Uber świętuje Dzień Ochrony Danych. Poznaj swoją historię przejazdów i zamówień.
Od technologii, która towarzyszy nam na co dzień oczekujemy bezpieczeństwa, w tym ochrony prywatności. Priorytetem dla Uber jest zapewnienie jak największej kontroli nad widocznością danych osobowych. Centrum Prywatności Danych Uber to narzędzie dostępne dla wszystkich użytkowników, w tym pasażerów, kierowców, zamawiających posiłki i kurierów na całym świecie. Umożliwia ono zarządzanie swoimi danymi osobowymi oraz poznanie swojej historii korzystania z usług - od pierwszego logowania.
Niezależnie od tego czy korzystamy z aplikacji randkowej, bankowej, streamingowej czy zamawiamy pizzę, od każdego usługodawcy oczekujemy maksymalnego bezpieczeństwa w zakresie poszanowania naszej prywatności oraz ochrony danych. O tym jak ważna jest dbałość o zaufanie użytkowników, przypomina obchodzony 28 stycznia Dzień Ochrony Danych Osobowych. Dla firmy Uber, to okazja nie tylko, by poruszać tematy dotyczące prywatności, ale także, by zachęcać użytkowników do zwracania uwagi na szeroko pojęte bezpieczeństwo.
Przeżyjmy to jeszcze raz
Mówienie o zasadach to dopiero początek. Najważniejsze jest wcielanie ich w życie. Uber w tym celu udostępnia szereg funkcji prywatności i bezpieczeństwa danych, aby pomóc użytkownikom zrozumieć i kontrolować sposób, w jaki ich dane są wykorzystywane.
Te ustawienia można znaleźć bezpośrednio w nowym Centrum Prywatności Uber.* Jest to miejsce dostępne po zalogowaniu na swój profil poprzez stronę Uber.com. Korzystając z tego narzędzia użytkownicy mogą nie tylko zobaczyć ile dokładnie wykonali przejazdów czy zamówili posiłków, ale także w łatwy sposób sprawdzić i zrozumieć, jak ich dane są wykorzystywane, w celu realizacji usług.
Centrum Prywatności obejmuje:
- Polityka prywatności: określa podejście firmy Uber do gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych oraz zawiera odpowiedzi na najczęstsze pytania użytkowników dotyczące praktyk w zakresie przetwarzania danych. Ilustruje również, w jaki sposób firma Uber wykorzystuje poszczególne rodzaje gromadzonych przez siebie danych.
- Raport prywatności: funkcja umożliwiająca użytkownikom pobranie kopii danych osobowych, gromadzonych lub tworzonych podczas korzystania z usług Uber oraz Uber Eats.
- Podgląd danych: podsumowanie korzystania z aplikacji Uber przez użytkownika, w tym od jak dawna jest zarejestrowany w usłudze, liczba przejazdów i zamówień, ocena oraz informacje o profilu.
- Widok Kierowcy: funkcja pokazująca pasażerom informacje widziane przez kierowców, dzięki czemu mogą oni mieć pewność, że Uber udostępnia tylko to, co jest niezbędne do zrealizowania przejazdu.
- Wykorzystanie danych: funkcja pokazująca pasażerom, w jaki sposób Uber wykorzystuje ich dane, aby umożliwić im każdy etap podróży.
- Personalizowane reklamy i ustawienia danych: możliwość wybrania sposobu, w jaki Uber wykorzystuje dane do doboru reklam i analiz.
- Ustawienia reklam Uber Eats: możliwość wybrania sposobu personalizowania reklam w aplikacji Uber Eats.
Podsumowanie korzystania z aplikacji Uber można sprawdzić zarówno bezpośrednio na stronie, jak i pobrać w formie rozszerzonego raportu oraz surowych danych.
A to dopiero początek! Ponieważ dla Uber bezpieczeństwo, w tym kwestie dotyczące ochrony danych są najwyższym priorytetem, Centrum Prywatności będzie rozwijane o kolejne funkcje.
Prywatność - na co dzień i od święta
Od wielu lat Uber pracuje nad doskonaleniem swoich rozwiązań i ustanawia nowe standardy bezpieczeństwa dla całej branży. W działającym od 2016 roku Centrum Usług Wspólnych w Krakowie zespół dedykowanych konsultantów dba o bezpieczeństwo zarówno użytkowników, jak i ich danych - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Pracownicy Centrum, obsługują szerokie spektrum zgłoszeń: od drobnych spraw, takich jak zgubiony przedmiot, przez kwestie braku maseczek, aż po incydenty na drodze.
Dane użytkowników aplikacji są pod ścisłą kontrolą, a dostęp do nich jest przyznawany w określonych sytuacjach, jak np. wspieranie działania policji oraz służb porządkowych i tylko na formalny wniosek. Za współpracę z tymi organami odpowiada dedykowany zespół zwany LERT. Na wniosek służb firma podaje niezbędne dane potrzebne do zbadania zdarzenia np. wypadku lub innego przestępstwa. W pandemii te działania zostały rozszerzone o współpracę z sanepidem, aby pomóc przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19.
Dla Uber bezpieczeństwo danych jest ważne przez cały rok. Zapraszamy do świętowania Dnia Prywatności Danych i odwiedzenia swojego osobistego Centrum Prywatności Uber.
*Link do Centrum Prywatności Uber: https://privacy.uber.com/privacy/center

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.