Wyjazd służbowy w czasie pandemii: na co zwracać uwagę, wybierając hotel?
Podróż służbowa wiąże się obecnie ze szczególnym ryzykiem. Dlatego tak ważne jest zachowanie wszelkich niezbędnych środków ostrożności. W tym kontekście wybór noclegu w bezpiecznym hotelu to sprawa podstawowa. Oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przed dokonaniem rezerwacji.
Czy wolno nocować w hotelu?
W ostatnich miesiącach formy zdalnego kontaktu ze współpracownikami, partnerami biznesowymi oraz klientami stały się chlebem powszednim w życiu zawodowym Polaków. Zdarzają się jednak sytuacje, w których nic nie zastąpi spotkania twarzą w twarz. Warto pamiętać, że choć działalność branży hotelarskiej została ograniczona do minimum, to wciąż można zarezerwować nocleg, podróżując w celach zawodowych. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 6 listopada 2020 roku hotele dostępne są wyłącznie dla:
- gości przebywających w podróży służbowej,
- sportowców w czasie zgrupowań i współzawodnictwa sportowego,
- osób, które wykonują zawód medyczny.
W praktyce bieżące ograniczenia pozostaną w mocy do odwołania. Do zameldowania się w hotelu wymagane jest pisemne oświadczenie gościa o służbowym celu podróży oraz zaświadczenie od pracodawcy, związku sportowego lub podmiotu wykonującego działalność leczniczą.
Czy warto rezerwować pokój?
Zakaz przyjmowania gości podróżujących w calach inne niż służbowe sprawia, że nie trzeba martwić się o dostępność miejsc noclegowych. Hotele walczą też o klientów atrakcyjnymi ofertami B2B. W tych warunkach warto rozważyć rezerwację pokoju również wówczas, gdy nie planujemy noclegu. Może się to bowiem okazać korzystne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Nawet podczas kilkugodzinnej wizyty w danym mieście dostęp do własnego pokoju z oddzielną łazienką pozwoli odpocząć oraz odświeżyć się po podróży bez konieczności przebywania w miejscach publicznych. Choć w całym kraju obowiązuje zakaz działalności restauracji stacjonarnych, to wyłączone są z niego restauracje hotelowe, które mogą przyjmować gości nocujących co najmniej jedną dobę hotelową. Przy krótszych pobytach można korzystać z oferowanych przez hotelowe restauracje posiłków na wynos.
Na co zwracać uwagę?
Cała Polska jest obecnie objęta jednolitym zestawem obostrzeń. Wszystkie hotele muszą więc stosować się do tych samych zakazów i nakazów. Podczas podróży służbowej warto jednak nocować w sprawdzonych miejscach, których reputacja gwarantuje najwyższy standard sanitarny. Niektóre hotele działające pod szyldami marek należących do większych sieci nie tylko zobligowane są do przestrzegania rządowych obostrzeń, ale stosują także jednolite protokoły sanitarne przyjęte na poziomie całej grupy hotelowej. Wybór znanej marki jest więc dobrym sposobem na to, by uniknąć przykrych niespodzianek. Przykładem ponadstandardowych praktyk podejmowanych przez duże sieci hotelowe jest współpraca Louvre Hotels Group z niezależną organizacją NSF International specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania ryzykiem w obszarze zdrowia publicznego.
– We wszystkich hotelach marek należących do Louvre Hotels Group, takich jak Golden Tulip, Campanile czy Première Classe, od samego początku obecnego kryzysu prowadzimy kampanię Clean&Safe, dzięki której nasi goście i pracownicy mogą wypoczywać i pracować w bezpiecznych warunkach. Potwierdzeniem skuteczności naszych działań są rezultaty audytu protokołów sanitarnych, który w ostatnich tygodniach przeprowadziła w naszych hotelach organizacja NSF International. Audyty odbyły się we wszystkich hotelach LHG na całym świecie i obejmowały ewaluację procedur wdrożonych przez naszą grupę w reakcji na pandemię COVID-19. Wszystkie nasze hotele w Polsce spełniły wymagania i otrzymały odznakę Checked by NSF™ – mówi Danuta Marcinkowska, Marketing & PR Coordinator Louvre Hotels Group w Polsce.
Dodatkowym atutem, na który warto zwrócić uwagę, rezerwując nocleg w hotelu na potrzeby wyjazdu służbowego, jest możliwość elastycznego zarządzania rezerwacjami, na przykład za pomocą aplikacji mobilnej, oraz opcja bezpłatnej anulacji na krótko przed terminem pobytu.
O Louvre Hotels Group
Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.
O NSF International
NSF International (nsf.org) to założona w 1944 roku niezależna organizacja działająca na skalę globalną, która zajmuje się wsparciem w opracowywaniu standardów higienicznych i sanitarnych oraz certyfikuje produkty i usługi w zakresie ich bezpieczeństwa dla zdrowia i środowiska. Misją NSF jest ochrona ludzkiego zdrowia na całym świecie. Organizacja realizuje projekty w 180 krajach.
Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin
Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!
Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Postępowania sądowe w Polsce trwają coraz dłużej. Wydłuża się zwłaszcza czas w sprawach gospodarczych
Czas trwania postępowań sądowych, zamiast maleć, w ostatnich latach wzrósł. W przypadku spraw gospodarczych przewlekłość procesów może oznaczać paraliż działalności firmy, a w konsekwencji nawet jej upadłość. Zdaniem prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej receptą na ten stan rzeczy powinna być informatyzacja systemu sądowego, zwiększenie jego finansowania oraz ograniczenia zakresu przypadających do rozstrzygnięcia spraw, w których orzeczenia nie wymagają kompetencji sądów. Niepotrzebna jest też procedura gospodarcza.
Transport
Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie
Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.
Ochrona środowiska
Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe
Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.