Komunikaty PR

Jak skutecznie sprzedać ubezpieczenie kredytu?

2020-11-23  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Tabela ( 0.1 MB )

Jak wynika z ankiety Narodowego Banku Polskiego po wcześniejszym bardzo silnym zaostrzeniu polityki kredytowej w reakcji na wybuch pandemii COVID‑19, w III kwartale 2020 r. banki złagodziły kryteria udzielania kredytów mieszkaniowych. Wpłynęło to na znaczący wzrost popytu na kredyty mieszkaniowe, co w badaniu NBP przyznało około 1/3 respondentów. Jedną z przyczyn takiego obrotu spraw jest chęć bezpiecznego lokowania oszczędności. Istotną kwestią przy kredycie jest jego ubezpieczenie. Jak przekonać klienta do tego, że ten dodatkowy obowiązek i obciążenie budżetu domowego jest czymś istotnym i może zadziałać na jego korzyść? Podpowiada nasz Agent Paweł Kulma.

Ubezpieczenie kredytu to przede wszystkim zabezpieczenie dla banku – produkt, który zmniejsza ryzyko związane z udzieleniem finansowania. Jego zadaniem jest zabezpieczyć spłatę kredytu w razie wystąpienia określonego w umowie zdarzenia losowego, które uniemożliwiłoby terminową spłatę zobowiązania.

Bardzo często decyzja o ubezpieczeniu kredytu przyniesie także dodatkowe benefity kredytobiorcy. W przypadku kredytu hipotecznego takie dodatkowe zabezpieczenie jest czasem wręcz obowiązkowe. Często wiążę się ono również z obniżeniem kosztów kredytu czy korzystniejszymi warunkami. W praktyce ubezpieczenie kredytu hipotecznego chroni zarówno bank, jak i kredytobiorcę. Jeśli przez nieoczekiwane zdarzenie takie jak utrata pracy czy choroba, klient nie będzie mógł terminowo regulować rat kredytowych, ubezpieczyciel zapłaci je za niego. Kredytobiorca zyska pewność, że nie wpadnie w długi, bank za to, że zobowiązanie zostanie spłacone.

– Ubezpieczenie nieruchomości pod zabezpieczenie kredytu można podzielić na dwa rodzaje: typowe pod kredyt z cesją na bank lub z pełną ochroną mienia klienta i cesją na bank. Decyzją, którą ofertę wybrać zależy od potrzeb danego klienta. Zawsze przedstawiam pełną ofertę, by to klient mógł zdecydować o kształcie umowy. Jeśli zależy mu na pełnej i kompleksowej ochronie, to najczęściej polecam produkt Generali. Posiadają bardzo dobry i szeroki zakres ochrony, uczciwe warunki i bezproblemową likwidację szkody. Te kwestie są bardzo ważne dla klientów. Zaś ubezpieczenie na życie charakteryzuje się dużo bardziej skomplikowanym procesem wyboru. Tu opcji zabezpieczenia mamy bardzo dużo. Jednak przy ubezpieczeniu zabezpieczającym pod kredyt, sprawa jest mniej skomplikowana – określamy na jaki okres czasu i jaka suma ubezpieczenia, ustalamy czy, stała czy malejąca. Następnie pozostaje nam kwestia kalkulacji składki. Sam proces wystawienia polisy nie jest skomplikowany – mówi Paweł Kulma, właściciel placówki CUK Ubezpieczenia w Wołominie.

Ubezpieczenie jest dla banku dodatkowym zabezpieczeniem bardzo chętnie przez nie wykorzystywanym. Często mają też własne produkty ubezpieczeniowe dla swoich klientów. Warto jednak ją dokładnie przeanalizować, bo nie zawsze są one korzystne dla klienta. Ważne, żeby nie dać się namówić na wszystko, co chce sprzedać bank, ale podjąć świadomą decyzję w zakresie ubezpieczenia, a także innych produktów oferowanych wraz z kredytem. Ta rola spoczywa na doradcach.

– Zadaniem doradcy jest pokazanie swojemu klientowi, że ten dodatkowy obowiązek wcale nie jest przykry. W dzisiejszych czasach, zwłaszcza teraz w czasie pandemii, warto się zabezpieczać. Nasze produkty mają chronić w każdej ewentualności. Przedstaw ofertę językiem korzyści, aby klient wyszedł od ciebie nie tylko zadowolony z załatwienia potrzebnego papieru do kredytu, ale też z poczuciem spokoju. Niech zyska pewność, że cokolwiek się nie stanie w tym przeciwnym świecie ma on zabezpieczenie, które pozwoli mu żyć na podobnym poziomie jak przed zdarzeniem losowym. Musimy pamiętać, że sprzedając produkty ubezpieczeniowe, tak naprawdę sprzedajemy obietnicę ochrony – tłumaczy Paweł Kulma.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Co grozi pracodawcy, jeżeli nie zadba o pracownika w czasie upału? Biuro prasowe
2024-07-19 | 12:25

Co grozi pracodawcy, jeżeli nie zadba o pracownika w czasie upału?

Tegoroczne lato otworzyło się upałami, synoptycy zapowiadają kolejne fale wysokiej temperatury. Przedsiębiorcy powinni potraktować te zapowiedzi poważnie i jak najlepiej
Ubezpieczenia Petsy wprowadza darmowe ubezpieczenia w ramach swoich usług petsittingu.
2024-07-16 | 10:00

Petsy wprowadza darmowe ubezpieczenia w ramach swoich usług petsittingu.

Rozwijany od 2020 roku startup Petsy stał się w naszym kraju liderem usług opieki nad zwierzętami domowymi. Ich platforma, łącząca właścicieli pupili ze zweryfikowanymi petsitterami,
Ubezpieczenia Przetwórstwo przemysłowe: 24,2 tys. ofert pracy i rosnące znaczenie ubezpieczeń
2024-07-10 | 13:32

Przetwórstwo przemysłowe: 24,2 tys. ofert pracy i rosnące znaczenie ubezpieczeń

W przemyśle jest największy popyt na pracę – firmy mają 24,2 tys. wakatów. Pracodawcy sięgają po różne sposoby na przyciągnięcie pracowników. Do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.