Komunikaty PR

Uszczelnienia elementów dachu – co muszę o nich wiedzieć?

2021-06-16  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alicja Zakrzewska
Fama PR Sp. z o.o.

Żeromskiego 62/2
50-312 Wrocław
alicja|famapr.pl| |alicja|famapr.pl
605734638
www.superdekarz.pl

W trakcie budowy inwestor wkracza w świat nowych terminów i żargonu budowlanego. W ramach poznawania produktów, które mają wpływ na szczelność dachu, opisaliśmy znaczenie funkcjonalności dachówek przejściowych i ich dopasowania do modeli wybranych dachówek. Inną grupą akcesoriów, na które inwestor nie zwraca większej uwagi, a które mają znaczenie estetyczne i funkcjonalne, są taśmy uszczelniająco-wentylacyjne na kalenice i naroża oraz do obróbek kominów. Do czego służą i dlaczego ważna jest ich jakość? Wyjaśnia doświadczony wykonawca dachów i wielokrotny finalista programu SUPERDEKARZ 2020, Daniel Czarnecki.

Obróbki a uszczelnianie

Podczas prac dekarskich na dachu spadzistym wykonawca musi fachowo wykończyć obróbkę komina, okna dachowego czy załamania połaci dachu tak, aby zetknięcie się dwóch różnych materiałów i płaszczyzn nie ucierpiało na szczelności. Przez wiele lat typowym materiałem do obróbki komina była blacha. Ponieważ nie jest to materiał elastyczny, wprowadzenie nowocześniejszego rozwiązania, jakim jest taśma, znacznie poprawiło pracę dekarzy i efektywność oraz estetykę obróbek. 

Dziś trudno mi wyobrazić sobie pracę na dachu bez prekursorskiego rozwiązania marki Braas – taśmy Wakaflex 2, która jest niezwykle uniwersalnym rozwiązaniem do estetycznego połączenia dachu z kominem, ścianami bocznymi lukarn czy innymi elementami, które wystają ponad dach – mówi inż. Daniel Czarnecki, właściciel firmy Czar-Dach, Stargard Szczeciński. - Plastyczność taśmy Wakaflex zastępuje czynności lutowania czy kłopotliwego przyklejania, ponieważ elastyczność wzdłuż i w poprzek umożliwia szybkie i szczelne obrobienie narożników komina – dodaje Superdekarz.

 

Tak więc samospajające się właściwości materiału taśmy Wakaflex i odporność na odkształcenia, a także wytrzymałość na zmienne warunki atmosferyczne oraz upływ czasu sprawiają, że produkt jest wart uwagi nie tylko dekarza, ale i inwestora. Innym atutem jest bogata paleta kolorystyczna, co sprawia, że łatwo dopasować kolor taśmy do koloru dachówek. I na koniec – Wakaflex 2 ma 20 lat gwarancji na wodoszczelność udzielonej przez producenta, markę BMI Braas. 

 

Uszczelnianie a wentylacja

Na prawidłowe funkcjonowanie dachu składa się nie tylko szczelność, ale również wentylacja. To dzięki niej pod połacią nie gromadzi się wilgoć, a swobodny przepływ powietrza pozwala na jej odprowadzenie do atmosfery. Elementami składowymi dachu, które muszą zapewnić szczelność oraz wentylację są: okap, kalenica i naroże.

Tu również z pomocą przychodzą specjalistyczne taśmy, które dają się plastycznie formować nawet na wysokoprofilowanych dachówkach, a przy tym zapewniają wentylację i chronią przed wnikaniem deszczu i śniegu. Jednym z bardzo popularnych w Europie produktów do stosowania na kalenicę i naroże jest taśma uszczelniająco-wentylacyjna Figaroll Plus.

Taśmę Figaroll Plus montuje się na dachach skośnych o minimalnym nachyleniu 150. Choć jej montaż nie wymaga użycia specjalistycznych narzędzi, jest łatwy i szybki, to trzeba przeprowadzić go zgodnie ze sztuką dekarską – mówi Daniel Czarnecki, Superdekarz i Certyfikowany Dekarz Braas. – Drugim wartym uwagi produktem do stosowania zarówno na dach pokryty dachówką profilowaną, jak i płaską, jest taśma Metalroll 2, w której innowacyjna technologia pozwala na rozciągnięcie poprzeczne taśmy z 26 aż do 32 cmPodczas przygotowywania zestawienia materiałów i kosztów budowy dachu zawsze zwracam uwagę inwestora na wysoką jakość produktów, a w szczególności tych, które odpowiadają za wentylację i szczelność połączeń z dachówką.

Doświadczeni dekarze, szczególnie ci zrzeszeni w ogólnopolskim programie branżowym SUPERDEKARZ, z pewnością znają te produkty, niemniej inwestor powinien upewnić się, jakiej marki taśmy uszczelniająco-wentylacyjne mają być użyte na jego dachu. Kolejną grupą produktów, które powinny być wybrane przez inwestora świadomie, są membrany dachowe, których zadaniem jest niedopuszczanie do przenikania wilgoci i wody bezpośrednio w materiały izolacyjne. O tym w kolejnym odcinku cyklu „Dylematy inwestora”.

*

Program SUPERDEKARZ powstał w 2008 roku z inicjatywy marki Braas. Jego ideą była integracja środowiska dekarskiego i podnoszenie kwalifikacji zawodowych dekarzy na coraz bardziej wymagającym rynku. Ten największy w Polsce program łączy w sobie rywalizację m.in. o położenie największej ilości dachów, a także system szkoleń - od wykonawstwa po techniki sprzedaży i marketingu. Portal SUPERDEKARZ.PL to z kolei źródło porad związanych z budową i konserwacją dachów, skierowany zarówno do osób zainteresowanych budownictwem, profesjonalnych dekarzy, jak i osób planujących budowę lub właścicieli własnego domu. Strona zawiera m.in. praktyczną wyszukiwarkę Superdekarzy oraz Certyfikowanych Dekarzy Braas działających w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Fama PR Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska
2025-07-21 | 13:00

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

Sezon wakacyjny niesie ze sobą nie tylko wzmożony ruch turystyczny, ale i ciekawe zmiany w zachowaniach konsumenckich.  Gdy z różnych powodów –
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.