Komunikaty PR

Tymczasowe zagospodarowanie w Poznaniu z nagrodą Real Estate Impactor

2022-06-29  |  12:55

Belgijski koncept tymczasowego zagospodarowania wprowadzony na polski rynek przez firmy Revive i BPI Real Estate Poland pod nazwą Koszary Kultury został nagrodzony w prestiżowym konkursie Rzeczpospolitej Real Estate Impactor. Inicjatywa otrzymała nagrodę w kategorii „Obiekt wnoszący nową wartość”. Koszary Kultury to miejsce w poznańskiej dzielnicy św. Łazarz, które do czasu realizacji wielkomiejskiego projektu na terenie dawnych koszar wojskowych zostało przekazane pod tymczasowe zagospodarowanie. Ta unikatowa forma wykorzystania gruntu pod inwestycję była pierwszą w Poznaniu. W ramach Koszar Kultury w 2021 roku organizowane były warsztaty oraz wydarzenia kulturalne dla mieszkańców, w tym roku w programie m.in. realizowana obecnie filmowa rekonstrukcja historyczna, POZnań Wood Festival i imprezy sąsiedzkie organizowane z udziałem lokalnej społeczności oraz pokazy filmowe.

Koszary Kultury otrzymały nagrodę w kategorii „Obiekt wnoszący nową wartość” w VI edycji konkursu Real Estate Impactor, który jest autorską inicjatywą dziennikarzy redakcji „Rzeczpospolitej” oceniającą rynek nieruchomości.

- Cieszę się, że nasz koncept udostępnienia przestrzeni lokalnej społeczności zyskał uznanie kapituły konkursu. Daliśmy nowy wymiar miejscu na poznańskim Łazarzu, które od dawna było nieużywane, a w którym planujemy zrealizować nowoczesny, wielofunkcyjny projekt. W BPI Real Estate Poland wszystkie inwestycje tworzymy z myślą o ich przyszłych użytkownikach. Dlatego powołaliśmy Koszary Kultury, aby jeszcze przed rozpoczęciem budowy miejsce, które docelowo zmienimy w nową dzielnicę mieszkaniową, służyło mieszkańcompowiedziała Daria Małecka, Marketing Manager BPI Real Estate Poland.

- Dla nas tymczasowe zagospodarowanie terenu jest sposobem na integrację lokalnej społeczności poprzez udostępnienie niewykorzystanej przestrzeni pod miejsce spotkań i wydarzeń kulturalnych. Jest to przez nas szeroko praktykowane w Belgii. Dlatego wraz z naszym partnerem w poznańskim projekcie postanowiliśmy przenieść nasze doświadczenie na polski rynek. Jeszcze przed realizacją byliśmy przekonani, że Koszary Kultury podbiją serca mieszkańców Poznania. To niesamowite, że ten koncept spotkał się z takim niesamowitym odbiorem lokalnej społeczności i uznaniem jury konkursu - dodała Agnieszka Jaworska, Menager Marketingu i Sprzedaży Revive.

Firmy BPI Real Estate Poland i Revive powołały spółkę joint-venture celem realizacji inwestycji w Poznaniu. Założeniem inwestorów było przekazanie części terenu pod tymczasowe zagospodarowanie, które tchnęło nowe życie w od dawna nieużywaną przestrzeń. Dzięki temu poznaniacy i potencjalni przyszli mieszkańcy oraz użytkownicy inwestycji mogli lepiej poznać ten obszar. Teren, na którym znajdują się Koszary Kultury zlokalizowany jest pomiędzy ulicami Matejki, Grunwaldzką i Ułańską w Poznaniu i obejmuje plenerowe przestrzenie w otoczeniu budynków starych koszar wojskowych znajdujących się pod opieką konserwatora zabytków. To doskonała lokalizacja położona zaledwie 2 km od centrum miasta i 10 min. spacerem od Dworca Głównego.

Celem Revive, znanym z inwestycji typu „brownfield” na terenach poprzemysłowych i historycznych oraz BPI Real Estate Poland, doświadczonemu w zakresie rewitalizacji przestrzeni miejskich, było rozpowszechnienie tymczasowego zagospodarowania. Jego założeniem jest tzw. „recykling” terenu, który wykorzystuje okres projektowo-proceduralny na rzecz czasowego aktywizowania miejsca poprzez współpracę z mieszkańcami, artystami, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność kulturotwórczą i edukacyjną, udostępniając daną przestrzeń społeczeństwu. Powołanie Koszar Kultury miało na celu ożywienie okolicy, w której w niedługim czasie zostanie zrealizowany wielkomiejski projekt typu mixed-use.

Teren na poznańskim św. Łazarzu, który od dawna był nieużywany dzięki tymczasowemu zagospodarowaniu zyskał nowy, atrakcyjny dla mieszkańców miasta i okolicy, wymiar. W ten sposób lokalna społeczność mogła lepiej poznać to miejsce. Działka należąca do BPI Real Estate Poland i Revive nie zostanie przekształcona w typową dzielnicę mieszkaniową, a wzbogacona o wielofunkcyjną zabudowę, która wykorzysta potencjał lokalizacji. Tajemnicą tymczasowego zagospodarowania jest dostosowanie jej funkcji do przyszłego charakteru miejsca i ekosystemu lokalnego środowiska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.