Vela Poland rozpoczyna emisję, chce pozyskać blisko 900 tys. zł
Spółka Vela Poland, właściciel grupy serwisów Tripinvest po rekordowych wynikach w 2022 roku chce pozyskać 900 tys. zł z emisji crowdinvestingowej oferując 5,85 proc. akcji w ramach emisji serii F. Kampania będzie realizowana m.in. za pośrednictwem platformy FindFunds. Kapitał przeznaczy na rozwój zespołu, oprogramowania i marketing. Spółka w 2022 roku zrealizowała większość zakładanych celów emisyjnych, przebiła szacowane wyniki finansowe i osiągnęła prawie 2 mln zł przychodów i 450 tys. zł zysku netto. Vela Poland obecna jest już w 6 krajach europejskich, a docelowo ma dotrzeć do 20 państw. W 2024 roku spółka chce zadebiutować na NewConnect.
– Ostatni rok był dla nas bardzo dynamiczny, sądzę, że wykorzystaliśmy pozytywną koniunkturę na rynku nieruchomości w Hiszpanii. Według szacunków analityków w ubiegłym roku Polacy kupili prawie 3 tys. mieszkań i domów w całej Hiszpanii, trendy są bardzo sprzyjające. Chcemy skorzystać na tej dynamice, a pozyskany kapitał pozwoli nam rozwinąć struktury sprzedażowe, zwiększyć marketing i rozwinąć oprogramowanie – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland. – Przez ostatni rok z lokalnej spółki staliśmy się firmą z międzynarodowymi oddziałami i spółkami partnerskimi. Aktualnie oferujemy nasze usługi na 6 rynkach, które mają największy udział w kupnie nieruchomości w Hiszpanii. Naszą ogromną przewagą jest dedykowana platforma Tripinvest, którą adaptujemy na kolejne rynki zagraniczne. Rozbudowaliśmy stabilną grupę serwisów w kolejnych krajach, co pozwoliło nam na dywersyfikację koszyka klientów – dodaje Michał Ćwierzyk.
W 2022 roku łączna kwota transakcji nieruchomości, którą oferowała spółka klientom przekroczyła 50 mln zł. Grupa Vela Poland wprowadziła usługi dotychczas na 6 rynkach zagranicznych – Chorwacji, Portugalii, Rumunii, Niemiec, Belgii i Szwecji, na rozwój tych spółek w 2022 roku pozyskała wsparcie od inwestorów zagranicznych na kwotę 900 tys. zł. Zakładana wycena spółki post-money w najnowszej emisji akcji serii F to 15,2 mln zł, w emisji z 2022 roku wycena osiągnęła poziom 10,7 mln zł.
– Chcemy oferować kompleksowe usługi inwestycyjne, z dużym oparciem o nieruchomości. Zamierzamy być liderem na polskim rynku w obszarze nieruchomości inwestycyjnych, nie tylko w Hiszpanii, ale też w innych atrakcyjnych turystycznie destynacjach. Szacujemy, że w 2023 roku Vela Poland wypracuje 2,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 750 tys. zł EBITDA i 760 tys. zł zysku netto – wyjaśnia Michał Ćwierzyk. – Ubiegły rok był pierwszym, który był w pełni operacyjny. Oznacza to, że wypracowane wyniki w 2022 roku pokazały możliwości naszego modelu finansowego. Mamy bardzo dobrze ułożony proces sprzedaży, który traktuje klienta indywidualnie, oferujemy pełen wachlarz usług, przez co mamy dużą przewagę na rynku – dodaje Michał Ćwierzyk.
W marcu tego roku spółka zapowiedziała rozwój usług w Wielkiej Brytanii, rozpoczęła kampanię reklamową w kanałach Polskiego Radia Londyn i odnotowała pierwszą sprzedaż. Jest w trakcie otwierania biura w Londynie i zakładania spółki zależnej.
Szacunki działu analiz Banku Pekao w 2022 r. pokazały, że Polacy nabyli rekordową ilość nieruchomości w Hiszpanii. Według najnowszych danych nasi rodacy w ubiegłym roku kupili prawie 3 tys. mieszkań i domów, czyli o 161 proc. więcej niż w 2021 roku. Z 1,9 proc. do 3,2 proc wzrósł także udział zakupów Polaków wśród wszystkich transakcji przeprowadzonych przez cudzoziemców. Vela Poland oferuje nieruchomości z Hiszpanii, Chorwacji i Francji.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.