Komunikaty PR

Polisa pomoże naprawić wizerunek firmy

2020-12-03  |  10:25
Biuro prasowe

Strata reputacji jest jednym z kluczowych ryzyk, związanych z działalnością biznesową, które można objąć ubezpieczeniem. Do zniszczenia renomy firmy może dojść z wielu przyczyn, np. wad w produkcie czy wskutek ataku hakerów. Polisy od większości nieprzewidzianych zdarzeń mogą uwzględniać wsparcie ubezpieczyciela w odbudowie wizerunku firmy – zatrudnienie specjalistów od wizerunku, pokrycie kosztów dodatkowych działań marketingowych, a nawet pomoc w odbudowie poziomu sprzedaży.

Ryzyko utraty reputacji od lat znajduje się w czołówce najważniejszych wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się przedsiębiorcy, wynika z analizy cyklicznych raportów na temat zarządzania ryzykiem i ubezpieczeniami w firmach, przygotowywanych przez AON. Choć do spadku renomy może dojść z wielu przyczyn, to większość z nich może być przedmiotem ubezpieczenia, a dzięki polisie tego typu firma może utrzymać się na rynku. Wydatki na zatrudnienie konsultantów kryzysowych i specjalistów od wizerunku, a także przeprowadzenie dodatkowych akcji informacyjnych i działań reklamowych można uwzględnić w różnego rodzaju ubezpieczaniach. Mogą być zagwarantowane w warunkach polisy od wycofania produktu z rynku, cyberubezpieczenia, a także polisy od utraty zysku wskutek przerw w działalności.

Zakres ochrony warto negocjować. Dzięki dodatkowym rozszerzeniom można zapewnić firmie tymczasowe przeniesienie produkcji do innego zakładu, czy pokrycie szeroko pojętych wydatków na przywrócenie poziomu sprzedaży i udziału w rynku. W przypadku cyberochrony, gdy istnieje ryzyko naruszenia RODO, ubezpieczenie może też obejmować rekompensatę ewentualnych okupów czy nawet kar administracyjnych. Trzeba pamiętać, że reputację firmy buduje się latami, ale stracić ją można w kilka chwil. Szczególnie teraz, gdy informacje momentalnie docierają do milionów odbiorców. Dlatego warto uwzględniać ubezpieczenia zapewniające ochronę reputacji w strategii zarządzania ryzykiem, ponieważ często są ostatnią deską ratunku – wskazuje Łukasz Zoń, Prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych.

Oto przykłady sytuacji, w których polisa może pomóc utrzymać reputację firmy.

  • Wycofanie produktu z rynku

Wadliwy produkt zawsze zniechęca konsumentów do marki, a utracone zaufanie bardzo trudno odbudować i wymaga to wielu dodatkowych, często kosztownych i długotrwałych działań. Oczywiście o ile w międzyczasie nie dojdzie do likwidacji firmy. Tak też może się zdarzyć. Dotyczy to zwłaszcza mniejszych przedsiębiorstw o wąskiej specjalizacji lub takich, które całą działalność uzależniają od współpracy z jednym odbiorcą lub dystrybutorem. Przykładowo – lokalna firma wygrywa kontrakt na dostawę produktu do dużej sieci handlowej. Żeby sprostać zamówieniu, inwestuje w rozwój (na kredyt najczęściej), ale okazuje się, że pierwsza partia produktu jest wadliwa i klient zrywa umowę. Przedsiębiorca zostaje z wielką ilością towaru, którego nie może sprzedać, bez perspektyw na wznowienie zaplanowanej produkcji, a na dodatek z pustym portfelem, więc nie może spłacić zobowiązań. Nie pozostaje zatem nic innego niż ogłosić upadłość. Jednak, gdy firma posiada odpowiednie ubezpieczenie, to może z polisy sfinansować nie tylko operację ściągnięcia towarów z rynku, ale też działania mające naprawić wizerunek firmy i pomóc utrzymać działalność.

  • Cyberatak, wyciek danych

Kolejnym typem zdarzeń, które najczęściej kończą się odwróceniem konsumentów od marki, są cyberataki, a zwłaszcza te, w których efekcie dochodzi do wycieku danych osobowych, lub – co gorsza – informacji płatniczych. To skrajny przypadek, który może spowodować nie tylko stratę klientów, ale wiązać się z nałożeniem na przedsiębiorcę kar administracyjnych, np. z tytułu złamania zasad RODO. Jednak nawet „zwykłe” zablokowanie sklepu internetowego przez hakerów w zamian za okup czy przejęcie konta w mediach społecznościowych mogą na jakiś czas zmienić podejście konsumentów do marki. – Ryzyko cyberataku jest szczególnie istotne obecnie, kiedy mamy do czynienia z masowym przenoszeniem sprzedaży do sieci z powodu ograniczeń w życiu społeczno-gospodarczym wywołanych pandemią. Ponadto już praktycznie nie ma firmy, która choć raz nie znalazła się na celowniku hakerów. Bardzo często też przyczyną sforsowania zabezpieczeń są błędy ludzkie, od których skutków również może uchronić polisa. Dlatego też inwestując w dodatkowe zabezpieczenia fizyczne, warto pamiętać, że nawet najlepszy sprzęt i oprogramowanie może zawieść i wtedy ubezpieczenie może być bezcennym wsparciem – wskazuje Łukasz Zoń.

  • Przerwa w działalności w wyniku awarii czy wypadku

W tym przypadku bardziej mamy do czynienia z utrzymaniem klientów niż rosnącą niechęcią do marki. Jednak i tak skutki mogą być poważne i odbić się znacząco na wynikach firmy. Ponownie, są to zdarzenia szczególnie niebezpieczne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Może dojść do sytuacji, że w wyniku pożaru, powodzi, zalania lub różnego rodzaju awarii dojdzie do zatrzymania produkcji i braku wyrobów firmy na rynku, lub konieczności wstrzymania świadczenia usług. Zastopowanie działalności może też być skutkiem innych przyczyn i sam przedsiębiorca może nie być bezpośrednio poszkodowany – może dojść do wypadku u kontrahenta, zniszczenia dróg dojazdowych do firmy lub do przerwania łańcucha dostaw w inny sposób. Biorąc pod uwagę zmiany klimatyczne oraz rosnącą częstotliwość gwałtownych zjawisk pogodowych, nie wolno bagatelizować także tych sytuacji i zainteresować się ubezpieczeniem chroniącym od utraty zysku, w ramach którego ubezpieczyciel może pomóc również w utrzymaniu marki na rynku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy? Biuro prasowe
2024-04-18 | 15:30

Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Firmy księgowe i biura rachunkowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2024-04-04 | 14:07

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

W 2023 r. aż 92% interwencji w ramach motocyklowego assistance polegało na holowaniu pojazdu – podaje towarzystwo ubezpieczeniowe Compensa. Kierowane do warsztatu jednoślady pokonywały na lawecie średnio ponad 62 km,
Ubezpieczenia Pęknięta szyba w samochodzie – ile kosztuje mandat, ile naprawa i wymiana, a ile
2024-04-03 | 10:57

Pęknięta szyba w samochodzie – ile kosztuje mandat, ile naprawa i wymiana, a ile

Spośród wszystkich zgłoszonych w 2023 r. do TUZ Ubezpieczenia szkód komunikacyjnych około 30 proc. związanych było z uszkodzeniami szyb. To dość częste szkody. 85 proc.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.