Uczniowie z całego świata nagrali piosenkę dla rówieśników z Ukrainy.
Uczniowie z prawie wszystkich kontynentów świata zjednoczyli się w akcji pokojowej zainicjowanej przez nastolatki uczące się w warszawskim liceum i nagrały swoją wersję znanego na całym świecie utworu „We are the World”. Młodzież postanowiła wyrazić solidarność z nastolatkami z Ukrainy oraz pokazać swój sprzeciw wobec wojny.
- Pomysł powstał w dniu, kiedy jedna z uczennic, zaraz po rozpoczęciu wojny w Ukrainie, zamiast schronić się w naszym kraju zdecydowała się razem z mamą wrócić do Ukrainy, aby tam pomagać swojej rodzinie - tłumaczy dyrektorka szkoły, Siostra Karolina Łuczak.
- Nie wszystkie potrafimy śpiewać profesjonalnie, ale robimy wszystko, co możemy, żeby pomóc - dodaje jedna z uczennic.
Premiera piosenki nagranej między innymi przez szkołę z Polski, Ghany, Węgier czy
Filipin już 15 sierpnia!
- Ta piosenka jest dopiero początkiem. Propozycją dla wszystkich grup dzieci i młodzieży, ale także ich rodzin do nagrania swojej wersji piosenki - objaśnia Katarzyna Kondej odpowiadająca za promocję szkoły. - To tylko chwila, aby nagrać i wysłać do nas swoją wersję tej znanej na całym świecie piosenki, a my stworzymy drugi teledysk, którego premiera odbędzie się 21 września w Światowy Dzień Pokoju. Udowodnijmy, że głos tysięcy młodych osób jest ważny - dodaje. Cała akcja promowana jest pod hashtagiem #WeAreUkraine.
Warszawskie Liceum Sióstr Nazaretanek od samego początku trwania wojny w Ukrainie jest zaangażowane w pomoc. Warto również wspomnieć o tym, iż warszawska szkoła prowadzona przez Siostry Nazaretanki cieszy się dużym zainteresowaniem wśród młodzieży z różnych zakątków świata.
Zobacz Making of:

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.