Komunikaty PR

Wakacje 2022: Polacy mają dość brudnych łazienek i insektów

2022-06-21  |  11:00

Brudne łazienki i toalety, obecność insektów i nieświeża pościel... to czynniki, które dyskredytują obiekty wypoczynkowe.  Aż 60% Polaków przyznaje, że to brak porządku i brud w pokojach najmocniej wpływa na negatywną ocenę obiektów, w których wynajmują noclegi podczas wyjazdów wakacyjnych. ​Złą ocenę dopełniają: hałaśliwe otoczenie i dodatkowo płatny parking lub jego brak – wynika z badania Clinex „Czystość w obiektach wypoczynkowych” przeprowadzonego przez SW Research.

Wakacje za pasem. Właśnie rozpoczął się najgorętszy sezon turystyczny i Polacy szykują się do wyjazdów wakacyjnych. Z badania Clinex „Czystość w obiektach wypoczynkowych” wynika, że Polacy, planując urlop, najczęściej decydują się na noclegi w obiektach takich, jak hotele, pensjonaty i ośrodki wypoczynkowe (38%). Mniej popularne są kwatery prywatne/apartamenty (31%), a domek letniskowy wynajmuje najchętniej 16% respondentów. 

Czym kierujemy się, wybierając miejsce na wymarzony urlop? W obecnych czasach odpowiedź jest dość oczywista – ceną! Pod uwagę przy wyborze miejsca czynnik ten bierze blisko 100% ankietowanych. Równie ważna okazuje się lokalizacja. Nieco mniejszy wpływ na wybór mają opinie wystawione przez gości obiektów oraz polecenia znajomych i rodziny.

Czarna lista

Lista czynników dotyczących funkcjonowania obiektów wypoczynkowych, które zniechęcają Polaków do ponownego rezerwowania pobytu i wpływają na ich negatywną ocenę, jest długa, choć to właśnie brak czystości wskazało najwięcej ankietowanych. Aż 60% z nich przyznaje, że brak porządku i brud w pokojach najsilniej wpływa na negatywną ocenę obiektu. Duże znaczenie ma również hałaśliwe otoczenie (44%), a także dodatkowo płatny parking lub brak parkingu (38%). 

Wyniki badania potwierdzają, że Polacy przywiązują dużą wagę do czystości miejsc, w których mają spędzić wakacje. Wskazane czynniki są istotne zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn, choć jeśli chodzi o czystość obiektu i pokoi – czynnik ten ważniejszy jest dla kobiet – mówi Wojciech Tomaszczyk, Kierownik Działu Chemii Profesjonalnej Clinex.

 

Czysty pokój

Polacy chcą wypoczywać w czystych miejscach. W oczach połowy z nas obiekt wypoczynkowy pod kątem czystości dyskredytują brudne łazienki i toalety, a także obecność insektów oraz nieświeża pościel i ręczniki. Te czynniki sprawiają, że hotel, czy pensjonat już nigdy nie będzie wybrany przez respondentów jako miejsce wypoczynku. 

Brudna lodówka, niedomyta zastawa stołowa i brudna, klejąca posadzka – z naszego badania wynika, że to najbardziej irytuje Polaków pod względem czystości. Na wygląd i czystość tych elementów wskazała ponad połowa ankietowanych. Lista wrażliwych na ocenę gości przedmiotów jest jednak dłuższa. Zauważamy jednocześnie, że u właścicieli obiektów wzrosła świadomość dotycząca odpowiedniego przygotowania się pod tym kątem na przyjęcie gości – mówi Wojciech Tomaszczyk, przedstawiciel Clinex.

 

Dezynfekcja 

Choć czasy największych sanitarnych obostrzeń związanych z pandemią mamy już za sobą, to wielu Polaków zmieniło być może na zawsze postrzeganie higieny i związanego z nią bezpieczeństwa. Tylko niecałe 17% ankietowanych przyznaje, że nie zwraca uwagi na to, czy obiekt jest dezynfekowany. Dla 43% badanych ważne jest to, czy obiekt jest regularnie dezynfekowany, a dla 40% istotna jest obecność płynu do dezynfekcji.

 

Aspekt eko

Nie tylko czystość, ale i ekologia – 64% ankietowanych w badaniu Clinex zwraca uwagę na działania proekologiczne prowadzone przez osoby zarządzające obiektami wypoczynkowymi. Ponad połowa z nich podkreśliła, że stosowanie w obiekcie ekologicznych środków utrzymania czystości i prowadzenie innych działań wspierających środowisko naturalne, pozytywnie wpływa na ocenę obiektu. Coraz częściej spotykamy się z komunikatami dotyczącymi zielonej polityki – hotele informują o stosowaniu ekologicznych materiałów, przypominają o zużyciu wody – zachęcając tym gości do aktywnego wspierania takich działań. W wynikach badania widać już tego efekty.

 

Od wielu lat obserwujemy rozwój branży HoReCa na polskim rynku i to, jak zmienia się zachowanie gości hoteli, pensjonatów i restauracji. Czystość była, jest i będzie tym czynnikiem, który wpływa na ocenę obiektu, ale nie tylko na ocenę, lecz przede wszystkim na samopoczucie, bezpieczeństwo i komfort wypoczywających – podkreśla Wojciech Tomaszczyk.


 

 

O badaniu:

Głównym celem badania „Czystość w obiektach wypoczynkowych” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie marki Clinex było poznanie czynników wpływających na wybór obiektów wypoczynkowych. W badaniu zastosowano metodę CAWI. W ramach badania przeprowadzono 1050 ankiet z reprezentatywną grupą Polek i Polaków w dniach 7-9 czerwca 2022 r. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę Biuro prasowe
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.