Domowe assistance. Najczęstsze interwencje w 2020 roku
- O 34% wzrosła liczba interwencji domowego assistance w 2020 roku – podsumowuje zakład ubezpieczeń Compensa.
- Assistance to zdecydowanie najpopularniejsze rozszerzenie ubezpieczenia domu i mieszkania – ma je niemal każdy posiadacz polisy.
- Zgłoszenia najczęściej wymagają interwencji hydraulików, serwisantów AGD i elektryków.
Domowe assistance (klauzula home assistance) to najczęściej wybierane przez właścicieli domów i mieszkań rozszerzenie ubezpieczenia nieruchomości. Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group podaje, że ten element wchodzi w zakres aż 98% polis.
Polacy nie tylko mają assistance, ale i z niego korzystają. Ze statystyk ubezpieczyciela wynika, że w 2020 roku liczba interwencji zwiększyła się o 34% w porównaniu z wcześniejszym rokiem.
- Na wzrost wpływają moim zdaniem dwa czynniki. Pierwszy to pandemia koronawirusa. W 2020 roku więcej czasu spędziliśmy w swoich domach i mieszkaniach. Chcąc nie chcąc bardziej je eksploatowaliśmy, a to przełożyło się na większą liczbę awarii. Drugi to rosnąca w ostatnich latach świadomość ubezpieczeniowa. W Polsce coraz więcej wiemy o ubezpieczeniach i można powiedzieć, że nauczyliśmy się z nich korzystać – mówi Andrzej Paduszyński, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Assistance to pakiet usług gwarantujących natychmiastowe wsparcie w nagłych sytuacjach związanych z użytkowaniem nieruchomości. Polisa przydaje się przede wszystkim w przypadku wszelkiego rodzaju awarii – od awarii zamka w drzwiach po problemy z instalacją gazową.
W 2020 roku potrzebowaliśmy hydraulików
Trzy zdecydowanie najczęstsze rodzaje usług assistance to w 2020 roku to wsparcie: hydraulika, serwisu AGD i elektryka. Na kolejnych pozycjach znajdują się ślusarz, technik urządzeń grzewczych, dekarz i serwis RTV.
Poniżej w tabeli top 10 problemów zgłaszanych w ramach assistance w zeszłym roku.
Lp. | Kategoria zdarzenia | % interwencji |
1. | Awaria hydrauliczna | 47% |
2. | Awaria sprzętu AGD | 26% |
3. | Awaria instalacji elektrycznej | 13% |
4. | Uszkodzone lub zatrzaśnięte drzwi | 6% |
5. | Awaria urządzeń grzewczych | 4% |
6. | Uszkodzony dach | 2% |
7. | Awaria sprzętu RTV | 1% |
8. | Problemy z oknami i wybite szyby | < 1% |
9. | Awaria komputerów | < 1% |
10. | Konieczność opieki nad mieniem po szkodzie | < 1% |
W zależności od ubezpieczyciela domowe assistance zapewnia wsparcie nawet w kilkudziesięciu sytuacjach. Oprócz wyżej wymienionych to także m.in. opieka nad zwierzętami domowymi, usługi concierge, interwencje gazownika, murarza czy malarza.
- Assistance to jedna z najczęściej wykorzystywanych usług ubezpieczeniowych. Przydaje się w niespodziewanych sytuacjach, które utrudniają codzienne funkcjonowanie. Z pozoru prozaiczne zdarzenia, np. cieknący kran czy niedomykające się drzwi, zajmują czas i potrafią przysporzyć sporych problemów. Pamiętajmy, że nie każdy chce i potrafi tego typu sprawy załatwiać na własną rękę – dodaje Andrzej Paduszyński z Compensy.
Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.