Komunikaty PR

Boom na ubezpieczenia turystyczne – wpływ COVID-19

2020-10-20  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Deniz Rymkiewicz
eSky.pl S.A.

Murckowska 14A
40-265 Katowice
deniz.rymkiewicz|esky.com| |deniz.rymkiewicz|esky.com
600319818
www.esky.pl
  • Pandemia COVID-19 wzbudziła duże zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi. Klienci po zniesieniu pierwszych restrykcji w ruchu lotniczym chętniej decydowali się na ubezpieczenia turystyczne.

  • W serwisach Grupy eSky liczba wykupionych ubezpieczeń turystycznych w trzecim kwartale br. roku wzrosła o ponad 37% YoY.

Ubezpieczenia turystyczne to produkt, na który decyduje się coraz więcej podróżujących. Pandemia COVID-19 w znaczącym stopniu przyspieszyła ten trend. 

Po zniesieniu tzw. lockdown w większości krajów europejskich, eksperci eSky.pl zauważyli wzmożone zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi – liczba zakupionych ubezpieczeń w serwisach firmy w czerwcu br. wzrosła o 37%  w porównaniu do ubiegłego roku. Co więcej, w lipcu wzrost sprzedaży ubezpieczeń wzrósł dwukrotnie w porównaniu do 2019 roku mimo spadku ogólnej liczby rezerwacji. Trend wzrostowy utrzymał się także w kolejnych miesiącach bieżącego roku i oscylował średnio na poziomie 13%.

Ubezpieczenie podróżne zwiększa bezpieczeństwo podróżujących, szczególnie w okresie pandemii. Widzimy, że wraz z powrotem do umiarkowanego latania, klienci coraz częściej decydują się na taki produkt, jak ubezpieczenie. W tym roku co czwarta rezerwacja w naszych serwisach posiadała ubezpieczenie turystyczne. W zeszłym roku ten poziom wynosił jedynie 15% komentuje Inga Wawrzyniak-Gacek, Marketing Communication Director w eSky.pl.

Eksperci eSky.pl są zdania, że zwiększone zainteresowania ubezpieczeniami podróżnymi wynika z większego zapotrzebowania na poczucie bezpieczeństwa w czasach pandemii. Przeprowadzone przez eSky badanie sondażowe metodą CAWI w maju br. wskazało, że produkt związany z rezygnacją z podróży zachęciłby jedną piątą respondentów do dokonania rezerwacji w serwisie. Wśród powodów, jakie powinno obejmować ubezpieczenie, respondenci wymienili: chorobę bliskiej osoby, utratę pracy, odwołanie urlopu, konieczność opieki nad dzieckiem lub zwierzęciem oraz ważny egzamin.

Ubezpieczenie nabiera nowego znaczenia w czasach pandemii

W czerwcu br. firma eSky.pl we współpracy z firmą ubezpieczeniową AXA Partners wprowadziła ubezpieczenie “Rezygnacja z podróży All Risk”, które pozwala na bezpieczne i komfortowe planowanie podróży lotniczych, uwzględniając możliwość rezygnacji z podróży z różnych powodów, w tym zachorowania na COVID-19.

W przypadku zaistnienia okoliczności określonych w ubezpieczeniu klient otrzyma 90% wartości biletu w szybki i łatwy sposób.

Sytuacja rynkowa w ostatnich miesiącach pokazała nam, jak ważna dla klientów jest elastyczność w planowaniu podróży. Klienci mogą chcieć zrezygnować z podróży w różnych przypadkach, a taryfy, zwłaszcza w tanich liniach, nie zawsze lub bardzo rzadko umożliwiają zwrot za niewykorzystany bilet lotniczy. Wzrost sprzedaży ubezpieczeń potwierdza, że nasze nowe ubezpieczenie zwiększa poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas planowania podróży. Rynek stawia nowe wyzwania przed ubezpieczycielami, a my, jako firma nowoczesna i innowacyjna, reagujemy na te zmiany – dodaje Inga Wawrzyniak-Gacek.

Nowe ubezpieczenie Rezygnacja z podróży All Risk jest dostępne obecne w 52 krajach, gdzie Grupa eSky posiada swoje serwisy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Polisa pomoże naprawić wizerunek firmy Biuro prasowe
2020-12-03 | 10:25

Polisa pomoże naprawić wizerunek firmy

Strata reputacji jest jednym z kluczowych ryzyk, związanych z działalnością biznesową, które można objąć ubezpieczeniem. Do zniszczenia renomy firmy może dojść z wielu przyczyn,
Ubezpieczenia Ubezpieczenia flot: nie warto oszczędzać na rozszerzeniach
2020-12-01 | 09:52

Ubezpieczenia flot: nie warto oszczędzać na rozszerzeniach

Mimo stabilizacji cen ubezpieczeń komunikacyjnych właściciele flot konsekwentnie dążą do obniżenia składki. Do oszczędności należy podchodzić ostrożnie, żeby w pogoni za lepszą
Ubezpieczenia Złodzieje też czekają na Black Friday. Te zakupy chętnie ukradną ci z domu…
2020-11-26 | 14:00

Złodzieje też czekają na Black Friday. Te zakupy chętnie ukradną ci z domu…

Pandemia nie powstrzymuje złodziei. Liczba kradzieży z włamaniem jest w 2020 roku niemal taka sama jak rok wcześniej – podaje zakład ubezpieczeń Compensa. Zdaniem ubezpieczyciela

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Bankowość

Banki ograniczają dostęp do kredytów z obawy o wypłacalność klientów. W najgorszej sytuacji są branże objęte lockdownem

Pod wpływem kolejnego lockdownu i wciąż niskich stóp procentowych, które ograniczają możliwość zarabiania na kredytach, część banków zaostrza swoją politykę w zakresie udzielania kredytów hipotecznych. Do uzyskania finansowania trzeba mieć wyższy wkład własny, pewniejszą formę zatrudnienia lub zabezpieczenie kredytu. Zaostrzone kryteria dotyczą też produktów finansowych dla firm. Szczególnie dotknięte obostrzeniami są podmioty z branż, których działalność wciąż jest ograniczona.

Ochrona środowiska

Nowa strategia Komisji Europejskiej oznacza wysyp inwestycji budowlanych w ciągu kolejnych 10 lat. Renowacji wymaga większość domów w Polsce

Nowa strategia Komisji Europejskiej na rzecz fali renowacji zakłada, że do 2030 roku odnowionych zostanie 35 mln budynków w Europie. Ma to zwiększyć ich efektywność energetyczną, czego efektem ma być m.in. poprawa jakości życia mieszkańców oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych w Europie. Nowa strategia wiąże się jednak z bardzo ambitnym celem inwestycyjnym, a więc zwiększonym zapotrzebowaniem na usługi budowlane. Branża w Polsce już dziś zmaga się z niedoborem pracowników, co przy zwiększonym popycie może okazać się poważnym problemem, który w dodatku może doprowadzić do wzrostu kosztów całej inwestycji.

Problemy społeczne

Na nietrzymanie moczu cierpi nawet kilka milionów Polaków, a tylko 1/3 zgłasza się do lekarza. Problemem jest także brak refundacji leków i terapii

W Polsce żyje 2–3 mln osób z zespołem pęcherza nadreaktywnego. W Europie z powodu tej choroby cierpi blisko 50 mln pacjentów. OAB to jedna z odmian nietrzymania moczu (NTM), które wciąż postrzegane jest jako choroba wstydliwa, dlatego diagnozy stawiane są za rzadko i zbyt późno. Nieleczona potrafi zrujnować życie bardziej niż cukrzyca czy nadciśnienie. Chorzy wycofują się z życia zawodowego, towarzyskiego, tracą rodziny, zmagają się z wykluczeniem społecznym czy depresją. Jak przekonuje Stowarzyszenie Osób z NTM UroConti, w Polsce wciąż nie mają wystarczającego wsparcia w systemie ochrony zdrowia.

 

Prawo

Pracodawca może zwolnić pracowników z obowiązku noszenia maseczki w biurze. Jeśli tego nie zrobi, może ukarać podwładnego za jej brak

Zgodnie z nowym rozporządzeniem, które weszło w życie 2 grudnia, pracownicy mają obowiązek noszenia maseczki w zakładach pracy, jeżeli w pomieszczeniu przebywa więcej niż jedna osoba, chyba że pracodawca postanowi inaczej. Jest to złagodzenie poprzedniej regulacji, która weszła w życie w sobotę. – Wątpliwości interpretacyjne budził w niej m.in. zwrot „miejsce ogólnodostępne w zakładzie pracy" – mówi Wojciech Bigaj, radca prawny i partner w Kancelarii Baran Książek Bigaj.