Komunikaty PR

UNICEF dostarcza ratującą życie pomoc do ponad 100 krajów walczących z pandemią

2020-07-02  |  13:45
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

Pomimo ograniczeń logistycznych i wyzwań transportowych, UNICEF dostarcza pomoc dla najbardziej potrzebujących krajów walczących z pandemią COVID-19.

 

Od początku roku, w ramach walki z pandemią, UNICEF dostarczył środki ochrony osobistej do ponad 100 krajów. Wśród dostarczonych produktów znalazło się: 7,5 mln masek chirurgicznych, 2,8 mln respiratorów N95, 10 mln rękawiczek, 830 tys. fartuchów i niemal 600 tys. przyłbic. Ponadto, UNICEF dostarczył 550 tys. testów diagnostycznych, a do końca sierpnia planuje dostarczyć kolejne 912 tys.

 

Ograniczona dostępność lotów komercyjnych negatywnie odbiła się także na regularnej pomocy UNICEF. Od marca do maja UNICEF wysyła średnio 700 transportów szczepionek do krajów potrzebujących. W tym samym okresie 2020 r. liczba ta zmniejszyła się niemal o połowę (do 391 transportów). UNICEF apeluje do rządów państw, sektora prywatnego, branży lotniczej i innych podmiotów, aby wsparły działania organizacji w transporcie ratującej życie pomocy.

 

W 2019 r. UNICEF zakupił produkty i usługi za rekordową kwotę ponad 3,8 mld dolarów. To wzrost o 10% w porównaniu do 2018 r. 1/3 kwoty została przeznaczona na zakup 2,43 mld dawek szczepionek dla niemal 100 krajów. Dzięki temu, na całym świecie, udało się dotrzeć ze szczepieniami do 45% dzieci poniżej 5. roku życia.

 

UNICEF jest jedną z organizacji, która kupuje i dostarcza najwięcej produktów humanitarnych na świecie. Dzięki swojej sile i strategicznemu podejściu UNICEF może negocjować ceny z dostawcami. W ubiegłym roku organizacji udało się zaoszczędzić w ten sposób ponad 363 mln dolarów.

 

Współpraca UNICEF z rządami państw, organizacjami partnerskimi i sektorem prywatnym ma kluczowe znaczenie w dotarciu z odpowiednią pomocą do potrzebujących dzieci. Dzięki globalnemu zasięgowi i innowacyjnemu podejściu, wykorzystujemy siłę nabywczą organizacji. To podejście staje się jeszcze ważniejsze w czasie walki z pandemią COVID-19, kiedy każdy dolar ma znaczenie w kontynuowaniu regularnych programów pomocy, powiedziała Etleva Kadilli, Dyrektor UNICEF Supply Division w Kopenhadze.

 

W Polsce funkcjonuje program „Prezenty bez Pudła”, w ramach którego można przekazać darowiznę na zakup produktu humanitarnego. Pomoc jest realna, ponieważ zakupione produkty UNICEF wysyła tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Więcej informacji na stronie: unicef.pl/Prezenty-bez-pudla

 

O UNICEF

UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa od ponad 70 lat działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej - UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa. Więcej informacji na stronie unicef.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Stowarzyszenie UNICEF Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Prawo

Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury

Obecnie w Unii Europejskiej obowiązuje 27 różnych systemów odsyłania migrantów. W efekcie tylko co piąty nakaz powrotu jest faktycznie realizowany. Komisja Europejska zaproponowała wspólny europejski system powrotów, który ma na celu szybsze, prostsze i skuteczniejsze procedury. Nowe przepisy uzupełnią pakt o migracji i azylu przyjęty w zeszłym roku. – Nie rozwiązuje to jednak wszystkich problemów. Konieczna jest restrykcyjna kontrola i wsparcie krajów, żeby zapobiec dalszej migracji – ocenia europoseł Arkadiusz Mularczyk.

Handel

Rekordowy eksport polskiej żywności. Koszty produkcji będą jednak rosły z powodu zmieniających się norm wraz z wprowadzaniem Zielonego Ładu

W 2024 roku eksport polskich produktów i przetworów rolno-spożywczych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do rekordowej wartości w euro. Pozytywną dynamikę odnotował handel zarówno z krajami Unii, jak i spoza wspólnoty. Dalsze sukcesy polskich eksporterów będą zależały m.in. od zwiększania udziału produktów wysokoprzetworzonych w zagranicznej sprzedaży. Wszystko zależeć jednak będzie od popytu i międzynarodowych regulacji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.