Komunikaty PR

Zainteresowanie wakacjami w Polsce o ⅓ mniejsze niż rok temu

2022-06-21  |  11:17
Biuro prasowe

Ponad ¼ Polaków planujących wakacyjny wyjazd to dwoje dorosłych z dwojgiem dzieci, jak wynika z danych polskiego serwisu turystycznego Nocowanie.pl. Najwięcej turystów szuka noclegów na wyjazd 7-dniowy, tylko niecałe 4 proc. na wyjazd dwutygodniowy. Najchętniej wybierany rodzaj zakwaterowania to domki. W porównaniu do ubiegłego roku widać bardzo duży spadek zainteresowania wyjazdami – aż o ⅓.

Za dwa dni rozpoczynają się wakacje, jednak zainteresowanie wyjazdami na terenie Polski jest aż o 32 proc. mniejsze niż rok temu, jak wynika z danych Nocowanie.pl, polskiego serwisu turystycznego z bazą zweryfikowanych obiektów, odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie. Zapytań o zakwaterowanie w lipcu jest o ¼, a w sierpniu nawet o połowę mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Nieco ponad ¼ osób szuka noclegów na wyjazd tygodniowy, a niecałe 4 proc. na dwutygodniowy. Na 6 dni planuje wyjechać 13 proc. turystów. Na podstawie już opłaconych zaliczek można szacować, że średni koszt noclegów wyniesie 1902 zł za cały pobyt i 108 zł za osobodobę. 

Po dwóch latach pandemicznych ograniczeń zarówno turyści, jak i branża turystyczna liczyli na normalne wakacje. Tymczasem inflacja osiągnęła już poziom niemal 14 proc., pociągając za sobą wzrost kosztów życia, rosną też ceny m.in. energii i paliwa oraz raty kredytów hipotecznych. Zmagają się z nimi nie tylko sami turyści, ale również właściciele obiektów noclegowych, którzy oprócz tego jednocześnie muszą konkurować z tanimi ofertami zagranicznymi. Jednak ceny wycieczek zagranicznych również wzrastają. W tej sytuacji wielu Polaków wybiera ostrożność, odkłada decyzję o wyjeździe na ostatnią chwilę lub skraca długość planowanego urlopu – mówi Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.pl

 

Władysławowo najpopularniejszą miejscowością 

Ponad 70 proc. wyjeżdżających szuka zakwaterowania w województwach pomorskim i zachodniopomorskim, a najpopularniejszą lokalizacją jest Władysławowo. Zakopane (3 proc. zapytań) i Karpacz (1,5 proc. zapytań) to jedyne nienadmorskie miejscowości wśród 20 najczęściej wyszukiwanych. Wśród popularnych destynacji wyszukiwanych przez osoby zainteresowane wyjazdem nad morze znajdziemy również Sarbinowo, Łebę, Pobierowo czy Kołobrzeg. 

 

Co czwarte wyszukanie dotyczy wyjazdu pary z dwojgiem dzieci

Blisko 40 proc. turystów jest zainteresowanych wynajęciem domku, a 33 proc. myśli o rezerwacji kwatery lub pokoju. Małe zainteresowanie budzą gospodarstwa agroturystyczne – dotyczy ich tylko ok. 1,5 proc. wyszukiwań. Noclegu w hotelu szuka mniej niż 1 proc. wyjeżdżających. 

Najwięcej turystów – aż ¼ szuka zakwaterowania dla dwojga dorosłych z dwojgiem dzieci. Ponad 17 proc. wyjeżdżających to pary dorosłych, a 16 proc. dwoje dorosłych z jednym dzieckiem. Niecałe 2 proc. to jeden dorosły z jednym dzieckiem, a 1,5 proc. szuka opcji wyjazdu w pojedynkę.   

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas Biuro prasowe
2024-04-23 | 10:00

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy Polacy skorzystają z opcji wyjazdu w tym czasie. Z
Turystyka Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści
2024-04-18 | 14:45

Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści

Zbliża się majówka, która w 2024 roku będzie wyjątkowa. Nie dość, że dla wielu potrwa ona aż dziewięć dni, to jest szansą na wypróbowanie najlepszych atrakcji w
Turystyka Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę
2024-04-15 | 11:00

Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę

10 kwietnia br. w Centrum Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki odbyło się Forum Turystyki w Krakowie. Jednym z punktów programu była debata dotycząca postulatów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.