Volkswagen ID.3 rozpoczyna nową erę e-mobilności na oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear zatwierdził opony letnie i zimowe do modelu ID.3 w rozmiarach 18, 19 i 20 cali.
Volkswagen wprowadził na rynek nowy model ID.3. To pierwszy pojazd niemieckiego producenta opracowany wyłącznie z myślą o elektrycznej mobilności. Według Volkswagena jest to samochód, który „zapoczątkowuje nową erę elektromobilności”. ID.3 bazuje na modułowej platformie MEB, nowej w 100% elektrycznej platformie Grupy Volkswagen, na podstawie której w niedalekiej przyszłości powstaną inne modele.
„Jesteśmy bardzo dumni, że Volkswagen zdecydował się wyposażyć swój pionierski model w opony Goodyear” – mówi Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. OE w regionie EMEA. „Goodyear jest zaangażowany w opracowywanie produktów, które zapewniają osiągi, jakich wymagają pojazdy elektryczne. Współpracujemy ze wszystkimi głównymi producentami OEM w zakresie mobilności elektrycznej i hybrydowej, a połowa naszych projektów opon na oryginalne wyposażenie w Europie dotyczy samochodów elektrycznych i hybrydowych”.
Nowy Volkswagen ID.3, który jest obecnie dostarczany klientom w całej Europie, będzie wyposażony w opony letnie Goodyear EfficientGrip Performance w rozmiarach 215/55 R18, 215/50 R19 i 215/45 R20, a także ogumienie zimowe UltraGrip Performance i UltraGrip Performance+ w rozmiarach 215/55 R18 i 215/50 R19.
Opony zamontowane w Volkswagenie ID.3 spełniają wysokie standardy słynnej marki motoryzacyjnej dzięki swoim zaawansowanym funkcjom, które doskonale nadają się do mobilności elektrycznej.
Specyfikacja techniczna
Opona Goodyear EfficientGrip Performance jest liderem w segmencie opon o wysokich osiągach. Charakteryzuje się dużym przebiegiem i wysoką skutecznością hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Dzięki szeregowi innowacyjnych rozwiązań opona może zapewnić wyjątkowe właściwości prowadzenia. Wysoka sprężystość i elastyczność bieżnika pomaga ograniczyć jego zużycie. Mniejsza sztywność mieszanki ułatwia wyginanie klocków, co w połączeniu z większą liczbą krawędzi pomaga odprowadzać wodę na mokrej nawierzchni. Większe klocki bieżnika zwiększają sztywność na zakrętach, zapewniając lepszą stabilność podczas manewrów na suchej nawierzchni.
Linia opon UltraGrip Performance zapewnia lepsze hamowanie i przyczepność kierowcom szukającym doskonałych osiągów w zimie. Gama ta została zaprojektowana z myślą o samochodach o wysokich osiągach, a dzięki dwóm kluczowym technologiom poprawia ich osiągi na mokrej, suchej, oblodzonej oraz ośnieżonej nawierzchni.
Technologia Traction Protect bazuje na nowej żywicy ułatwiającej odkształcanie opony i zwiększającej jej zdolność do regeneracji. Pozwala to poprawić siłę hamowania, co przekłada się na większą przyczepność. Technologia Winter Grip zawiera nową mieszankę składników, która zapewnia lepszą elastyczność gumy w niskich temperaturach, zwiększając przyczepność zarówno na śniegu, jak i lodzie.
Ponadto opony montowane w Volkswagenie ID.3 są wyposażone w SealTech – technologię uszczelniającą, która jest najnowszym rozwiązaniem Goodyear w zakresie rozszerzonej mobilności. SealTech uszczelnia przebicia o średnicy do 5 mm w obszarze bieżnika, zapewniając doskonałe i zrównoważone właściwości jezdne.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.