Z internetu na stok: Gleevery rozszerza ofertę o najem sprzętu zimowego
Jak wynika z globalnego badania Momentum Worldwide obecnie 76 proc. konsumentów woli wydawać pieniądze na doświadczenia niż na przedmioty. Dlatego Gleevery, polska platforma internetowa do wynajmu, postanowiła rozszerzyć swoją dotychczasową ofertę o wynajem sprzętu zimowego z wypożyczalni stacjonarnych, tak aby aktywny wypoczynek najbardziej kojarzony z okresem ferii stał się jeszcze bardziej przystępnym doświadczeniem. Dzięki współpracy z podmiotami, które oferują najem nart, desek snowboardowych i akcesoriów narciarskich, użytkownicy indywidualni i korporacyjni serwisu będą mogli wynająć ekwipunek narciarza korzystając z atrakcyjnych zniżek.
Już za moment szczyt sezonu narciarskiego. Wraz z początkiem tegorocznych ferii zimowych, które potrwają od 15 stycznia do 11 lutego, kurorty i stoki będą przeżywać oblężenie amatorów sportów zimowych. Jazda po stoku to od lat jeden z najpopularniejszych sposobów spędzania czasu zimą, nie inaczej jest w tym roku. Na pytanie serwisu Kiwi.com o to „Dokąd chciałbyś polecieć zimą?” co trzeci (33,2 proc.) z młodych Polaków wskazał narciarskie eskapady.
- Nie jest to jednak tanie hobby. Próg wejścia może być barierą nie do przeskoczenia dla wielu osób - zauważa Jakub Buga, CEO i założyciel Gleevery, polskiej firmy technologicznej oferującej platformę do wynajmu produktów. Spółka, działając w duchu zasad ekonomii współdzielenia, popularyzuje wśród Polaków korzystanie bez kupowania. - Oprócz wydatków związanych z logistyką na stoku i poza nim, narciarz musi pokryć koszt swojego ekwipunku. Odpowiedni sprzęt, obejmujący narty, kijki, jak również odzież to absolutna podstawa. Nie da się ukryć, że skompletowanie wszystkiego naraz jest kosztowne, a nawet po zakupie zmartwieniem narciarza pozostaje przechowywanie poza sezonem, serwis i transport tych rzeczy. Co więcej, w przypadku dzieci kupiony zestaw w następnym sezonie najprawdopodobniej okaże się nieodpowiedni. Dlatego wypożyczenie ekwipunku lub przynajmniej jego elementów jest tak popularne - dodaje.
Polacy wolą wynajmować sprzęt sportowy
Jak wynika z badania przeprowadzonego dla BIG InfoMonitor we współpracy z Gleevery, prawie połowa (43 proc.) Polaków preferuje wynajem sprzętu turystycznego i sportowego ponad posiadanie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, firma nawiązała współpracę z wypożyczalniami sprzętu zimowego, aby usprawnić i jeszcze bardziej uatrakcyjnić wynajem ekwipunku w pobliżu największych stoków. Już teraz firma współpracuje z podmiotami w popularnych centrach sportów zimowych, jak np. Wisła, Szczyrk, czy Zakopane, ale również z miejskimi wypożyczalniami np. w Warszawie czy Wrocławiu. Łącząc siły partnerzy oferują wynajem kilku tysięcy nart i setek snowboardów. Aktualny spis wypożyczalni współpracujących z Gleevery znajduje się pod adresem: www.gleevery.com/zima, a lista ta cały czas się powiększa.
- Od ponad dwóch dekad prowadząc wypożyczalnie nart obserwujemy zmianę podejścia klientów do posiadania sprzętu. Dzisiaj brak własnego ekwipunku przestał być barierą przed uprawianiem zimowych sportów. Duża cześć naszych klientów, wyjeżdża na stoki 2-3 razy w sezonie i za każdym razem decyduje się na wybór innego modelu nart – a my dajemy im taką możliwość. Współpraca z Gleevery otwiera dla nas nowe kanały dystrybucji naszych usług. Cieszymy się, że możemy współpracować z najlepszymi i oferować dopasowany sprzęt, który spełnia oczekiwania klientów - mówi Michał Saniewski, właściciel dwóch wypożyczalni Aktiv Sport w Warszawie, które nawiązały współpracę z Gleevery.
Współpraca z Gleevery jest bezkosztowa i nie wymaga od wypożyczalni żadnych zmian w sposobie świadczenia usług. Wystarczy, że partner podpisze umowę i umieści materiały marketingowe w widocznym miejscu wypożyczalni. Oznaczenia podpowiedzą klientom wypożyczalni, że w tym punkcie można wynająć sprzęt w ramach benefitu pracowniczego Gleevery lub ze zniżką za pośrednictwem vouchera zakupionego na tej platformie. Cały proces obsługi klientów został zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwić płynne świadczenie usługi dla wszystkich zainteresowanych wynajmem sprzętu w wypożyczalniach stacjonarnych. W ramach Partnerskiego Programu Gleevery firmy uczestnicy korzystają nie tylko z dodatkowej promocji na swój sprzęt, ale również dostępu do większej puli potencjalnych klientów. Ponadto, dla partnerów, którzy będą obsługiwać klientów z platformy, przewidziano atrakcyjny system premiowy - wysokość wypłaty rośnie wraz z liczbą obsłużonych użytkowników.
Rynek doświadczeń rozwija się w odpowiedzi na rosnący popyt
To kolejna inicjatywa firmy wspierająca nowy trend społeczny: experience over ownership (doświadczać, zamiast mieć), polegający na tym, że ludzie wolą przeżywać różne doświadczenia i emocje niż posiadać rzeczy materialne. Jak wynika z globalnego badania Momentum Worldwide obecnie 76 proc. konsumentów woli wydawać pieniądze na doświadczenia niż na przedmioty, co więcej 7 na 10 respondentów deklaruje, że w porównaniu z badaniem z 2012 roku są bardziej zaangażowani w sprawy środowiskowe i społeczne.
Zmiana oczekiwań i nawyków konsumentów jest ważnym czynnikiem rozwoju platform umożliwiających wynajem. Teraz, dzięki współpracy z wypożyczalniami nart i desek snowboardowych, użytkownicy indywidualni i korporacyjni Gleevery będą mogli postępować zgodnie z własnymi wartościami prośrodowiskowymi, a jednocześnie oszczędzać. Wystarczy, że zakupią online voucher, który obniża koszt wynajmu sprzętu zimowego w wypożyczalniach objętych programem partnerskim. Organizator zastrzega, że pula zniżek jest ograniczona. Nowy projekt ruszył 11.12.2023 i potrwa do końca sezonu narciarskiego, ale nie dłużej niż do 31.03.2024.
Pełny regulamin promocji można znaleźć pod adresem: www.gleevery.com/zima
Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli
Arche Klasztor Wrocław. Rusza kolejny niesamowity hotel w kolekcji Grochowskiego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.