Komunikaty PR

W tym roku bilet lotniczy na Majówkę tańszy o 100 EURO niż w 2019

2022-05-04  |  11:00
Do pobrania Kiwi.com ( 0.07 MB )
  • Włochy, Hiszpania i Szwecja wśród najpopularniejszych kierunków na długi weekend
  • W tym roku średnia cena biletu na krótkich trasach w Europie wyniosła 97 EURO - prawie 100 EURO mniej niż w 2019 roku przed pandemią (192 EURO)
  • Dla 20% Polaków  latanie jest stresujące - chcąc zniwelować ten stres najczęściej szukają ucieczki w jakimś zajęciu
  • Ponad 67% użytkowników spędzi do 3 dni w miejscu docelowym, 16% do 6 dni, a 14% zdecydowało przedłużyć wolne do końca tygodnia, czyli do 8 maja, mając do dyspozycji ponad 10 dni urlopu.

 

Majówka to nieoficjalne rozpoczęcie sezonu podróżniczego, które w tym roku wypadało od 29 kwietnia do 3 maja. Choć do ostatniej chwili nie było pewności, czy turyści podróżujący z Warszawy dotrą do celu, wreszcie podróżnicy mogli wsiąść na pokład i cieszyć się wakacjami. W tym roku podróżujący z Polski zapłacili za bilety lotnicze niemal o 100 EURO mniej niż w 2019 roku. Dla tych, którzy w Majówkę lecieli samolotem po raz pierwszy od wybuchu pandemii i tym samym reaktywowali swój sezon podróżniczy, Kiwi.com przygotowała listę porad polskich podróżnych, jak radzić sobie ze stresem podczas lotu, zrealizowaną w ramach badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Majówka 2022 w liczbach

  • Najpopularniejsze kierunki

Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i firma traveltech, sprawdziła najczęściej wybierane przez Polaków kierunki majowych wyjazdów. W top 5 najpopularniejszych krajów znalazły się Włochy, Hiszpania i Szwecja, a także Stany Zjednoczone, gdzie podróżujący spędzą więcej czasu na miejscu.

Najchętniej wybierane trasy w tym roku to Rzym, Budapeszt i Los Angeles z Warszawy oraz Londyn i Wiedeń z Krakowa.

 

Jak zmieniły się nasze preferencje podróżnicze w ciągu ostatnich 3 lat?

2022

2021

2019

1.Włochy

  1. Ukraina
  1. Hiszpania

2. Hiszpania

2. Hiszpania

2. Norwegia

  1. Wielka Brytania

3. Szwecja

3. Włochy

  1. Szwecja

4. Wielka Brytania

4. Wielka Brytania

  1. Norwegia

5. Włochy

5. Portugalia

Średnia cena biletu w 2022 roku

Średnia cena biletu w 2021 roku

Średnia cena biletu w 2019 roku

97 EURO

77 EURO

192 EURO

 

  • Ile zapłaciliśmy za bilet?

W tym roku za bilet lotniczy na weekend majowy na krótkich europejskich trasach płaciliśmy średnio 97 euro. To prawie 100 euro mniej niż w 2019 roku przed pandemią.

W przypadku lotów do USA średnia cena w tym roku wyniosła 545 euro.

  • Ile czasu spędziliśmy na miejscu?

Kiwi.com sprawdziła, że ponad 67% użytkowników spędzi do 3 dni w miejscu docelowym, 16% do 6 dni, a 14% zdecydowało przedłużyć wolne do końca tygodnia, czyli do 8 maja, mając do dyspozycji ponad 10 dni urlopu. Jeśli chodzi o wyjazdy do USA, 70% pozostanie w miejscu docelowym od jednego do dwóch tygodni.

Czujesz niepokój w trakcie lotu?

Dla wielu osób tegoroczna podróż na weekend majowy był pierwszą podróżą zagraniczną od momentu wybuchu pandemii, a to oznacza, że przez ponad 2 lata nie przemieszczały się one samolotem. Badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzone na zlecenie Kiwi.com wskazują, że choć doświadczenie lotu samolotem jest w dzisiejszych czasach dość powszechne i ponad połowa Polaków oraz 82% mieszkańców największych miast ma je za sobą, to nadal dla 20% z nas lot jest stresujący.

Na pokład samolotu zdecydowanie warto zabrać ze sobą coś do czytania (książką, gazeta itp) lub wyposażyć się w sprzęt elektroniczny, na którym obejrzymy ulubiony film czy serial - to najczęsciej wybierane przez Polaków metody na zniwelowanie stresu.

Chcąc umilić sobie lot Polacy najczęściej::

-> zajmują się czymś - czytanie, oglądanie filmów - 36%

- > rozmawiają z pasażerem obok - > 24%

- > śpią - > 15%

- > zażywają środków uspokajających - > 10%

Z kolei dla 14% ankietowanych nic nie jest w stanie skutecznie zniwelować stresu związanego z lotem.

 

O Kiwi.com

  • Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie
  • Innowacyjny algorytm Virtual Interlining Kiwi.com umożliwia użytkownikom łączenie lotów w ramach tradycyjnych oraz tanich linii lotniczych w jeden plan podróży
  • Kiwi.com przeprowadza 2 miliardy kontroli cen dziennie w 95% globalnych zasobach treści dotyczących lotów, umożliwiając klientom wyszukiwanie najlepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć
  • Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 50 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 40 000 miejsc.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Firmy dzierżawiące grunty od Skarbu Państwa muszą zwrócić majątek rolny. Zagrożony jest też wspierany przez nich ośrodek rehabilitacyjny

Działalność ośrodka rehabilitacji dla dzieci z niepełnosprawnościami w Głubczycach, w województwie opolskim, jest zagrożona, o czym alarmuje Stowarzyszenie „Tacy Sami”. Zagrożenie jest konsekwencją restrukturyzacji spółki Top Farms Głubczyce, która jest jednym z największych pracodawców w okolicy i od lat wspiera działalność stowarzyszenia. Rolnicza spółka nie wie, jakie będą dalsze losy dzierżawionych do tej pory przez nią ziem, które w listopadzie br. muszą wrócić do Zasobu Skarbu Państwa. Zarząd spółki od wielu miesięcy apeluje do Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa o wiążące decyzje w sprawie powołania Ośrodków Produkcji Rolniczej, które miałyby powstać na zwróconych gruntach, oraz kryteriów wyboru ich nowych dzierżawców.

Bankowość

Polskie kredyty hipoteczne wciąż jednymi z najdroższych w Europie. Zdaniem członka RPP odgórne ograniczanie marż banków się nie sprawdzi

Hipoteki w Polsce, co podkreśla też wielu polityków, należą do najdroższych w Europie. To nie tylko kwestia wysokości stóp procentowych, ale też marży banku. Zdaniem członka RPP prof. Ireneusza Dąbrowskiego jest tylko możliwość wpływania na ten pierwszy czynnik, bo regulacyjne ograniczenie wysokości marży byłoby trudne do wdrożenia.

Ochrona środowiska

Budowa morskich farm wiatrowych w Polsce szansą na kilkadziesiąt tysięcy nowych miejsc pracy. Wciąż brakuje jednak wykwalifikowanych pracowników

W Krajowym Planie w dziedzinie Energii i Klimatu rząd przewiduje zainstalowanie do 2030 roku około 5,9 GW w morskich farmach wiatrowych i kolejnych 12 GW w ciągu następnej dekady. Offshore ma być istotnym filarem dekarbonizacji krajowej gospodarki. Realizowane przez polskie spółki wraz z partnerami zagranicznymi projekty tzw. fazy I nabierają tempa i wkraczają w etap budowy infrastruktury na lądzie. Wśród wyzwań, które czekają wykonawców, jest m.in. brak pracowników z branży offshore. Pomocne może być ściąganie do kraju Polaków, którzy pracują na zagranicznych projektach morskich.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.