Komunikaty PR

Vela Poland założyła spółkę w Wielkiej Brytanii i realizuje pierwsze transakcje

2023-05-24  |  14:00
Biuro prasowe

Spółka Vela Poland, właściciel grupy serwisów Tripinvest w maju dokonała oficjalnej rejestracji spółki zależnej w Wielkiej Brytanii. Tripinvest Vela Limited kieruje swoją ofertę nieruchomości wakacyjnych do lokalnej społeczności. Wcześniej spółka rozpoczęła kampanię reklamową w kanałach Polskiego Radia Londyn oraz zaplanowała kolejne działania marketingowe. Według ostatnich raportów Brytyjczycy w ubiegłym roku kupili najwięcej mieszkań w Hiszpanii spośród wszystkich zagranicznych klientów. Vela Poland aktualnie prowadzi emisję crowdfundingową, której celem jest pozyskanie środków na dalszy dynamiczny rozwój.

- Nasz model biznesowy opiera się na prowadzeniu działań sprzedażowych w najbardziej aktywnych rynkach. Zarówno z naszych obserwacji, jak też dostępnych raportów klienci z Wielkiej Brytanii stanowią największą grupę zagranicznych nabywców nieruchomości w Hiszpanii. Nasza decyzja o wejściu na ten rynek była zatem tylko kwestią czasu. W pierwszej kolejności celowaliśmy z kampanią do mieszkającej w Londynie Polonii, jednak już teraz prowadzimy pierwsze procesy transakcyjne z anglojęzycznymi klientami. – informuje Michał Ćwierzyk, prezes zarządu Vela Poland SA.

W 2022 r. obywatele Wielkiej Brytanii stanowili największą grupę zagranicznych klientów na hiszpańskim rynku nieruchomości. Według danych Stowarzyszenia Rejestratorów Nieruchomości ciągu całego ubiegłego roku Brytyjczycy nabyli prawie 9 700 nieruchomości. Za nimi plasują się Niemcy z 8 290 transakcjami w poprzednim roku i Francuzi, którzy kupili 6 100 mieszkań i domów.

Po rekordowych wynikach w 2022 roku Vela Poland chce pozyskać prawie 900 tys. zł z emisji crowdinvestingowej, oferując 5,85 proc. akcji w ramach emisji serii F. Kampania jest realizowana m.in. za pośrednictwem platformy FindFunds. Kapitał przeznaczy na rozwój zespołu, oprogramowania i marketing. Spółka w 2022 roku zrealizowała większość zakładanych celów emisyjnych, przebiła szacowane wyniki finansowe i osiągnęła prawie 2 mln zł przychodów i 450 tys. zł zysku netto.

- Jesteśmy mocno rozpędzeni. Działamy już na 6 rynkach i planujemy zaistnieć na kolejnych. Dzięki naszym autorskim rozwiązaniom i unikalnym kompetencjom jesteśmy w stanie bardzo szybko zbudować skalę działalności. Liczymy, że dzięki pozyskanym z aktualnie prowadzonej emisji środkom, osiągniemy kolejne cele jeszcze szybciej.  – dodaje prezes Vela Poland S.A.

Wartość transakcji sprzedaży nieruchomości w 2022 roku, w których pośredniczyła Vela Poland wyniosła kilkadziesiąt mln zł. Spółka chce wykorzystać dobra koniunkturę i skalować biznes, natomiast w 2024 r. zadebiutować na rynku NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo

Trwają przygotowania do budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Zgodnie z harmonogramem przedstawianym przez rząd fizyczna budowa ma ruszyć w 2028 roku, a początek eksploatacji pierwszego bloku planuje się na 2036 rok. Również Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do realizacji zadań związanych z dozorem nad budową, rozruchem i eksploatacją nowej jednostki. Kluczowe są kwestie związane z bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną obiektu.

Ochrona środowiska

K. Wyszkowski: Porozumienie paryskie to duże osiągnięcie. Odwrót USA tego nie zmieni

Z danych Climate Action Tracker wynika, że do końca lutego br. tylko 18 państw sygnatariuszy porozumienia paryskiego zaktualizowało swoje plany realizacji celów klimatycznych do 2035 roku. Chociaż walka z rosnącymi emisjami CO2 nie postępuje w takim tempie, jakie jest wymagane, to samo porozumienie klimatyczne z Paryża należy uznać za osiągnięcie, które przyniesie efekty. Zdaniem Kamila Wyszkowskiego z UN GCNP nie powinno tego zmienić nawet wycofanie się z niego Stanów Zjednoczonych.

Ochrona środowiska

Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł

Niemal 200 mln zł trafi na realizację innowacyjnych projektów dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. NCBR i Orlen w ramach konkursu NEON III chcą znaleźć partnerów wśród instytucji naukowych i technologicznych do działania w trzech obszarach: dekarbonizacji, cyfryzacji i gospodarki obiegu zamkniętego. Nabór wniosków potrwa do 30 czerwca br.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.