W OBLICZU WOJNY PRACOWNICY CORAZ CZĘŚCIEJ SIĘGAJĄ PO PSYCHOLOGA
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Tylko w pierwszym tygodniu rosyjskiej inwazji, po pomoc psychologów sięgnęło ponad dwukrotnie więcej pracowników i ich bliskich niż w poprzednich tygodniach - wynika z danych Mindgram, platformy well-being i wsparcia psychologicznego B2B.
Gwałtownie rośnie liczba pracowników dużych firm i korporacji, sięgających po wsparcie psychologiczne w obliczu wojny w Ukrainie. Tylko w ciągu jednego tygodnia od jej wybuchu, podwoiła się liczba rozmów z psychologami i konwersacji na czacie - wynika z danych Mindgram, platformy online oferującej kompleksowe wsparcie w sferze well-being i zdrowia psychicznego dla pracowników firm i ich bliskich. W tym samym czasie ponad dwukrotnie wzrosła też liczba nowych użytkowników, szukających pomocy.
- "Od trzech lat żyjemy w ciągłej niepewności. Z naszych barków nie spadło jeszcze obciążenie psychiczne związane z pandemią COVID-19, a od ponad miesiąca mierzymy się z sytuacją wojny w Ukrainie. Coraz więcej pracowników przeżywa całe spektrum objawów podobnych do zespołu stresu pourazowego (PTSD), jak lęki czy poczucie bezradności i szuka pomocy" - komentuje Małgorzata Ohme, psycholożka, współzałożycielka i Chief Impact Officer Mindgram.
Polska zajmuje drugie od końca miejsce pod względem dostępu do opieki specjalistów*. To drugi najgorszy wynik w Europie. Czas oczekiwania na konsultację psychologiczną NFZ wynosi obecnie powyżej 120 dni*. Na zaburzenia psychiczne cierpi nawet 8 mln dorosłych Polaków, które dotykają nie tylko jednostki, ale także całych organizacji: przyczyniają się do spadku produktywności pracowników oraz licznych absencji, stanowiąc poważne zagrożenie dla całych organizacji.
7 mln euro na pomoc pracownikom
Lider mental health i największa w Polsce platforma B2B oferująca kompleksowe wsparcie firm w sferze well-being i zdrowia psychicznego nie zwalnia tempa. Startup pozyskał właśnie blisko 7 milionów euro na rozwój produktu. W odpowiedzi na rosnącą potrzebę pomocy pracownikom, firma rozwinie go w kierunku spersonalizowanej pomocy psychologicznej opartej na strategii Data - Driven Care i udostępni go na globalnym rynku.
Po niespełna roku działalności, Mindgram obejmuje swoim zasięgiem już ponad 51 tysięcy pracowników w ponad 50 największych firmach oraz korporacjach w Polsce i Hiszpanii.
- "Wsparcie pracowników w budowaniu ich dobrostanu w każdym wymiarze, również tym psychicznym niezwykle wpływa nie tylko zaangażowanie i kreatywność pracowników, ale także na obniżenie poziomu kosztów związanych z absencją czy wypaleniem. To bardzo ważne narzędzie w budowaniu zdrowia organizacji" - mówi Iwona Wencel, Chief People Officer Mindgram.
Opiekę specjalistów Mindgram swoim pracownikom zapewnia m.in. m.in. Pfizer, DB Schenker, 4F czy BIK. Firma gwarantuje 48-godzinny onboarding narzędzia w organizacji oraz strategiczne podejście do opieki mental health w trzech głównych obszarach: profilaktyki i rozwoju osobistego pracowników, wczesnej interwencji oraz wsparcia w życiu codziennym i zawodowym, a także specjalistycznej psychoterapii za pośrednictwem prywatnych i poufnych połączeń wideo. Pracownicy i ich bliscy mają na co dzień dostęp do około 500 specjalistów: psychologów, psychoterapeutów, psychodietetyków, trenerów profilaktyki zdrowia i rozwoju osobistego oraz setek warsztatów i podcastów. W ostatnim czasie firma rozszerzyła działalność o kolejne specjalizacje, m.in. prawników i doradców biznesowych. Dzięki temu pozostaje pierwszym wyborem dla firm, które chcą zapewnić zespołom holistyczne wsparcie w zakresie dobrostanu emocjonalnego i psychicznego, aby budować odporność i zwiększać wydajność.
*https://swiatprzychodni.pl/specjalnosci/psycholog/

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.