Vela Poland rozpoczyna emisję, chce pozyskać blisko 900 tys. zł
Spółka Vela Poland, właściciel grupy serwisów Tripinvest po rekordowych wynikach w 2022 roku chce pozyskać 900 tys. zł z emisji crowdinvestingowej oferując 5,85 proc. akcji w ramach emisji serii F. Kampania będzie realizowana m.in. za pośrednictwem platformy FindFunds. Kapitał przeznaczy na rozwój zespołu, oprogramowania i marketing. Spółka w 2022 roku zrealizowała większość zakładanych celów emisyjnych, przebiła szacowane wyniki finansowe i osiągnęła prawie 2 mln zł przychodów i 450 tys. zł zysku netto. Vela Poland obecna jest już w 6 krajach europejskich, a docelowo ma dotrzeć do 20 państw. W 2024 roku spółka chce zadebiutować na NewConnect.
– Ostatni rok był dla nas bardzo dynamiczny, sądzę, że wykorzystaliśmy pozytywną koniunkturę na rynku nieruchomości w Hiszpanii. Według szacunków analityków w ubiegłym roku Polacy kupili prawie 3 tys. mieszkań i domów w całej Hiszpanii, trendy są bardzo sprzyjające. Chcemy skorzystać na tej dynamice, a pozyskany kapitał pozwoli nam rozwinąć struktury sprzedażowe, zwiększyć marketing i rozwinąć oprogramowanie – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland. – Przez ostatni rok z lokalnej spółki staliśmy się firmą z międzynarodowymi oddziałami i spółkami partnerskimi. Aktualnie oferujemy nasze usługi na 6 rynkach, które mają największy udział w kupnie nieruchomości w Hiszpanii. Naszą ogromną przewagą jest dedykowana platforma Tripinvest, którą adaptujemy na kolejne rynki zagraniczne. Rozbudowaliśmy stabilną grupę serwisów w kolejnych krajach, co pozwoliło nam na dywersyfikację koszyka klientów – dodaje Michał Ćwierzyk.
W 2022 roku łączna kwota transakcji nieruchomości, którą oferowała spółka klientom przekroczyła 50 mln zł. Grupa Vela Poland wprowadziła usługi dotychczas na 6 rynkach zagranicznych – Chorwacji, Portugalii, Rumunii, Niemiec, Belgii i Szwecji, na rozwój tych spółek w 2022 roku pozyskała wsparcie od inwestorów zagranicznych na kwotę 900 tys. zł. Zakładana wycena spółki post-money w najnowszej emisji akcji serii F to 15,2 mln zł, w emisji z 2022 roku wycena osiągnęła poziom 10,7 mln zł.
– Chcemy oferować kompleksowe usługi inwestycyjne, z dużym oparciem o nieruchomości. Zamierzamy być liderem na polskim rynku w obszarze nieruchomości inwestycyjnych, nie tylko w Hiszpanii, ale też w innych atrakcyjnych turystycznie destynacjach. Szacujemy, że w 2023 roku Vela Poland wypracuje 2,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 750 tys. zł EBITDA i 760 tys. zł zysku netto – wyjaśnia Michał Ćwierzyk. – Ubiegły rok był pierwszym, który był w pełni operacyjny. Oznacza to, że wypracowane wyniki w 2022 roku pokazały możliwości naszego modelu finansowego. Mamy bardzo dobrze ułożony proces sprzedaży, który traktuje klienta indywidualnie, oferujemy pełen wachlarz usług, przez co mamy dużą przewagę na rynku – dodaje Michał Ćwierzyk.
W marcu tego roku spółka zapowiedziała rozwój usług w Wielkiej Brytanii, rozpoczęła kampanię reklamową w kanałach Polskiego Radia Londyn i odnotowała pierwszą sprzedaż. Jest w trakcie otwierania biura w Londynie i zakładania spółki zależnej.
Szacunki działu analiz Banku Pekao w 2022 r. pokazały, że Polacy nabyli rekordową ilość nieruchomości w Hiszpanii. Według najnowszych danych nasi rodacy w ubiegłym roku kupili prawie 3 tys. mieszkań i domów, czyli o 161 proc. więcej niż w 2021 roku. Z 1,9 proc. do 3,2 proc wzrósł także udział zakupów Polaków wśród wszystkich transakcji przeprowadzonych przez cudzoziemców. Vela Poland oferuje nieruchomości z Hiszpanii, Chorwacji i Francji.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.