Renata Kudła-Rajca zastąpi Tomasza Domalewskiego. Pokieruje sprzedażą w Leadenha
- Tomasz Domalewski, który od 12 lat rozwijał sieć sprzedaży Leadenhall Insurance, zakończy w grudniu tego roku współpracę z firmą.
- Jego funkcję 1 stycznia 2025 r. przejmie Renata Kudła-Rajca, która jednak już od 1 września br. we współpracy z Tomaszem Domalewskim będzie przygotowywać się do nowej roli, obejmując czasowo pozycję p.o. Dyrektora Sprzedaży.
- Sieć dystrybucyjna Leadenhall liczy już ponad 12 tys. współpracujących agentów i brokerów, oferujących klientom kilkanaście specjalistycznych produktów ubezpieczeniowych.
Zmiana na stanowisku Dyrektora Sprzedaży otwiera nowy rozdział w rozwoju spółki. Tomasz Domalewski dołączył do Leadenhall Insurance w 2013 roku i odegrał kluczową rolę w budowie firmy. Bez jego ciężkiej pracy i kreatywności nie przekształciłaby się z małej, kilkuosobowej organizacji z dwoma produktami w ofercie, w markę o ugruntowanej pozycji na rynku ubezpieczeń specjalistycznych.
- Tomek wniósł do naszej organizacji olbrzymią wartość i pomógł jej sprawnie wejść na wyższy poziom. Kilkanaście lat temu byliśmy malutką firmą z przypisem składki na poziomie kilku milionów złotych i niecałym tysiącem pośredników w sieci sprzedaży. Obecnie znajdujemy się na innym etapie, jesteśmy podmiotem dojrzałym i wyznaczamy trendy w kluczowych dla nas obszarach produktowych. Bardzo dziękuję Tomkowi za ponad dekadę współpracy i życzę powodzenia w jego dalszej drodze zawodowej – podsumowuje Maciej Bud-Gusaim, CEO Efinity Insurance Group.
Dziś Leadenhall oferuje 15 obudowanych technologią produktów: D&O, OC zawodową z najszerszą na rynku listą profesji, kilka pakietów ubezpieczeń od utraty dochodów i na życie – ich dystrybucja ma przynieść marce 80 mln zł przypisu składki w 2024 r.
- Na koniec bieżącego roku zakończę swoją przygodę z Leadenhall, a dalsza misja szefowania sprzedaży przechodzi w ręce Renaty. Przez ponad dekadę razem z zespołem i przy wsparciu partnerów zbudowaliśmy „od zera” firmę o wyjątkowej ofercie ubezpieczeniowej i mocnej pozycji na rynku. Napawa mnie to dumą, daje satysfakcję i wzbudza wdzięczność za możliwość aktywnego współtworzenia tej historii. Zależy mi na dalszym rozwoju firmy i płynnym przekazaniu obowiązków. Do 31 grudnia będę służył swoim doświadczeniem w charakterze konsultanta, płynnie wprowadzając Renatę w projekty sprzedażowe, za które odpowiadałem, a także pomagając w realizacji celów na 2024 r. Jestem pewien, że Leadenhall nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i nie raz zaskoczy rynek, wprowadzając powiew świeżości i nowej jakości w dystrybucji ubezpieczeń – mówi Tomasz Domalewski.
Renata Kudła-Rajca ma ponad 30 lat doświadczenia zawodowego. W branży ubezpieczeniowej obecna jest od 18 lat, z czego 17 lat spędziła kierując zespołami sprzedażowymi w Grupie Generali. Do Leadenhall dołączyła jesienią 2023 r. i od tego czasu blisko współpracuje z Tomaszem Domalewskim, kierując zespołem Zdalnych Koordynatorów Sprzedaży. W nowej funkcji będzie odpowiadać także za zespół Regionalnych Dyrektorów Sprzedaży oraz za pracę Dyrektora ds. współpracy z brokerami.
- Przede mną niełatwe wyzwanie dorównania wiedzą i doświadczeniem Tomkowi, który budował przecież tę firmę przez ponad dekadę. Moim celem jest kontynuowanie obranego kursu, a więc przede wszystkim szerokie, intensywne dotarcie do klientów z ubezpieczeniami specjalistycznymi. W najbliższych 3 lat planujemy podwoić obecny portfel i znacząco zwiększyć udział w rynku. Ten cel będziemy realizować tak z agentami, jak i z brokerami. Zamierzamy aktywizować i rozbudować sieć sprzedaży – celujemy w liczbę 15 tys. aktywnych pośredników w 2025 r. – dodaje Renata Kudła-Rajca.
Nowa szefowa sprzedaży zapowiada wzmocnienie i rozbudowę zespołów sprzedaży – pracującego w terenie i wspierającego go zdalnie. Zamierza także systematycznie zwiększać w portfelu firmy udział polis na życie i od utraty dochodu, a także wprowadzić do oferty nowe, bardziej mainstreamowe produkty. Będzie też kontynuować rozwój firmy w obszarze insurtech – innowacje mające przyspieszać sprzedaż i automatyzować manuale zadania.
***
O Leadenhall Insurance
Firma działa jako coverholder Lloyd’s – dostarcza na polski rynek specjalistyczne ubezpieczenia od utraty dochodu, OC zawodowej, D&O. W obszarze ubezpieczeń na życie marka w ramach trójstronnego porozumienia współpracuje ze Squarelife Insurance AG oraz jednym z największych reasekuratorów na świecie, RGA (Reinsurance Group of America). Leadenhall korzysta z technologii rozwijanych w insurtechu Efinity, który od ponad 20 lat oferuje autorskie rozwiązania wspierające dystrybucję ubezpieczeń.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.