Petsy wprowadza darmowe ubezpieczenia w ramach swoich usług petsittingu.

Rozwijany od 2020 roku startup Petsy stał się w naszym kraju liderem usług opieki nad zwierzętami domowymi. Ich platforma, łącząca właścicieli pupili ze zweryfikowanymi petsitterami, tylko w ciągu ostatniego roku zanotowała 200% wzrost liczby zrealizowanych usług, a także przekroczyła poziom 30 000 aktywnych użytkowników. Niedawno spółka nawiązała partnerstwo z Towarzystwem Ubezpieczeń Europa i firmą Petcover, dzięki czemu do każdej usługi petsitttingu zapewni ochronę w zakresie kosztów leczenia zwierząt w wyniku nieszczęśliwych wypadków, ubezpieczenie OC właścicieli i samych petsitterów, których na platformie Petsy jest już blisko 3 000 oraz dostęp do infolinii weterynaryjnej. Koszt składki ubezpieczeniowej pokrywa Petsy jako ubezpieczający, a klienci nie ponoszą z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.
Jednym z najczęstszych wyzwań, przed jakimi stają właściciele domowych zwierząt, jest znalezienie im opieki podczas wyjazdów lub bardziej zapracowanych dni. Nie zawsze można liczyć na wsparcie rodziny lub przyjaciół, a też nie za każdym razem jest to najlepsze rozwiązanie dla naszego psa lub kota. Szczególnie gdy nie chcemy, aby zwierzaki były przesadnie rozpieszczane.
W odpowiedzi na to wyzwanie rozwinął się rynek usług petsittingu, a jego liderem w naszym kraju stał się startup Petsy założony przez Michała Wojewodę oraz Bartka Sobotę. Wspólnie z zespołem stworzyli oni platformę łączącą właścicieli zwierząt z profesjonalnymi i zweryfikowanymi opiekunami, oferując bezpieczną możliwość zostawienia pupila pod opieką zaufanych osób. Dzięki nawiązanemu w lipcu partnerstwu z Towarzystwem Ubezpieczeń Europa i firmą Petcover, Petsy poszerzy zakres swojej usługi o bezpłatny dla użytkowników pakiet ubezpieczenia, obejmujący zarówno właścicieli zwierząt, jak i samych petsitterów. Oferowane przez nas, we współpracy z TU Europa i Petcover, ubezpieczenie psów i kotów jest automatycznie i bezpłatnie dodawane do każdej usługi zamówionej przez Petsy. Obejmuje ono koszty leczenia weterynaryjnego wskutek nieszczęśliwego wypadku do kwoty 2 000 PLN, odpowiedzialność cywilną właścicieli zwierząt i petsitterów za szkody wyrządzone przez psa lub kota podczas noclegu do kwoty 10 000 zł oraz nielimitowany dostęp do infolinii weterynaryjnej. Wyłączenia w naszym pakiecie są nieliczne i dotyczą między innymi nie obejmowania ochroną ubezpieczeniową w zakresie odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przez zwierzęta z lękiem separacyjnym oraz psy ras uznawanych za agresywne, na których posiadanie ubezpieczony nie ma zezwolenia. Poza tym, nie ma żadnych wyłączeń związanych np. z wiekiem lub chorobami pupila. - komentuje Michał Wojewoda, CEO Petsy. Jest to pierwsze tego typu ubezpieczenie w Polsce, w ramach którego jako dostawca usług petsitterskich oferujemy je bezpłatnie naszym użytkownikom - koszty składki ubezpieczeniowej pokrywamy my, jako ubezpieczający. Zainteresowanie i pozytywny feedback od naszych klientów, już w kilka dni po wprowadzeniu ubezpieczenia, zdecydowanie przerósł nasze oczekiwania. Liczymy, że dzięki naszej współpracy z TU Europa, będziemy wspólnie dążyć do szerokiej popularyzacji wśród społeczeństwa ubezpieczeń dla zwierząt i płynących z nich korzyści. - dodaje Michał Wojewoda.
Według danych i szacunków TU Europa, w Polsce aktualnie ubezpieczonych jest poniżej 1% zwierząt domowych. Stawia nas to daleko w tyle za Wielką Brytanią, Włochami, czy Szwecją, która nie tylko jako pierwsza wprowadziła ubezpieczenie dla psów w 1924 roku, ale jest też liderem w tej dziedzinie, mając ubezpieczone 80% domowych zwierząt. Niedawne badania przeprowadzone na nasze zlecenie pokazały, że opiekunom zwierząt nie przyszło wcześniej do głowy, aby skorzystać z ubezpieczenia. Wydaje się, że wiele można zmienić upowszechnieniem świadomości, że taka możliwość istnieje. - komentuje Piotr Kunce, manager ds. relacji z partnerami w TU Europa. Współpraca z największym w Polsce serwisem petsitterskim wiele w tym zakresie obiecuje. Liczymy na to, że nasz model biznesowy zaprocentuje i w miarę jak użytkownicy Petsy będą nabierać zaufania do wartości ubezpieczenia dodawanego do usługi noclegowej, zechcą je polecać, a nawet zainteresują się szerszym zakresem, który będą mogli dokupić. Chcemy razem z naszymi partnerami działać na rzecz popularyzacji ubezpieczeń w Polsce. Chodzi nam o gromadzenie coraz szerszej wiedzy o ubezpieczonych i danych, które pozwolą nam urozmaicać i zwiększać zakres ochrony w zależności od zwierzęcia - dodaje Piotr Kunce.
Z Petsy korzysta już ponad 30 000 użytkowników oraz blisko 3 000 zweryfikowanych petsitterów, a liczba usług zrealizowanych za pomocą platformy wzrosła w ciągu ostatniego roku o 200%. W ostatnich miesiącach spółka, będąca laureatem konkursu startupowego w dwóch kategoriach podczas tegorocznej edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego, rozszerzyła swoją działalność, debiutując na rynku czeskim, gdzie oferuje usługi w Pradze, Brnie, Pilźnie oraz Ostrawie. W najbliższych miesiącach zespół Petsy planuje sukcesywnie rozszerzać zakres swoich usług, a także mocno postawić na międzynarodowe skalowanie, poprzez umocnienie swojej pozycji w Czechach i wejście na kolejne europejskie rynki.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.