Komunikaty PR

Wyjazd służbowy w czasie pandemii: na co zwracać uwagę, wybierając hotel?

2020-12-09  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania doc ( 0.44 MB )

Podróż służbowa wiąże się obecnie ze szczególnym ryzykiem. Dlatego tak ważne jest zachowanie wszelkich niezbędnych środków ostrożności. W tym kontekście wybór noclegu w bezpiecznym hotelu to sprawa podstawowa. Oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przed dokonaniem rezerwacji.

Czy wolno nocować w hotelu?

W ostatnich miesiącach formy zdalnego kontaktu ze współpracownikami, partnerami biznesowymi oraz klientami stały się chlebem powszednim w życiu zawodowym Polaków. Zdarzają się jednak sytuacje, w których nic nie zastąpi spotkania twarzą w twarz. Warto pamiętać, że choć działalność branży hotelarskiej została ograniczona do minimum, to wciąż można zarezerwować nocleg, podróżując w celach zawodowych. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 6 listopada 2020 roku hotele dostępne są wyłącznie dla:

  • gości przebywających w podróży służbowej,
  • sportowców w czasie zgrupowań i współzawodnictwa sportowego,
  • osób, które wykonują zawód medyczny.

W praktyce bieżące ograniczenia pozostaną w mocy do odwołania. Do zameldowania się w hotelu wymagane jest pisemne oświadczenie gościa o służbowym celu podróży oraz zaświadczenie od pracodawcy, związku sportowego lub podmiotu wykonującego działalność leczniczą.

Czy warto rezerwować pokój?

Zakaz przyjmowania gości podróżujących w calach inne niż służbowe sprawia, że nie trzeba martwić się o dostępność miejsc noclegowych. Hotele walczą też o klientów atrakcyjnymi ofertami B2B. W tych warunkach warto rozważyć rezerwację pokoju również wówczas, gdy nie planujemy noclegu. Może się to bowiem okazać korzystne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Nawet podczas kilkugodzinnej wizyty w danym mieście dostęp do własnego pokoju z oddzielną łazienką pozwoli odpocząć oraz odświeżyć się po podróży bez konieczności przebywania w miejscach publicznych. Choć w całym kraju obowiązuje zakaz działalności restauracji stacjonarnych, to wyłączone są z niego restauracje hotelowe, które mogą przyjmować gości nocujących co najmniej jedną dobę hotelową. Przy krótszych pobytach można korzystać z oferowanych przez hotelowe restauracje posiłków na wynos.

Na co zwracać uwagę?

Cała Polska jest obecnie objęta jednolitym zestawem obostrzeń. Wszystkie hotele muszą więc stosować się do tych samych zakazów i nakazów. Podczas podróży służbowej warto jednak nocować w sprawdzonych miejscach, których reputacja gwarantuje najwyższy standard sanitarny. Niektóre hotele działające pod szyldami marek należących do większych sieci nie tylko zobligowane są do przestrzegania rządowych obostrzeń, ale stosują także jednolite protokoły sanitarne przyjęte na poziomie całej grupy hotelowej. Wybór znanej marki jest więc dobrym sposobem na to, by uniknąć przykrych niespodzianek. Przykładem ponadstandardowych praktyk podejmowanych przez duże sieci hotelowe jest współpraca Louvre Hotels Group z niezależną organizacją NSF International specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania ryzykiem w obszarze zdrowia publicznego.

– We wszystkich hotelach marek należących do Louvre Hotels Group, takich jak Golden Tulip, Campanile czy Première Classe, od samego początku obecnego kryzysu prowadzimy kampanię Clean&Safe, dzięki której nasi goście i pracownicy mogą wypoczywać i pracować w bezpiecznych warunkach. Potwierdzeniem skuteczności naszych działań są rezultaty audytu protokołów sanitarnych, który w ostatnich tygodniach przeprowadziła w naszych hotelach organizacja NSF International. Audyty odbyły się we wszystkich hotelach LHG na całym świecie i obejmowały ewaluację procedur wdrożonych przez naszą grupę w reakcji na pandemię COVID-19. Wszystkie nasze hotele w Polsce spełniły wymagania i otrzymały odznakę Checked by NSF™ – mówi Danuta Marcinkowska, Marketing & PR Coordinator Louvre Hotels Group w Polsce.

Dodatkowym atutem, na który warto zwrócić uwagę, rezerwując nocleg w hotelu na potrzeby wyjazdu służbowego, jest możliwość elastycznego zarządzania rezerwacjami, na przykład za pomocą aplikacji mobilnej, oraz opcja bezpłatnej anulacji na krótko przed terminem pobytu.

O Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.

O NSF International

NSF International (nsf.org) to założona w 1944 roku niezależna organizacja działająca na skalę globalną, która zajmuje się wsparciem w opracowywaniu standardów higienicznych i sanitarnych oraz certyfikuje produkty i usługi w zakresie ich bezpieczeństwa dla zdrowia i środowiska. Misją NSF jest ochrona ludzkiego zdrowia na całym świecie. Organizacja realizuje projekty w 180 krajach.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii Biuro prasowe
2024-10-16 | 11:02

Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii

Armatis Polska, wiodący outsourcer obsługi klienta i sprzedaży w Europie, przejął dział obsługi klienta polskiej Grupy eSky w Bułgarii. Jest to wynikiem decyzji eSky o zmianie modelu
Turystyka Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia
2024-09-27 | 01:00

Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia

Grupa Arche już w pierwszych dniach klęski żywiołowej powołała Sztab Pomocy Powodzianom, w którego skład wchodzą dyrektorzy hoteli położonych na terenie całego kraju, a wszelkie
Turystyka NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW
2024-09-20 | 13:00

NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW

– Jesteśmy, działamy, zanim odwołacie rezerwację upewnijcie się czy to konieczne – za pośrednictwem platformy Nocowanie.pl właściciele obiektów noclegowych na południu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.