Ule SEGRO wśród Dobrych Praktyk 2019
Ule i hotele dla owadów zainstalowane w ubiegłym roku na terenie trzech parków logistycznych SEGRO w Polsce to ekologiczna inicjatywa, która została wyróżniona wśród działań CSR zaprezentowanych w dorocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”.
Ule, o których mowa w raporcie, stanęły na terenie SEGRO Logistics Park Warsaw, Pruszków, SEGRO Logistics Park Poznań, Gądki oraz SEGRO Logistics Park Gliwice, a wprowadziło się do nich już ponad pół miliona pszczół. Wybór parków podyktowany był ich lokalizacją pod kątem bliskości upraw – pszczoły zapylają aż 3/4 głównych roślin uprawnych. Według wstępnych szacunków, zamieszkujące parki SEGRO pszczoły mogą produkować nawet 200 kilogramów miodu rocznie.
Inicjatywa SEGRO została doceniona przez FOB w kategorii „bioróżnorodność”, w obszarze „środowisko”. Firma SEGRO to jedyny deweloper i właściciel nieruchomości magazynowych, znajdujący się w zestawieniu wszystkich praktyk zgłoszonych przez 214 firm.
– Ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej jest dziś, abyśmy wspólnymi siłami starali się zminimalizować skutki działalności człowieka i jego negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Cieszymy się, że instalacja uli, czyli jeden z wyjątkowych, ekologicznych projektów wdrożonych w parkach logistycznych SEGRO, spotkał się z wyróżnieniem i trafił do zestawienia Dobrych Praktyk 2019. Zainteresowanie tym tematem pokazuje, że z roku na rok nabiera on coraz większego znaczenia – mówi Waldemar Witczak, Dyrektor Regionalny SEGRO.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu wydawana od 2002 roku. Jest to coroczny przegląd aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR oraz podsumowanie najważniejszych kwestii związanych z odpowiedzialnym biznesem w Polsce.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.