Komunikaty PR

Zarządzanie zespołem sprzedażowym w branży ubezpieczeń

2020-10-13  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 8.63 MB )

Zarządzanie zespołem sprzedażowym w branży ubezpieczeń

Każdy agent ubezpieczeniowy prowadzący własną placówkę musi zmierzyć się z trudną sztuką zarządzania zespołem. Jeśli kieruje więcej niż jednym oddziałem, dochodzi do tego umiejętność dobrej organizacji czasu. Do zadań menagera należy: prowadzenie biznesu, dbanie o relacje z klientami, zarządzanie zespołem, a najlepiej jeszcze samorozwój... Jak tego dokonać w dzisiejszym zabieganym świecie? Jak być dobrym liderem i sprzedawać więcej? Na te i inne pytania odpowie Paweł Dołowy, właściciel dwóch placówek CUK Ubezpieczenia w Warszawie, Ambasador akcji Lubię Ubezpieczać.

Bądź liderem

Wypracowanie sobie pozycji lidera jest najistotniejszym elementem sprawnie działającej machiny firmowej. Pracownicy będą chętnie podążać za osobą, która umiejętnie absorbuje ich uwagę, a także swoją postawą wzbudza zaufanie i szacunek.

– 5 lat temu zdecydowałem się na otwarcie pierwszej placówki CUK Ubezpieczenia. To był ważny krok w mojej karierze. Już 3 lata później otworzyłem kolejną. Oczywiście to nie koniec – planuję otworzyć jeszcze przynajmniej 2. Te 5 lat nauczyło mnie jak być dobrym liderem i z sukcesem zarządzać placówkami. Uważam, że lider musi być konsekwentny oraz zdecydowany w działaniu. To ważne, by ludzie czuli się w Twoim towarzystwie pewnie i otrzymywali jasne komunikaty – mówi Paweł Dołowy, właściciel dwóch placówek CUK Ubezpieczenia, Ambasador akcji Lubię Ubezpieczać.

Prawdziwy lider jest postrzegany przez zespół jako autorytet. To ktoś, kto wie, jak odnaleźć się w każdej sytuacji, potrafi panować nad stresem i emocjami, ale przede wszystkim jest specjalistą w swojej branży.

– Wiedza w tej branży to podstawa. Współpracując z CUK Ubezpieczenia mamy do zaoferowania swoim klientom oferty z ponad 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych. Ciężko pamiętać je wszystkie, jednak tu z pomocą przychodzą nam narzędzia multiagencji CUK np. CUKipedia czy pomoc Działu Wsparcia Sprzedaży. Zwłaszcza na początku mojej przygody w branży te opcje były mi bardzo pomocne. Dzięki nim i szkoleniom zdobyłem wiedzę, którą mogę przekazywać mojemu zespołowi. Oni również mogą korzystać z tych możliwości wsparcia i zyskać czas na inne zadania – wyjaśnia Paweł Dołowy.

– Na sukces w branży ubezpieczeniowej składa się wiele elementów, a przydatne umiejętności niejednokrotnie wychodzą poza podstawową wiedzę branżową. Multiagencja CUK dba o ciągły rozwój swoich agentów i oferuje im narzędzia niezbędne do zgłębiania świata ubezpieczeń, ale także szkolenia z zarządzania – mówi Kamila Jankowska Dyrektor Działu HR CUK Ubezpieczenia – Dla naszych franczyzobiorców mamy przygotowany cykl szkoleń – Akademia Partnera. Podczas dwóch dni profesjonalni trenerzy w formie warsztatowej przekazują najważniejszą wiedzę i sposoby z zakresu zarządzania. W trakcie ostatniej Akademii Partnera zajmowaliśmy się tymi obszarami działania franczyzobiorcy, zatrudniającego pracowników, które w najszybszy sposób wpłyną na efektywność zarządzania. Zaczęliśmy od rozwijania umiejętności identyfikowania talentów sprzedażowych i pozyskiwania ich dla rozwoju biznesu. Staraliśmy się odnaleźć odpowiedź na zagadnienia, co zrobić, aby nie zniszczyć motywacji naszego zespołu. Na koniec poruszyliśmy szeroki temat rozwoju umiejętności np. zgłębialiśmy trening sprzedażowy. Każde takie spotkanie to ogromna wiedza dla naszych franczyzobiorców, którą z ogromną przyjemnością testują w swoich placówkach, stając się jeszcze lepszymi liderami – dodaje.

Motywuj do działania

Efektywność zespołu w dużej mierze zależy od lidera. To on znając potencjał współpracowników i bacznie obserwując wykonywane przez nich zadania, skłania do podejmowania nowych wyzwań i dalszego rozwoju. Motywujące są nie tylko pochwały słowne, ale także konstruktywna, rzeczowa krytyka z dokładnym wyjaśnieniem błędów. Należy jednak pamiętać, by chwalić w szerokim gronie, a uwagi przekazywać na osobności.

– Swojemu zespołowi narzucam tylko jeden główny cel – 100% odnowionych polis. Każdy z moich pracowników pracuje na swój wynik i to jest ich największą motywacją. Mają świadomość, że to ile sprzedadzą, bezpośrednio wpłynie na ich zarobki. Skupiam się na pracy, a nie na planach i to działa – mówi Paweł Dołowy – Z chęcią doradzam i udzielam porad, czasami zdarzą się też indywidualnie przekazane uwagi. Feedback jest bardzo ważny, zwłaszcza dla nowych pracowników w tej branży. Jednak wyrazy uznania i docenienie zawsze przekazuję na forum całego zespołu, przynosi to długofalowy efekt.

Miej czas dla zespołu

Warto pamiętać, że bycie liderem to przede wszystkim umiejętne zarządzanie zespołem – baczna obserwacja, zauważanie problemów i przeciwdziałanie konfliktom np. wewnątrz zespołu. To wszystko bywa jednak czasochłonne, a każdy agent ubezpieczeniowy prowadzący własną placówkę, z chęcią przeznaczyłby ten czas chociażby na budowanie relacji z klientem, przynoszące w dłuższej perspektywie czasu większy zysk. Jednak agenci CUK Ubezpieczenia mają cały wachlarz narzędzi, usprawniających ich pracę.

– Dzięki nowoczesnym narzędziom CUK Ubezpieczenia swoje obowiązki wykonuje bardzo szybko. Z kalkulatorem CUK przeliczam ofertę w trzy minuty. Direct dla Agenta pozwala mi na przeprowadzenie szybkiej kalkulacji w systemie WebCUK. Dzięki temu gotowa oferta zostaje wysłana na adres mailowy klienta. WebCUK  umożliwia też  porównanie, dobranie  i sprzedaż polisy  bez logowania do portali Towarzystw. Z kolei SmartCUK jest moim osobistym asystentem, realizującym wiele czynności około i posprzedażowych. W jednym miejscu mam też wszystkie niezbędne informacje o klientach. Dzięki tym dobrom technologii zaoszczędzam wiele czasu, który poświęcam moim pracownikom i klientom – mówi Paweł Dołowy.

W zarządzaniu koniecznością jest znalezienie przestrzeni na indywidualną rozmowę z każdym z pracowników. Dzięki temu obie strony odniosą korzyść. Pracownik będzie wiedział, że jest ważny, a lider, będzie miał szansę w pełni poznać jego problemy i pomysły. Warto więc inwestować w najnowsze rozwiązania w firmie, które uprawnią pracę zarówno pracodawcy jak i pracownika. To pozwoli zyskać cenny czas, który można będzie poświęcić na relacje z klientem, będące podstawą pracy agenta ubezpieczeniowego.

Chcesz dołączyć do CUK Ubezpieczenia i prowadzić własną placówkę jak Paweł Dołowy? Agenci CUK Ubezpieczenia mają dostęp do ofert ponad 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych oraz nowoczesnych narzędzi, dających możliwość sprawnego porównania ofert. Wejdź na stronę https://cuk.pl/wspolpraca, wybierz model współpracy, pozostaw swoje dane kontaktowe, a nasz Manager skontaktuje się i odpowie na Twoje pytania.    

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Polisa pomoże naprawić wizerunek firmy Biuro prasowe
2020-12-03 | 10:25

Polisa pomoże naprawić wizerunek firmy

Strata reputacji jest jednym z kluczowych ryzyk, związanych z działalnością biznesową, które można objąć ubezpieczeniem. Do zniszczenia renomy firmy może dojść z wielu przyczyn,
Ubezpieczenia Ubezpieczenia flot: nie warto oszczędzać na rozszerzeniach
2020-12-01 | 09:52

Ubezpieczenia flot: nie warto oszczędzać na rozszerzeniach

Mimo stabilizacji cen ubezpieczeń komunikacyjnych właściciele flot konsekwentnie dążą do obniżenia składki. Do oszczędności należy podchodzić ostrożnie, żeby w pogoni za lepszą
Ubezpieczenia Złodzieje też czekają na Black Friday. Te zakupy chętnie ukradną ci z domu…
2020-11-26 | 14:00

Złodzieje też czekają na Black Friday. Te zakupy chętnie ukradną ci z domu…

Pandemia nie powstrzymuje złodziei. Liczba kradzieży z włamaniem jest w 2020 roku niemal taka sama jak rok wcześniej – podaje zakład ubezpieczeń Compensa. Zdaniem ubezpieczyciela

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Bankowość

Banki ograniczają dostęp do kredytów z obawy o wypłacalność klientów. W najgorszej sytuacji są branże objęte lockdownem

Pod wpływem kolejnego lockdownu i wciąż niskich stóp procentowych, które ograniczają możliwość zarabiania na kredytach, część banków zaostrza swoją politykę w zakresie udzielania kredytów hipotecznych. Do uzyskania finansowania trzeba mieć wyższy wkład własny, pewniejszą formę zatrudnienia lub zabezpieczenie kredytu. Zaostrzone kryteria dotyczą też produktów finansowych dla firm. Szczególnie dotknięte obostrzeniami są podmioty z branż, których działalność wciąż jest ograniczona.

Ochrona środowiska

Nowa strategia Komisji Europejskiej oznacza wysyp inwestycji budowlanych w ciągu kolejnych 10 lat. Renowacji wymaga większość domów w Polsce

Nowa strategia Komisji Europejskiej na rzecz fali renowacji zakłada, że do 2030 roku odnowionych zostanie 35 mln budynków w Europie. Ma to zwiększyć ich efektywność energetyczną, czego efektem ma być m.in. poprawa jakości życia mieszkańców oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych w Europie. Nowa strategia wiąże się jednak z bardzo ambitnym celem inwestycyjnym, a więc zwiększonym zapotrzebowaniem na usługi budowlane. Branża w Polsce już dziś zmaga się z niedoborem pracowników, co przy zwiększonym popycie może okazać się poważnym problemem, który w dodatku może doprowadzić do wzrostu kosztów całej inwestycji.

Problemy społeczne

Na nietrzymanie moczu cierpi nawet kilka milionów Polaków, a tylko 1/3 zgłasza się do lekarza. Problemem jest także brak refundacji leków i terapii

W Polsce żyje 2–3 mln osób z zespołem pęcherza nadreaktywnego. W Europie z powodu tej choroby cierpi blisko 50 mln pacjentów. OAB to jedna z odmian nietrzymania moczu (NTM), które wciąż postrzegane jest jako choroba wstydliwa, dlatego diagnozy stawiane są za rzadko i zbyt późno. Nieleczona potrafi zrujnować życie bardziej niż cukrzyca czy nadciśnienie. Chorzy wycofują się z życia zawodowego, towarzyskiego, tracą rodziny, zmagają się z wykluczeniem społecznym czy depresją. Jak przekonuje Stowarzyszenie Osób z NTM UroConti, w Polsce wciąż nie mają wystarczającego wsparcia w systemie ochrony zdrowia.

 

Prawo

Pracodawca może zwolnić pracowników z obowiązku noszenia maseczki w biurze. Jeśli tego nie zrobi, może ukarać podwładnego za jej brak

Zgodnie z nowym rozporządzeniem, które weszło w życie 2 grudnia, pracownicy mają obowiązek noszenia maseczki w zakładach pracy, jeżeli w pomieszczeniu przebywa więcej niż jedna osoba, chyba że pracodawca postanowi inaczej. Jest to złagodzenie poprzedniej regulacji, która weszła w życie w sobotę. – Wątpliwości interpretacyjne budził w niej m.in. zwrot „miejsce ogólnodostępne w zakładzie pracy" – mówi Wojciech Bigaj, radca prawny i partner w Kancelarii Baran Książek Bigaj.