Assistance dla firm. Od pomocy medycznej dla pracownika po infolinię
O assistance słyszy się przeważnie w kontekście domów i mieszkań. Tymczasem z tego rodzaju pomocy w ramach ubezpieczenia mogą korzystać także firmy. Zakres usług obejmuje m.in. wsparcie informatyczne, prawne, rekrutacyjne lub medyczne.
Ubezpieczenia majątkowe dla firm kojarzą się zazwyczaj z możliwością ubiegania się o odszkodowanie za straty spowodowane nieprzewidzianymi zdarzeniami, takimi jak pożar, zalanie czy kradzież. Będąc przedsiębiorcą, warto jednak pamiętać, że w ramach polisy można otrzymać dostęp do usług assistance, które przydają się w codziennym prowadzeniu biznesu. Wsparcie w rodzaju assistance technicznego czy informatycznego ma dla przedsiębiorstwa olbrzymie znaczenie. Często nawet większe, niż w prywatnych domach i mieszkaniach, w których niemal każde ubezpieczenie zawiera assistance.
- O ile w domach i mieszkaniach potrzeba skorzystania z assistance mieści się raczej w przegródce z napisem „sytuacje kryzysowe”, o tyle w firmie może ona być niemal codziennością. Wynika to z intensywnego użytkowania mienia, np. infrastruktury informatycznej. Jeśli z danego urządzenia, przykładowo drukarki, korzysta w ciągu dnia wielu pracowników, to rośnie ryzyko, że odmówi ono posłuszeństwa. Dzięki wsparciu ubezpieczyciela sprzęt można przeważnie naprawić szybciej, niż w serwisie i bez dodatkowych kosztów – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Zakres assistance dla sektora MSP obejmuje kilka obszarów prowadzenia biznesu – od zdrowia i bezpieczeństwa pracowników po kwestie prawne. Poniżej najważniejsze elementy tego rodzaju usług pomocowych.
- Wsparcie medyczne
Wypadek w magazynie uszkodził mienie firmy, a przy okazji doprowadził do uszczerbku na zdrowiu pracownika? Przedsiębiorca w ramach polisy może liczyć na pomoc medyczną. Ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty wizyty lekarza pierwszego kontaktu bądź pielęgniarki, dostawy leków lub drobnego sprzętu rehabilitacyjnego. Zapłaci również za zorganizowany przez centrum pomocy transport do i z placówki medycznej. W dodatku w sytuacji nieszczęśliwego wypadku czy nagłego zachorowania przedsiębiorca może liczyć m.in. na opiekę po hospitalizacji i organizację rehabilitacji pracownika. Ma także stały dostęp do infolinii medycznej.
- Pomoc techniczna i dozór mienia
Różnego rodzaju drobne awarie techniczne zdarzają się w firmach znacznie częściej, niż największe szkody spowodowane zdarzeniami losowymi, np. pożary czy zalania. Dlatego oferowane w ubezpieczeniu assistance, obejmujące interwencje specjalisty, m.in. hydraulika, szklarza czy serwisanta sprzętu biurowego, ma wartość praktyczną. Po stronie zakładu ubezpieczeń leży organizacja i pokrycie kosztów dojazdu oraz robocizny fachowca.
- Ubezpieczenie assistance w ramach pomocy technicznej zapewnia przedsiębiorcy dozór mienia znajdującego się w lokalu, który doznał szkód, np. w wyniku pożaru. Gwarantuje też transport ocalałych sprzętów oraz organizację lokalu zastępczego – zauważa Damian Andruszkiewicz z Compensy.
- Assistance informatyczne
Jednym z obserwowanych skutków pandemii jest intensywna cyfryzacja firm. Z jednej strony to niewątpliwy atut, z drugiej jednak – zagrożenie awarią lub nieprawidłowym działaniem infrastruktury komputerowej. Dlatego w ramach assistance pomoc informatyczna stanowi odrębną usługę. Do najpopularniejszych elementów wsparcia należy pomoc przy usuwaniu wirusów komputerowych i w odzyskiwaniu danych zgromadzonych na urządzeniu. Rozwój narzędzi wirtualnych pozwala na świadczenie części tych usług zdalnie, dzięki czemu pomoc udzielana jest przez całą dobę.
- Ubezpieczenie ochrony prawnej
Polisę majątkową firmy można również uzupełnić o ubezpieczenie ochrony prawnej, gwarantujące przedsiębiorcy wsparcie towarzystwa ubezpieczeniowego w postępowaniach sądowych, również karnych (jeśli pracownik popełnił przestępstwo nieumyślnie). W zależności od wariantu, polisa może obejmować udzielenie telefonicznej porady prawnej, ale również powierzenie ubezpieczycielowi organizacji i pokrycie kosztów wynagrodzenia adwokata i reprezentacji firmy przed sądem.
- Pomoc informacyjna i concierge
Assistance informacyjny obejmuje możliwość skorzystania przez przedsiębiorcę – za pośrednictwem ubezpieczyciela – z telefonicznej informacji gospodarczej czy infolinii rekrutacyjnej. Szybko otrzymane informacje na tematy m.in. programów pomocowych dla przedsiębiorców, kursów walut czy kwestii świadczeń dla pracowników oszczędzają czas przedsiębiorcy.
- Zakres pomocy można również uzupełnić o usługi typu concierge, czyli pomoc w załatwianiu codziennych spraw typu zakupy czy prezenty. To bardzo przydatna usługa, zwłaszcza w czasie ograniczeń związanych z pandemią – dodaje Damian Andruszkiewicz z Compensy.
Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.