Komunikaty PR

Zainteresowanie wyjazdami wakacyjnymi jest o ⅕ mniejsze niż rok temu

2022-05-31  |  01:00
Biuro prasowe

Wśród 20 miejscowości najczęściej wybieranych jako miejsce wakacyjnego wypoczynku w Polsce tylko dwie nie są położone nad morzem, jak wynika z danych polskiego serwisu turystycznego Nocowanie.pl. Na długie weekendy wyjeżdżają głównie pary, na wakacje rodzice z dziećmi. Najwięcej osób szuka zakwaterowania dla dwojga dorosłych z dwojgiem dzieci. Blisko ⅓ turystów szuka zakwaterowania na wyjazd 7-dniowy, a tylko 4,5 proc. na pełne dwa tygodnie. Widać spadek zainteresowania wakacyjnymi wyjazdami w porównaniu do ubiegłego roku — aż o 21 proc. 

Już tylko niecały miesiąc pozostał do rozpoczęcia szkolnych wakacji, a rodziny z dziećmi szykują się do wyjazdów. Aż ¼ osób zainteresowanych wakacyjnym wyjazdem szuka zakwaterowania dla dwojga dorosłych i dwojga dzieci, a 16 proc. dla dwojga dorosłych z jednym dzieckiem, jak wynika z danych Nocowanie.pl, polskiego serwisu turystycznego z bazą zweryfikowanych obiektów, odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie. Również 16 proc. szuka noclegu dla dwojga dorosłych. 

Widać wyraźne odwrócenie trendu — wyjazdami na majówkę i długi weekend czerwcowy zainteresowane były przede wszystkim pary dorosłych, zakwaterowania dla dorosłych z dziećmi szukało kilkanaście procent użytkowników. Być może rodzice, w obliczu inflacji, rosnących kosztów życia i wysokich cen, woleli oszczędzić pieniądze na jeden dłuższy, wspólny wyjazd dla całej rodziny. Część turystów w tym niepewnym momencie czeka też zapewne z decyzją o wyjeździe do ostatniej chwili. W dodatku polskie obiekty, zmagające się z wysokimi kosztami np. energii i presją płacową, muszą rywalizować z tanimi ofertami wyjazdów zagranicznych. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego widoczny jest spadek liczby osób szukających noclegów na wakacje, i to aż o 21 proc. - mówi  Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.pl

 

Za wakacyjny wyjazd zapłacimy średnio 111 zł za osobodobę

Blisko ⅓ turystów szuka zakwaterowania na wyjazd 7-dniowy, a 13 proc. na wyjazd 6-dniowy. Zaledwie 4,5 proc. chce wyjechać na pełne dwa tygodnie, a 0,1 proc. na trzy tygodnie. W stosunku do ubiegłego roku o 16 proc. wzrosła liczba osób, które mają zamiar wyjechać jeszcze w czerwcu. W tej chwili najwięcej zapytań dotyczy wyjazdów w lipcu, choć jest ich o 13 proc. mniej niż rok temu. Według szacunków na podstawie już opłaconych zaliczek średni koszt wakacyjnego wyjazdu wyniesie 2104 zł, a koszt dla jednej osoby za dobę - 111 zł. 

 

Polacy tłumnie ruszają nad morze

Turyści najchętniej wybierają wypoczynek nad morzem — w sumie 73 proc. zapytań dotyczy województw pomorskiego i zachodniopomorskiego. Tak jak podczas majówki, zainteresowanie miastami jest niewielkie — w najpopularniejszej Łebie zakwaterowania na wakacje szuka tylko 4 proc. turystów. Drugie miejsce zajmują ex aequo położone niedaleko Mielna Sarbinowo oraz Władysławowo. Wśród 20 najczęściej wyszukiwanych miejscowości tylko dwie nie są nadmorskie — Zakopane (3 proc. zapytań) i Karpacz (1,5 proc. zapytań). 

 

Wakacje najchętniej w domku lub na kwaterze

Jeśli chodzi o rodzaj zakwaterowania, to w okresie wakacyjnym największym zainteresowaniem cieszą się domki, których dotyczy prawie 40 proc. wszystkich zapytań. Najpopularniejsze w czasie majówki i długiego weekendu czerwcowego kwatery i pokoje tym razem znalazły się na drugim miejscu — dotyczy ich blisko ⅓ zapytań. W trzeciej kolejności Polacy szukają apartamentów (13 proc. zapytań), a w czwartej pensjonaty (7,5 proc. zapytań). Tylko 1,5 proc. turystów chciałoby zamieszkać w gospodarstwie agroturystycznym, a mniej niż 1 proc. w hotelu. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii Biuro prasowe
2024-10-16 | 11:02

Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii

Armatis Polska, wiodący outsourcer obsługi klienta i sprzedaży w Europie, przejął dział obsługi klienta polskiej Grupy eSky w Bułgarii. Jest to wynikiem decyzji eSky o zmianie modelu
Turystyka Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia
2024-09-27 | 01:00

Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia

Grupa Arche już w pierwszych dniach klęski żywiołowej powołała Sztab Pomocy Powodzianom, w którego skład wchodzą dyrektorzy hoteli położonych na terenie całego kraju, a wszelkie
Turystyka NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW
2024-09-20 | 13:00

NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW

– Jesteśmy, działamy, zanim odwołacie rezerwację upewnijcie się czy to konieczne – za pośrednictwem platformy Nocowanie.pl właściciele obiektów noclegowych na południu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.