Komunikaty PR

Wyjeżdżamy też po wakacjach. Średni koszt jednego noclegu we wrześniu to 70 zł

2022-10-04  |  11:46
Biuro prasowe

Zarówno podczas wakacji, jak i we wrześniu ok. 90 proc. polskich turystów spędzających urlop w kraju wyjeżdża na maksymalnie na tydzień, najczęściej na 2-3 dni. Aktualnie najpopularniejszym kierunkiem wyjazdów są góry, chociaż we wrześniu nadal niemal 30 proc. wyjeżdżających wybierało się nad morze. Średni koszt zakwaterowania w Polsce za osobę na dobę wynosi obecnie 70 zł.

Minął wrzesień, a wakacje skończyły się już na dobre, również dla studentów. Jak podaje Polska Izba Turystyki, wśród zagranicznych kierunków wyjazdów polskich turystów najpopularniejsza była Turcja, za nią znalazły się Grecja, Bułgaria i Egipt. A które regiony cieszyły się największym zainteresowaniem wśród osób spędzających wakacje w Polsce?

W czerwcu, lipcu i sierpniu 62 proc. krajowych turystów wyjeżdżało nad Bałtyk, 22 proc. w góry, a 15 proc. wybierało pozostałe regiony kraju, jak wynika z danych polskiego serwisu turystycznego Nocowanie.pl, odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie. We wrześniu liczba osób zainteresowanych pobytem nad morzem obniżyła się do 27 proc., za to wyjeżdżających w góry wzrosła do 50 proc., a w pozostałe regiony kraju do 23 proc. Aktualnie co czwarty turysta poszukuje zakwaterowania w województwie małopolskim. Na drugim miejscu znalazło się województwo dolnośląskie (18 proc.), pomorskie (16 proc.), zachodniopomorskie (11 proc.), śląskie (7 proc.) i podkarpackie (6 proc.). W okresie czerwiec - lipiec  32 proc. wybierało województwo pomorskie, 30 proc. zachodniopomorskie, 10 proc. małopolskie, 7 proc. dolnośląskie, 4 proc. podkarpackie, a 3 proc. warmińsko-mazurskie. 

Chociaż większość podróżujących z dziećmi preferuje okres wakacyjny - 44 proc. poszukujących wtedy zakwaterowania to dwoje dorosłych z jednym, dwojgiem lub trojgiem dzieci - to również we wrześniu stanowią ponad 20 proc. zainteresowanych wyjazdami. Pary dorosłych wybierają raczej wyjazdy po letnim sezonie - obecnie stanowią ponad 40 proc. wyjeżdżających, w ciągu wcześniejszych trzech miesięcy było to 23 proc. 

 

Polacy zarówno w okresie szkolnych wakacji, jak i we wrześniu spędzają podobny czas na wyjazdach - w obu przypadkach ok. 90 proc. użytkowników poszukiwało zakwaterowania na wyjazd maksymalnie tygodniowy. Polacy chcą wypoczywać i korzystać z urlopów, nawet krótkich, tych 2 i 3-dniowych.  Z chęcią planują też wyjazdy poza letnim sezonem i korzystają z uroków złotej polskiej jesieni. Wielu turystów docenia wtedy agroturystykę - mówi Tomasz Zaniewski, CFO serwisu Nocowanie.pl - W okresie czerwiec-lipiec średnia cena noclegu za osobę na dobę według naszych szacunków wynosiła 100 zł. Po sezonie obniżyła się do ok. 70 zł, co zapewne nie pozostaje bez wpływu na popularność jesiennych wyjazdów. 


Niezależnie od terminu wyjazdu Polacy jako miejsce zakwaterowania chętnie wybierają kwatery i pokoje (niecałe 40 proc. wyszukiwań), domki i apartamenty na wynajem. Popularne są również pensjonaty. Liczba osób zainteresowanych agroturystyką we wrześniu jest wyższa niż w okresie czerwiec-sierpień. W miesiącach wakacyjnych największą liczbę rezerwacji odnotowano w lipcu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc Biuro prasowe
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy
Turystyka Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
2024-12-11 | 14:00

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami

Hilton ogłosił dziś, że na mocy umowy franczyzowej z Grupą Hotele Polskie w północnej Polsce zostaną otwarte dwa nowe obiekty Spark by Hilton. Jest to krajowy debiut marki Hilton w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.