Zainteresowanie wyjazdami wakacyjnymi jest o ⅕ mniejsze niż rok temu
Wśród 20 miejscowości najczęściej wybieranych jako miejsce wakacyjnego wypoczynku w Polsce tylko dwie nie są położone nad morzem, jak wynika z danych polskiego serwisu turystycznego Nocowanie.pl. Na długie weekendy wyjeżdżają głównie pary, na wakacje rodzice z dziećmi. Najwięcej osób szuka zakwaterowania dla dwojga dorosłych z dwojgiem dzieci. Blisko ⅓ turystów szuka zakwaterowania na wyjazd 7-dniowy, a tylko 4,5 proc. na pełne dwa tygodnie. Widać spadek zainteresowania wakacyjnymi wyjazdami w porównaniu do ubiegłego roku — aż o 21 proc.
Już tylko niecały miesiąc pozostał do rozpoczęcia szkolnych wakacji, a rodziny z dziećmi szykują się do wyjazdów. Aż ¼ osób zainteresowanych wakacyjnym wyjazdem szuka zakwaterowania dla dwojga dorosłych i dwojga dzieci, a 16 proc. dla dwojga dorosłych z jednym dzieckiem, jak wynika z danych Nocowanie.pl, polskiego serwisu turystycznego z bazą zweryfikowanych obiektów, odwiedzanego w sezonie nawet przez 4 mln użytkowników miesięcznie. Również 16 proc. szuka noclegu dla dwojga dorosłych.
Widać wyraźne odwrócenie trendu — wyjazdami na majówkę i długi weekend czerwcowy zainteresowane były przede wszystkim pary dorosłych, zakwaterowania dla dorosłych z dziećmi szukało kilkanaście procent użytkowników. Być może rodzice, w obliczu inflacji, rosnących kosztów życia i wysokich cen, woleli oszczędzić pieniądze na jeden dłuższy, wspólny wyjazd dla całej rodziny. Część turystów w tym niepewnym momencie czeka też zapewne z decyzją o wyjeździe do ostatniej chwili. W dodatku polskie obiekty, zmagające się z wysokimi kosztami np. energii i presją płacową, muszą rywalizować z tanimi ofertami wyjazdów zagranicznych. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego widoczny jest spadek liczby osób szukających noclegów na wakacje, i to aż o 21 proc. - mówi Tomasz Zaniewski, CFO Nocowanie.pl.
Za wakacyjny wyjazd zapłacimy średnio 111 zł za osobodobę
Blisko ⅓ turystów szuka zakwaterowania na wyjazd 7-dniowy, a 13 proc. na wyjazd 6-dniowy. Zaledwie 4,5 proc. chce wyjechać na pełne dwa tygodnie, a 0,1 proc. na trzy tygodnie. W stosunku do ubiegłego roku o 16 proc. wzrosła liczba osób, które mają zamiar wyjechać jeszcze w czerwcu. W tej chwili najwięcej zapytań dotyczy wyjazdów w lipcu, choć jest ich o 13 proc. mniej niż rok temu. Według szacunków na podstawie już opłaconych zaliczek średni koszt wakacyjnego wyjazdu wyniesie 2104 zł, a koszt dla jednej osoby za dobę - 111 zł.
Polacy tłumnie ruszają nad morze
Turyści najchętniej wybierają wypoczynek nad morzem — w sumie 73 proc. zapytań dotyczy województw pomorskiego i zachodniopomorskiego. Tak jak podczas majówki, zainteresowanie miastami jest niewielkie — w najpopularniejszej Łebie zakwaterowania na wakacje szuka tylko 4 proc. turystów. Drugie miejsce zajmują ex aequo położone niedaleko Mielna Sarbinowo oraz Władysławowo. Wśród 20 najczęściej wyszukiwanych miejscowości tylko dwie nie są nadmorskie — Zakopane (3 proc. zapytań) i Karpacz (1,5 proc. zapytań).
Wakacje najchętniej w domku lub na kwaterze
Jeśli chodzi o rodzaj zakwaterowania, to w okresie wakacyjnym największym zainteresowaniem cieszą się domki, których dotyczy prawie 40 proc. wszystkich zapytań. Najpopularniejsze w czasie majówki i długiego weekendu czerwcowego kwatery i pokoje tym razem znalazły się na drugim miejscu — dotyczy ich blisko ⅓ zapytań. W trzeciej kolejności Polacy szukają apartamentów (13 proc. zapytań), a w czwartej pensjonaty (7,5 proc. zapytań). Tylko 1,5 proc. turystów chciałoby zamieszkać w gospodarstwie agroturystycznym, a mniej niż 1 proc. w hotelu.
Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki!
Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.