Komunikaty PR

Unilever przechodzi do chmury

2023-05-25  |  12:00
Biuro prasowe

Accenture, Microsoft i Unilever przeprowadziły jedną z największych i najbardziej kompleksowych migracji do chmury wśród firm z branży dóbr konsumpcyjnych. Migracja pozwoliła firmie Unilever, z której produktów  ponad 400 marek korzysta każdego dnia 3,4 miliardy ludzi, stać się przedsiębiorstwem działającym wyłącznie w oparciu o rozwiązania chmurowe.

Dzięki bliskiej współpracy Unilever z Accenture, Microsoft oraz ich spółką Avanade, firmom udało się przeprowadzić transformację chmurową w ciągu zaledwie 18 miesięcy, generując przy tym minimalne zakłócenia w działalności operacyjnej klienta. Migracja do chmury pozwoliła Unilever na zwiększenie bezpieczeństwa i efektywności procesów operacyjnych, a także zapewniła firmie platformę chmurową wspierającą jej innowacyjność i umożliwiającą generowanie wzrostu.

Dzięki platformie chmurowej Azure, Unilever będzie mógł przyspieszyć procesy związane z wprowadzaniem nowych produktów na rynek, usprawnić obsługę klientów oraz zwiększyć efektywność operacyjną. Przejście na platformę chmurową jest również spójne z polityką firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz redukcji emisji dwutlenku węgla.

Wykorzystane rozwiązanie cyfrowe pozwoli firmie Unilever na zwiększenie mocy obliczeniowej i umożliwi bardziej efektywne i zoptymalizowane prowadzenie działalności. Pełna migracja do chmury przełoży się na poprawę odporności biznesowej firmy, wzmacniając jej bezpieczeństwo oraz umożliwiając lepszą kontrolę nad środowiskiem IT.

Accenture, Microsoft i Unilever wyznaczyły nowe standardy w zakresie migracji do chmury firm z branży dóbr konsumpcyjnych poprzez:

  • Stworzenie nowych możliwości w obszarze innowacji. Dzięki wykorzystaniu możliwości metawersum dla zastosowań przemysłowych, takich jak wprowadzenie cyfrowych bliźniaków i użycie danych w czasie rzeczywistym do przyspieszenia rozwoju produkcji oraz zastosowania platformy chmurowej do analizy danych oraz predykcji.
  • Przyspieszenie identyfikacji trendów i procesów decyzyjnych. Wykorzystując potencjał chmury, sztucznej inteligencji i procesów przetwarzania danych, Unilever może skuteczniej prognozować zmiany rynkowe, a także szybciej się do nich adaptować. Umożliwi to firmie m.in. optymalizację działań w obszarze R&D, zwiększając dynamikę innowacyjności.
  • Wykorzystanie najnowszych rozwiązań z dziedziny AI. W ramach transformacji chmurowej wprowadzona została usługa Azure OpenAI Service umożliwiająca zwiększenie automatyzacji oraz optymalizację doświadczeń - zarówno klientów, jak i pracowników firmy.
  • Zredukowanie śladu węglowego. Rezygnacja z dotychczasowych centrów danych i wprowadzenie modułu Green Cloud Advisor, pozwoliły firmie na migrację do bardziej zrównoważonego i efektywnego środowiska chmury obliczeniowej.

 

- Unilever to organizacja oparta na danych. Aby podejmować decyzje szybciej i skuteczniej niż kiedykolwiek wcześniej, korzystamy z zaawansowanych narzędzi analitycznych. Dzięki współpracy z Accenture i Microsoft w zakresie kompleksowej transformacji cyfrowej, możemy skuteczniej reagować na zmieniające się potrzeby konsumentów, efektywniej alokować zasoby - koncentrując się na tym, co napędza wzrost, a także szybciej wprowadzać nasze usługi i produkty na rynek – powiedział Steve McCrystal, Chief Enterprise & Technology Officer w Unilever.

- Drogą do osiągnięcia odporności biznesowej - zarówno teraz, jak i w przyszłości - jest kompleksowa reorganizacja firm oparta na transformacji wszystkich obszarów działalności. Centrum tego procesu stanowi chmura. Dzięki kontinuum chmury, w tym generatywnej sztucznej inteligencji, firma Unilever może zwiększyć innowacyjność, przyspieszyć wzrost oraz jako cyfrowy lider w swojej branży nadal wyznaczać tempo zmian stwierdziła Nicole van Det, Senior Managing Director Accenture i Global Account Lead dla Unilever.

- Microsoft i Accenture są dumne z rozszerzenia partnerstwa z firmą Unilever, opartego na wieloletniej współpracy - powiedział Judson Althoff, Executive Vice President i Chief Commercial Officer Microsoft. - Dzięki platformie chmurowej Microsoft Azure i kompleksowej transformacji cyfrowej, Unilever może zwiększać swoją innowacyjność we wszystkich obszarach działalności. Od wykorzystania możliwości metawersum dla zastosowań przemysłowych, po zastosowanie rozwiązań takich jak Azure OpenAI Service w celu redefinicji linii biznesowych. Unilever - dzięki podejściu digital-first – może skutecznie budować swoją odporność biznesową oraz wyprzedzać branżowe tempo innowacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku

Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.

Finanse

Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.

Konsument

Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.