokalizacja. Nieco mniejszy wpływ na wybór mają opinie wystawione przez gości obiektów oraz polecenia znajomych i rodziny.
Czarna lista
Lista czynników dotyczących funkcjonowania obiektów wypoczynkowych, które zniechęcają Polaków do ponownego rezerwowania pobytu i wpływają na ich negatywną ocenę, jest długa, choć to właśnie brak czystości wskazało najwięcej ankietowanych. Aż 60% z nich przyznaje, że brak porządku i brud w pokojach najsilniej wpływa na negatywną ocenę obiektu. Duże znaczenie ma również hałaśliwe otoczenie (44%), a także dodatkowo płatny parking lub brak parkingu (38%).
– Wyniki badania potwierdzają, że Polacy przywiązują dużą wagę do czystości miejsc, w których mają spędzić wakacje. Wskazane czynniki są istotne zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn, choć jeśli chodzi o czystość obiektu i pokoi – czynnik ten ważniejszy jest dla kobiet – mówi Wojciech Tomaszczyk, Kierownik Działu Chemii Profesjonalnej Clinex.
Czysty pokój
Polacy chcą wypoczywać w czystych miejscach. W oczach połowy z nas obiekt wypoczynkowy pod kątem czystości dyskredytują brudne łazienki i toalety, a także obecność insektów oraz nieświeża pościel i ręczniki. Te czynniki sprawiają, że hotel, czy pensjonat już nigdy nie będzie wybrany przez respondentów jako miejsce wypoczynku.
– Brudna lodówka, niedomyta zastawa stołowa i brudna, klejąca posadzka – z naszego badania wynika, że to najbardziej irytuje Polaków pod względem czystości. Na wygląd i czystość tych elementów wskazała ponad połowa ankietowanych. Lista wrażliwych na ocenę gości przedmiotów jest jednak dłuższa. Zauważamy jednocześnie, że u właścicieli obiektów wzrosła świadomość dotycząca odpowiedniego przygotowania się pod tym kątem na przyjęcie gości – mówi Wojciech Tomaszczyk, przedstawiciel Clinex.
Dezynfekcja
Choć czasy największych sanitarnych obostrzeń związanych z pandemią mamy już za sobą, to wielu Polaków zmieniło być może na zawsze postrzeganie higieny i związanego z nią bezpieczeństwa. Tylko niecałe 17% ankietowanych przyznaje, że nie zwraca uwagi na to, czy obiekt jest dezynfekowany. Dla 43% badanych ważne jest to, czy obiekt jest regularnie dezynfekowany, a dla 40% istotna jest obecność płynu do dezynfekcji.
Aspekt eko
Nie tylko czystość, ale i ekologia – 64% ankietowanych w badaniu Clinex zwraca uwagę na działania proekologiczne prowadzone przez osoby zarządzające obiektami wypoczynkowymi. Ponad połowa z nich podkreśliła, że stosowanie w obiekcie ekologicznych środków utrzymania czystości i prowadzenie innych działań wspierających środowisko naturalne, pozytywnie wpływa na ocenę obiektu. Coraz częściej spotykamy się z komunikatami dotyczącymi zielonej polityki – hotele informują o stosowaniu ekologicznych materiałów, przypominają o zużyciu wody – zachęcając tym gości do aktywnego wspierania takich działań. W wynikach badania widać już tego efekty.
– Od wielu lat obserwujemy rozwój branży HoReCa na polskim rynku i to, jak zmienia się zachowanie gości hoteli, pensjonatów i restauracji. Czystość była, jest i będzie tym czynnikiem, który wpływa na ocenę obiektu, ale nie tylko na ocenę, lecz przede wszystkim na samopoczucie, bezpieczeństwo i komfort wypoczywających – podkreśla Wojciech Tomaszczyk.
O badaniu:
Głównym celem badania „Czystość w obiektach wypoczynkowych” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie marki Clinex było poznanie czynników wpływających na wybór obiektów wypoczynkowych. W badaniu zastosowano metodę CAWI. W ramach badania przeprowadzono 1050 ankiet z reprezentatywną grupą Polek i Polaków w dniach 7-9 czerwca 2022 r.

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.