Komunikaty PR

Zarządzanie zespołem sprzedażowym w branży ubezpieczeń

2020-10-13  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 8.63 MB )

Zarządzanie zespołem sprzedażowym w branży ubezpieczeń

Każdy agent ubezpieczeniowy prowadzący własną placówkę musi zmierzyć się z trudną sztuką zarządzania zespołem. Jeśli kieruje więcej niż jednym oddziałem, dochodzi do tego umiejętność dobrej organizacji czasu. Do zadań menagera należy: prowadzenie biznesu, dbanie o relacje z klientami, zarządzanie zespołem, a najlepiej jeszcze samorozwój... Jak tego dokonać w dzisiejszym zabieganym świecie? Jak być dobrym liderem i sprzedawać więcej? Na te i inne pytania odpowie Paweł Dołowy, właściciel dwóch placówek CUK Ubezpieczenia w Warszawie, Ambasador akcji Lubię Ubezpieczać.

Bądź liderem

Wypracowanie sobie pozycji lidera jest najistotniejszym elementem sprawnie działającej machiny firmowej. Pracownicy będą chętnie podążać za osobą, która umiejętnie absorbuje ich uwagę, a także swoją postawą wzbudza zaufanie i szacunek.

– 5 lat temu zdecydowałem się na otwarcie pierwszej placówki CUK Ubezpieczenia. To był ważny krok w mojej karierze. Już 3 lata później otworzyłem kolejną. Oczywiście to nie koniec – planuję otworzyć jeszcze przynajmniej 2. Te 5 lat nauczyło mnie jak być dobrym liderem i z sukcesem zarządzać placówkami. Uważam, że lider musi być konsekwentny oraz zdecydowany w działaniu. To ważne, by ludzie czuli się w Twoim towarzystwie pewnie i otrzymywali jasne komunikaty – mówi Paweł Dołowy, właściciel dwóch placówek CUK Ubezpieczenia, Ambasador akcji Lubię Ubezpieczać.

Prawdziwy lider jest postrzegany przez zespół jako autorytet. To ktoś, kto wie, jak odnaleźć się w każdej sytuacji, potrafi panować nad stresem i emocjami, ale przede wszystkim jest specjalistą w swojej branży.

– Wiedza w tej branży to podstawa. Współpracując z CUK Ubezpieczenia mamy do zaoferowania swoim klientom oferty z ponad 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych. Ciężko pamiętać je wszystkie, jednak tu z pomocą przychodzą nam narzędzia multiagencji CUK np. CUKipedia czy pomoc Działu Wsparcia Sprzedaży. Zwłaszcza na początku mojej przygody w branży te opcje były mi bardzo pomocne. Dzięki nim i szkoleniom zdobyłem wiedzę, którą mogę przekazywać mojemu zespołowi. Oni również mogą korzystać z tych możliwości wsparcia i zyskać czas na inne zadania – wyjaśnia Paweł Dołowy.

– Na sukces w branży ubezpieczeniowej składa się wiele elementów, a przydatne umiejętności niejednokrotnie wychodzą poza podstawową wiedzę branżową. Multiagencja CUK dba o ciągły rozwój swoich agentów i oferuje im narzędzia niezbędne do zgłębiania świata ubezpieczeń, ale także szkolenia z zarządzania – mówi Kamila Jankowska Dyrektor Działu HR CUK Ubezpieczenia – Dla naszych franczyzobiorców mamy przygotowany cykl szkoleń – Akademia Partnera. Podczas dwóch dni profesjonalni trenerzy w formie warsztatowej przekazują najważniejszą wiedzę i sposoby z zakresu zarządzania. W trakcie ostatniej Akademii Partnera zajmowaliśmy się tymi obszarami działania franczyzobiorcy, zatrudniającego pracowników, które w najszybszy sposób wpłyną na efektywność zarządzania. Zaczęliśmy od rozwijania umiejętności identyfikowania talentów sprzedażowych i pozyskiwania ich dla rozwoju biznesu. Staraliśmy się odnaleźć odpowiedź na zagadnienia, co zrobić, aby nie zniszczyć motywacji naszego zespołu. Na koniec poruszyliśmy szeroki temat rozwoju umiejętności np. zgłębialiśmy trening sprzedażowy. Każde takie spotkanie to ogromna wiedza dla naszych franczyzobiorców, którą z ogromną przyjemnością testują w swoich placówkach, stając się jeszcze lepszymi liderami – dodaje.

Motywuj do działania

Efektywność zespołu w dużej mierze zależy od lidera. To on znając potencjał współpracowników i bacznie obserwując wykonywane przez nich zadania, skłania do podejmowania nowych wyzwań i dalszego rozwoju. Motywujące są nie tylko pochwały słowne, ale także konstruktywna, rzeczowa krytyka z dokładnym wyjaśnieniem błędów. Należy jednak pamiętać, by chwalić w szerokim gronie, a uwagi przekazywać na osobności.

– Swojemu zespołowi narzucam tylko jeden główny cel – 100% odnowionych polis. Każdy z moich pracowników pracuje na swój wynik i to jest ich największą motywacją. Mają świadomość, że to ile sprzedadzą, bezpośrednio wpłynie na ich zarobki. Skupiam się na pracy, a nie na planach i to działa – mówi Paweł Dołowy – Z chęcią doradzam i udzielam porad, czasami zdarzą się też indywidualnie przekazane uwagi. Feedback jest bardzo ważny, zwłaszcza dla nowych pracowników w tej branży. Jednak wyrazy uznania i docenienie zawsze przekazuję na forum całego zespołu, przynosi to długofalowy efekt.

Miej czas dla zespołu

Warto pamiętać, że bycie liderem to przede wszystkim umiejętne zarządzanie zespołem – baczna obserwacja, zauważanie problemów i przeciwdziałanie konfliktom np. wewnątrz zespołu. To wszystko bywa jednak czasochłonne, a każdy agent ubezpieczeniowy prowadzący własną placówkę, z chęcią przeznaczyłby ten czas chociażby na budowanie relacji z klientem, przynoszące w dłuższej perspektywie czasu większy zysk. Jednak agenci CUK Ubezpieczenia mają cały wachlarz narzędzi, usprawniających ich pracę.

– Dzięki nowoczesnym narzędziom CUK Ubezpieczenia swoje obowiązki wykonuje bardzo szybko. Z kalkulatorem CUK przeliczam ofertę w trzy minuty. Direct dla Agenta pozwala mi na przeprowadzenie szybkiej kalkulacji w systemie WebCUK. Dzięki temu gotowa oferta zostaje wysłana na adres mailowy klienta. WebCUK  umożliwia też  porównanie, dobranie  i sprzedaż polisy  bez logowania do portali Towarzystw. Z kolei SmartCUK jest moim osobistym asystentem, realizującym wiele czynności około i posprzedażowych. W jednym miejscu mam też wszystkie niezbędne informacje o klientach. Dzięki tym dobrom technologii zaoszczędzam wiele czasu, który poświęcam moim pracownikom i klientom – mówi Paweł Dołowy.

W zarządzaniu koniecznością jest znalezienie przestrzeni na indywidualną rozmowę z każdym z pracowników. Dzięki temu obie strony odniosą korzyść. Pracownik będzie wiedział, że jest ważny, a lider, będzie miał szansę w pełni poznać jego problemy i pomysły. Warto więc inwestować w najnowsze rozwiązania w firmie, które uprawnią pracę zarówno pracodawcy jak i pracownika. To pozwoli zyskać cenny czas, który można będzie poświęcić na relacje z klientem, będące podstawą pracy agenta ubezpieczeniowego.

Chcesz dołączyć do CUK Ubezpieczenia i prowadzić własną placówkę jak Paweł Dołowy? Agenci CUK Ubezpieczenia mają dostęp do ofert ponad 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych oraz nowoczesnych narzędzi, dających możliwość sprawnego porównania ofert. Wejdź na stronę https://cuk.pl/wspolpraca, wybierz model współpracy, pozostaw swoje dane kontaktowe, a nasz Manager skontaktuje się i odpowie na Twoje pytania.    

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok Biuro prasowe
2024-04-24 | 12:00

Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok

Kluczowe dane: Przychody w 2023 r.: 9,3 mld euro (+13% w porównaniu do 2022 r.) Zysk operacyjny: 301,2 mln euro (+5,8% w porównaniu do 2022 r.) Wskaźnik
Ubezpieczenia Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?
2024-04-18 | 15:30

Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Firmy księgowe i biura rachunkowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2024-04-04 | 14:07

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

W 2023 r. aż 92% interwencji w ramach motocyklowego assistance polegało na holowaniu pojazdu – podaje towarzystwo ubezpieczeniowe Compensa. Kierowane do warsztatu jednoślady pokonywały na lawecie średnio ponad 62 km,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.