W tym roku wydamy więcej na prezenty z kategorii sport i zdrowie

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
W tym roku wydamy więcej na prezenty z kategorii sport i zdrowie
Polacy, którzy w te święta obdarują swoich bliskich prezentami z kategorii sport i zdrowie, chcą wydać na nie więcej niż przed rokiem. Tak deklaruje połowa badanych w sondażu przeprowadzonym przez Difference na zlecenie polskiego producenta rowerów KROSS. Wśród prezentów znalazły się m.in. akcesoria rowerowe, smartwatche, odzież i obuwie sportowe czy pulsoksymetr. Czołowe miejsca na liście planowanych prezentów nadal zajmują kosmetyki, zabawki i ubrania.
Kończący się rok był pod wieloma względami inny. Po miesiącach spędzonych w domu, czujemy ogromną potrzebę, żeby zadbać o zdrowie i lepszą kondycję. Z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy KROSS wynika, że prawie co dziesiąty ankietowany planuje obdarować swoich bliskich prezentami z kategorii sport i zdrowie, przy czym połowa tych osób wyda na nie więcej niż przed rokiem. Wśród „sportowych” prezentów pierwsze miejsce zajmują odzież, obuwie i akcesoria, które wskazało 62% ankietowanych. 27% badanych planuje obdarować swoich bliskich smartwatchem. Na kolejnych miejscach znalazły się akcesoria rowerowe (21% badanych), rower, pulsoksymetr i akcesoria narciarskie (po 16%), zaś hulajnogi, rolki, wrotki i łyżwy, jako prezenty pod choinkę wskazało 14% ankietowanych. Spośród osób, które planują zakup prezentów poprawiających kondycję, 49% przyznało, że przeznaczy na nie więcej pieniędzy niż przed rokiem.
- W sytuacji, gdy przez wiele miesięcy byliśmy mniej aktywni, nie dziwi fakt, że planując świąteczne prezenty, myślimy o poprawie kondycji naszej i naszych bliskich. Sportowa odzież, akcesoria czy sprzęt, taki jak rowery czy rolki, to odpowiedź na potrzeby, które obserwujemy w gronie najbliższych – komentuje wyniki badania Kacper Sosnowski z zarządu polskiego producenta rowerów KROSS S.A.
Deklaracje większych wydatków na sprzęt i akcesoria sportowe idą w parze z rosnącą aktywnością Polaków, którzy w tym roku przesiedli się na rowery. Z wakacyjnego sondażu dla Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego wynika, że 41% ankietowanych wybrało rower zamiast innych środków transportu, a co piąty rowerzysta przyznał, że jeździ więcej niż przed rokiem. 18% ankietowanych Polaków przyznało, że planuje zakup roweru w najbliższym czasie. Warto przypomnieć, że zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) rower wciąż pozostaje jednym z najbezpieczniejszych środków transportu i tak pewnie będzie nadal, gdy temperatura wzrośnie na wiosnę.
W tym roku królują zakupy w sklepach internetowych. Z grudniowego sondażu wynika, że 41% ankietowanych przyznało, że prezenty kupi właśnie przez Internet. 40% podało, że podarunków będzie szukać zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Odpowiadając na te potrzeby konsumentów, KROSS inwestuje zarówno w sieć swoich sklepów stacjonarnych, jak również rozwija kanał sprzedaży ecommerce, gdzie można znaleźć rowery od tych dla najmłodszych, po te najbardziej zaawansowane oraz szeroką ofertę odzieży i akcesoriów rowerowych.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego firma jest właścicielem Kross Racing Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, której barwy reprezentuje dwukrotna medalistka olimpijska, Maja Włoszczowska. KROSS w 2020 r. obchodzi 30-lecie istnienia. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.