Komunikaty PR

W sieci to Niemiec, Hiszpan i Francuz najwięcej wydają u Polaka

2024-08-23  |  09:30
Biuro prasowe

Rosnąca globalizacja zmniejsza znaczenie barier geograficznych, co odczuwają również sprzedający w Internecie. Trend handlu transgranicznego zyskuje na popularności wśród konsumentów, którzy są przyzwyczajeni do robienia zakupów w sieci i coraz mniejszą wagę przywiązują do tego, z jakiego kraju zostanie nadana przesyłka z ich zamówieniem. Z raportu IdoSell „Raport Cross-border z Polski” wynika, że Niemcy (73%), Hiszpania (66%), oraz Francja (27%) to najpopularniejsze kierunki z największym wzrostem sprzedaży wg GMV (Gross Merchandise Value) porównując pierwszą połowę 2023 r. z analogicznym okresem 2024 r. Oznacza to, że mieszkańcy tych państw wydają najwięcej na zakupy internetowe z polskich sklepów. Obserwując trendy i zmiany w nawykach klientów oraz ich otwartość na zamówienie towarów z innych krajów, coraz więcej e-sprzedawców w Polsce zastanawia się nad rozszerzeniem zakresu działalności na nowe rynki zbytu. Cross-border może stać się narzędziem, które umożliwi osiągnięcie dwucyfrowych wzrostów sprzedaży.

Fizyczne granice państw tracą na znaczeniu w e-handlu

Konsumenci z państw sąsiadujących z Polską bardzo chętnie kupują z naszych rodzimych sklepów internetowych. Z raportu IdoSell wynika, że to Litwini są liderami pod kątem wzrostu liczby transakcji z polskim rynkiem e-commerce – osiągnęli oni 123% wzrostu w pierwszej połowie 2024 r. względem tego samego okresu 2023 r. Oferta polskich przedsiębiorców sprzedających w sieci cieszy się też znacznym zainteresowaniem mieszkańców takich krajów jak Rumunia i Czechy, które zanotowały po 93% wzrostu w analizowanym okresie. Polskie e-sklepy skutecznie wykorzystują popyt wśród konsumentów zza granicy. Dzięki wysokiej jakości oferowanych produktów i bardzo często konkurencyjnym cenom, ich oferta zyskuje na popularności na rynkach zagranicznych. Szeroki asortyment przyciąga klientów z innych krajów, którzy nie znajdują poszukiwanych artykułów w lokalnych sklepach. Geograficzne granice państw tracą na znaczeniu z perspektywy konsumentów, co tylko potwierdza, że sąsiednie rynki stają się kluczowymi kierunkami ekspansji polskich e-sklepów.

Handel transgraniczny wymaga odpowiedniego zaplecza

Przedsiębiorcy, którzy zastanawiają się nad rozpoczęciem ekspansji zagranicznej, nie mogą zapomnieć o kwestii dobrania odpowiedniej metody płatności i umożliwienia zapłaty w lokalnej walucie oraz potencjalnych różnicach prawnych. Wyzwaniem może być również obsługa klienta w lokalnym języku, czy logistyka.

Jesteśmy świadkami kolejnej transformacji w e-handlu, która stwarza przedsiębiorcom okazję na umocnienie pozycji wśród konkurentów oraz nadanie nowej dynamiki rozwoju sprzedaży. Konkurencja na polskim rynku jest duża, dlatego warto zweryfikować strategię biznesową i dostosować e-sklep do sprzedaży zagranicznej” – komentuje Michał Dmitrowicz Team Marketing Manager w IdoSell. „Warto zoptymalizować proces sprzedaży i dostosować go do oczekiwań lokalnych konsumentów, tak aby zmaksymalizować zyski oraz szybko odczuć wzrost sprzedaży. Tu pomocne mogą być dedykowane rozwiązania technologiczne, które powstały z myślą o handlu w modelu Cross-border i ułatwią przedsiębiorcy rozpoczęcie oraz rozwinięcie działalności za granicą” – dodaje ekspert.

Innowacje to „woda na młyn” e-commerce

Cross-border stale ewoluuje, napędzany zmieniającymi się preferencjami konsumentów oraz warunkami rynkowymi. Sprzedawcy prowadzący działalność w Internecie, dzięki wdrożeniu odpowiednich rozwiązań technologicznych i wykorzystaniu pełni potencjału dostępnych na rynku systemów, mogą znacznie ułatwić proces handlowy na skalę międzynarodową. Dedykowane platformy mogą nie tylko ułatwić kwestie transferowania płatności w lokalnych walutach, zautomatyzować opracowanie tłumaczeń dzięki sztucznej inteligencji, czy zarządzać procesem wysyłki towarów. Platforma umożliwia automatyzację sprzedaży oraz stworzenie personalizowanych doświadczeń zakupowych. Dzięki rozwojowi technologii handel zagraniczny staje się świetną okazją na eksplorację nowych rynków, pozyskiwanie klientów oraz odkrywanie kolejnych perspektyw rozwoju biznesu.

Cross-border może wydawać się wyzwaniem z perspektywy sprzedawców internetowych, jednak kluczem jest stworzenie odpowiedniej strategii dostosowanej do konkretnego rynku. Ważne jest również dobranie doświadczonych partnerów, którzy będą realnym wsparciem w kreowaniu dopasowanego do oczekiwań konsumentów procesu zakupowego, tak aby e-sprzedawca mógł sprawnie umacniać pozycje swojego sklepu internetowego za granicą.

 

Więcej o handlu transgranicznym mogą się Państwo dowiedzieć z raportu IdoSell „Cross-border z Polski”, który powstał na podstawie wymiany doświadczeń oraz analizie tendencji rynkowych 6 firm: IdoSell, Nethansa, Packeta, GetNoticed, Senuto i Zaufane.pl. Dzięki temu ma on charakter zarówno statystyczny, informacyjny, jak i edukacyjny, co może pomóc przedsiębiorcom e-commerce w rozpoczęciu sprzedaży zagranicznej oraz wejściu na kolejne rynki. Kompletny raport jest dostępny na stronie: https://poznaj.idosell.com/cross-border-z-polski

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konumpcja alkoholu
2025-01-22 | 08:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy

Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.

Ochrona środowiska

Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa

1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.

Handel

T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu

Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.