Ty zamawiasz, wspólnie wspieramy
Pyszne.pl, czołowy serwis do zamawiania jedzenia online w Polsce i Polska Akcja Humanitarna ruszają z zimową akcją mającą na celu niesienie pomocy i zapewnienie posiłków najbardziej potrzebującym.
Od każdego zamówienia złożonego 19 grudnia Pyszne.pl przekaże 2 zł dla programu Pajacyk oraz innych programów dostępu do żywności PAH. Inicjatywa ta pozwala każdemu na czynny udział w akcji charytatywnej bez wychodzenia z domu, łącząc pyszne jedzenie z pomaganiem.
Razem pomagajmy!
W ramach programu Pajacyk Polska Akcja Humanitarna od 1998 roku pomaga dzieciom w potrzebie, finansując pełnowartościowe posiłki w szkołach i placówkach środowiskowych. Ze względu na prawie dwukrotny wzrost liczby osób głodujących w 2020 r., wsparciem żywnościowym zostaną objęte także osoby w krajach, w których PAH działa od lat.
“Tam, gdzie jesteśmy obecni od lat, w Afryce i na Bliskim Wschodzie, ludzie żyją często z dnia na dzień, nie wiedząc, co zjedzą jutro. Pandemia uderzyła najmocniej właśnie w nich i to oni potrzebują dziś naszego wsparcia” - mówi Helena Krajewska z Polskiej Akcji Humanitarnej. - “Dzięki akcji z Pyszne.pl możemy razem pomóc dzieciom w Polsce oraz osobom, które w 2021 roku może po prostu czekać głód. Pokażmy, że na koniec tak złego roku można wspólnie zrobić coś dobrego!”
“Jesteśmy serwisem do zamawiania jedzenia online, wszystko u nas kręci się wokół tematu jedzenia, dlatego też - szczególnie w tym wyjątkowym, świątecznym czasie - chcemy pomóc tym, dla których zakup podstawowego posiłku jest wyzwaniem. Dzięki tej akcji mamy nadzieję zasponsorować przynajmniej kilkadziesiąt tysięcy posiłków we współpracy z Pajacykiem i PAH.” - mówi Katarzyna Makowska, odpowiedzialna za marketing Pyszne.pl.
Firma Just Eat Takeaway, której częścią jest platforma Pyszne.pl, w swej akcji nie ogranicza się tylko do Polski. W kampanii świątecznej pomocy udział weźmie bowiem 17 krajów, a łączny dochód zostanie przekazany na konto wybranych fundacji charytatywnych.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.