Czy Polacy kupują ubezpieczenia turystyczne? – badanie rankomat.pl
Polisa turystyczna gwarantuje spokojny i bezpieczny wypoczynek podczas wakacji. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez rankomat.pl - multiporównywarkę ubezpieczeń i usług finansowych, jeden na czterech Polaków zawsze kupuje ubezpieczenie podróżne przed wyjazdem na zagraniczny urlop. Na podróż bez wykupionej ochrony decyduje się co piąty polski turysta.
Wraz ze startem letniego sezonu urlopowego rankomat.pl zbadał podejście Polaków do zakupu ubezpieczenia podróżnego. Jak wynika z badania największej na rynku multiporównywarki ubezpieczeń i produktów finansowych, 26 proc. Polaków zawsze kupuje polisę turystyczną przed wyjazdem na zagraniczny urlop. Nieco większa grupa, bo 28 proc. czasami zapomina zabrać ze sobą na wyjazd polisę, choć docenia wagę i korzyści płynące z ubezpieczenia. Natomiast 20 proc. często decyduje się na wyjazdy bez ochrony ubezpieczeniowej.
- Wyjeżdżając za granicę, nawet na kilka dni, zawsze powinniśmy pamiętać o spakowaniu do walizki ubezpieczenia podróżnego. Odpowiednio dobrana polisa turystyczna ochroni nas przed niespodziewanymi kosztami nagłej choroby lub nieszczęśliwego zdarzenia. Dotyczy to nawet podróżujących po terytorium UE z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego, która w pewnych sytuacjach nie pomoże, np. w przypadku transportu medycznego do Polski – mówi Robert Pelczar z rankomat.pl.
Ubezpieczenia podróżne, a pandemia COVID-19
Mulitporównywarka rankomat.pl sprawdziła także, jak na zainteresowanie polskich turystów zakupem ubezpieczenie turystycznego wpłynęła niedawna pandemia COVID-19. Podczas jej trwania firmy ubezpieczeniowe dopasowały zakres ochrony oferowanych produktów o specjalne rozszerzenia, chroniące przed negatywnymi skutkami zakażenia koronowirusa podczas pobytu poza Polską.
Jak wynika z badania, tylko 20% Polaków przyznaje, że z powodu COVID-19 zaczęło bardziej świadomie podchodzić do ubezpieczenia turystycznego i kupuje je częściej niż to miało miejsce przez epidemią koronawirusa. Natomiast dla połowy ankietowanych trzy sezony wakacyjne w cieniu zagrożeń i ograniczeń związanych z COVID-19 nie są wystarczającym argumentem dla częstszego zakupu ubezpieczenia turystycznego.
- Polacy na nowo cieszą się ze swobody podróżowania i nie przywiązują już tak dużej wagi do zagrożeń wynikających z COVID-19. Jednak część ubezpieczycieli nadal oferuje w polisach turystycznych ochronę przed konsekwencjami zakażenia koronawirusem I kosztów z tym związanych. Dla własnego spokoju i bezpieczeństwa, wybierając ubezpieczenie turystyczne, warto porównać kilka ofert i wziąć pod uwagę tę polisę, która będzie oferowała ochronę przed skutkami zachorowania na COVID-19 podczas zagranicznego urlopu – mówi Michał Gołota, Brand Manager rankomat.pl.
Wakacyjna polisa ubezpieczeniowa chroni podróżujących przed nieprzewidzianymi sytuacjami, takimi jak nagłe wypadki, konieczność transportu medycznego, pobyt w szpitalu, a także utrata bagażu, anulowanie lub opóźnienie lotu. Dlatego warto tuż przed wyjazdem na długo wyczekiwany urlop sprawdzić, czy mamy ubezpieczenie podróżne i czy zabezpiecza ono w odpowiedni sposób nas i naszych bliskich.
Badanie zostało przeprowadzone przez rankomat.pl na próbie reprezentatywnej dla dorosłych Polaków w wieku 18-65 lat. Ankieta była realizowana online i obejmowała 858 respondentów.
W majówkę rośnie odsetek pijanych sprawców wypadków…
Nowe horyzonty w ubezpieczeniach – śniadanie pod chmurą
Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.