Wyjątkowa widokówka wrocławskiego lotniska
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Wrocławski rysownik znany ze swojej charakterystycznej kreski tym razem stworzył wyjątkową grafikę dla lotniska we Wrocławiu. Pocztówka z ilustracją Andrzeja Tylkowskiego powstała z okazji obchodów Roku Mikołaja Kopernika, patrona Portu Lotniczego Wrocław.
Tłum radosnych urlopowiczów pędzących przez płytę lotniskową, a nad nimi samoloty. Jeszcze wyżej – kosmiczna podróż patrona lotniska, Mikołaja Kopernika. Wszystko na tle błękitu pogodnego nieba. Taką wizję wrocławskich podróży stworzył Andrzej Tylkowski. Wrocławski artysta znany jest przede wszystkim z autorskich kartek okolicznościowych, a także oprawy graficznej wrocławskiego Dnia Życzliwości czy kartek charytatywnych dla UNICEF-u, PAH-u i fundacji SOS Wioski Dziecięce.
Unikatowa grafika dla wrocławskiego lotniska powstała z okazji obchodów Roku Mikołaja Kopernika związanych z 550. rocznicą urodzin i 480. rocznicą śmierci słynnego astronoma.
– Mikołaj Kopernik to patron naszego lotniska, dlatego chcieliśmy w wyjątkowy, ale zarazem bardzo wrocławski sposób, uczcić ten jubileusz. Ilustracja Andrzeja Tylkowskiego idealne oddaje wakacyjny klimat, który panuje na lotnisku. Mam nadzieję, że taka pocztówka przypadnie do gustu naszym pasażerom – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Portu Lotniczego Wrocław.
Jubileuszową grafikę będzie można zobaczyć m.in. na ekranach w terminalu lotniska, a także na citylightach. – Urodziłem się we Wrocławiu na Nowym Dworze, dlatego samoloty zawsze były mi bliskie. Gdy patrzyłem w niebo, to one tam były – mówi Andrzej Tylkowski. - Na tej ilustracji połączyłem swoją fascynację lataniem z własnymi wspomnieniami z podróżowania samolotem – opowiada. Ilustrator przyznaje, że jego rysunki nawiązują do najlepszych wspomnień z dzieciństwa i liczy na to, że projekt stworzony dla lotniska wywoła uśmiechy na twarzach podróżujących ludzi.
Lotniskowa pocztówka pojawi się także na gadżetach Portu Lotniczego Wrocław takich jak koszulki, kubki, magnesy czy zakładki do książek. Będzie je można kupić na lotnisku lub wygrać w konkursach organizowanych na profilu Portu Lotniczego Wrocław na Facebooku. Dodatkowo w punkcie pocztowym będzie również możliwość wysłania unikatowej pocztówki z jubileuszową grafiką ze specjalnymi pozdrowieniami z Wrocławia.
Mikołaj Kopernik jest patronem Portu Lotniczego Wrocław od 6 grudnia 2005 roku. Patrona upamiętnia instalacja Copernicus znajdująca się przed terminalem i nawiązująca do heliocentrycznej teorii astronoma.
Więcej informacji
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2019 obsłużył ponad 3,5 mln pasażerów. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S3, S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Wygodnym połączeniem z centrum jest autobusowa linia „106” oraz nocna „206”, a z zachodnich dzielnic Wrocławia linia „129”. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje, także całodobowe.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.