Komunikaty PR

Jak skutecznie sprzedać ubezpieczenie kredytu?

2020-11-23  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Tabela ( 0.1 MB )

Jak wynika z ankiety Narodowego Banku Polskiego po wcześniejszym bardzo silnym zaostrzeniu polityki kredytowej w reakcji na wybuch pandemii COVID‑19, w III kwartale 2020 r. banki złagodziły kryteria udzielania kredytów mieszkaniowych. Wpłynęło to na znaczący wzrost popytu na kredyty mieszkaniowe, co w badaniu NBP przyznało około 1/3 respondentów. Jedną z przyczyn takiego obrotu spraw jest chęć bezpiecznego lokowania oszczędności. Istotną kwestią przy kredycie jest jego ubezpieczenie. Jak przekonać klienta do tego, że ten dodatkowy obowiązek i obciążenie budżetu domowego jest czymś istotnym i może zadziałać na jego korzyść? Podpowiada nasz Agent Paweł Kulma.

Ubezpieczenie kredytu to przede wszystkim zabezpieczenie dla banku – produkt, który zmniejsza ryzyko związane z udzieleniem finansowania. Jego zadaniem jest zabezpieczyć spłatę kredytu w razie wystąpienia określonego w umowie zdarzenia losowego, które uniemożliwiłoby terminową spłatę zobowiązania.

Bardzo często decyzja o ubezpieczeniu kredytu przyniesie także dodatkowe benefity kredytobiorcy. W przypadku kredytu hipotecznego takie dodatkowe zabezpieczenie jest czasem wręcz obowiązkowe. Często wiążę się ono również z obniżeniem kosztów kredytu czy korzystniejszymi warunkami. W praktyce ubezpieczenie kredytu hipotecznego chroni zarówno bank, jak i kredytobiorcę. Jeśli przez nieoczekiwane zdarzenie takie jak utrata pracy czy choroba, klient nie będzie mógł terminowo regulować rat kredytowych, ubezpieczyciel zapłaci je za niego. Kredytobiorca zyska pewność, że nie wpadnie w długi, bank za to, że zobowiązanie zostanie spłacone.

– Ubezpieczenie nieruchomości pod zabezpieczenie kredytu można podzielić na dwa rodzaje: typowe pod kredyt z cesją na bank lub z pełną ochroną mienia klienta i cesją na bank. Decyzją, którą ofertę wybrać zależy od potrzeb danego klienta. Zawsze przedstawiam pełną ofertę, by to klient mógł zdecydować o kształcie umowy. Jeśli zależy mu na pełnej i kompleksowej ochronie, to najczęściej polecam produkt Generali. Posiadają bardzo dobry i szeroki zakres ochrony, uczciwe warunki i bezproblemową likwidację szkody. Te kwestie są bardzo ważne dla klientów. Zaś ubezpieczenie na życie charakteryzuje się dużo bardziej skomplikowanym procesem wyboru. Tu opcji zabezpieczenia mamy bardzo dużo. Jednak przy ubezpieczeniu zabezpieczającym pod kredyt, sprawa jest mniej skomplikowana – określamy na jaki okres czasu i jaka suma ubezpieczenia, ustalamy czy, stała czy malejąca. Następnie pozostaje nam kwestia kalkulacji składki. Sam proces wystawienia polisy nie jest skomplikowany – mówi Paweł Kulma, właściciel placówki CUK Ubezpieczenia w Wołominie.

Ubezpieczenie jest dla banku dodatkowym zabezpieczeniem bardzo chętnie przez nie wykorzystywanym. Często mają też własne produkty ubezpieczeniowe dla swoich klientów. Warto jednak ją dokładnie przeanalizować, bo nie zawsze są one korzystne dla klienta. Ważne, żeby nie dać się namówić na wszystko, co chce sprzedać bank, ale podjąć świadomą decyzję w zakresie ubezpieczenia, a także innych produktów oferowanych wraz z kredytem. Ta rola spoczywa na doradcach.

– Zadaniem doradcy jest pokazanie swojemu klientowi, że ten dodatkowy obowiązek wcale nie jest przykry. W dzisiejszych czasach, zwłaszcza teraz w czasie pandemii, warto się zabezpieczać. Nasze produkty mają chronić w każdej ewentualności. Przedstaw ofertę językiem korzyści, aby klient wyszedł od ciebie nie tylko zadowolony z załatwienia potrzebnego papieru do kredytu, ale też z poczuciem spokoju. Niech zyska pewność, że cokolwiek się nie stanie w tym przeciwnym świecie ma on zabezpieczenie, które pozwoli mu żyć na podobnym poziomie jak przed zdarzeniem losowym. Musimy pamiętać, że sprzedając produkty ubezpieczeniowe, tak naprawdę sprzedajemy obietnicę ochrony – tłumaczy Paweł Kulma.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Leadenhall: agenci zarobią na linkach sprzedażowych Biuro prasowe
2024-03-26 | 11:57

Leadenhall: agenci zarobią na linkach sprzedażowych

25 marca wszyscy agenci Leadenhall zyskali nowe narzędzie, które umożliwia ich klientom dokończenie zakupu ubezpieczenia online. Każda zawarta na odległość umowa zasila konto
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2024-03-25 | 09:22

MSP narzekają na płynność finansową. Czy przyda im się ubezpieczenie?

W 2023 roku aż 51% firm obawiało się utraty płynności finansowej, co stanowi najgorszy wynik od 2013 roku - podaje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Na utratę płynności najbardziej narażone są mikrofirmy (51,1%),
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2024-03-19 | 10:28

Ilu rannych w wypadku poczeka na leczenie w ramach NFZ?

Każdego roku dziesiątki tysięcy osób zostaje rannych w wypadkach na polskich drogach – w 2023 r. policja naliczyła ok. 24 tys. poszkodowanych. Dojście do zdrowia na ścieżce NFZ może trwać miesiącami, np. na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.