Wakacje 2021 – w Polsce i pod namiotem
PR Calling
Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
Pomimo ogólnoświatowej akcji szczepień i coraz większej liczby osób, które podejmują kroki związane z ochroną własnego zdrowia, wyjazdy zagraniczne nadal zdają się być nieoczywistym wyborem, a wymagania wielu państw stawiają przed turystami szereg wyzwań, z którymi muszą się mierzyć podróżujący. Niezależnie od zmiennych warunków pogodowych oraz tego czy lato będzie dla nas łaskawe i przewidywana pogoda dopisze podczas wyjazdów, Polacy z wyprzedzeniem planują upragniony urlop. Według tegorocznych danych analityków Listonic, użytkownicy aplikacji stworzyli w maju o 185,25% r/r więcej list, które w tytule zawierały hasła „wyjazd”, „podróż”, „wakacje”, „urlop”, „trip”. Atrakcyjne stały się dla nas podróże nad polskie morze czy w góry. Coraz częściej decydujemy się również na zakup akcesoriów przeznaczonych do biwakowania. W pierwszym tygodniu czerwca szczególnym zainteresowaniem konsumentów cieszyły się namioty (+107,63 r/r) oraz śpiwory (+ 56,83 r/r).
Zeszłoroczne wydarzenia sprawiły, że urlopy, wyjazdy i jednodniowe wycieczki poza miasto zostały wstrzymane, a elastyczność pracy zdalnej stała się namiastką upragnionego odpoczynku. Wielu z nas do dzisiaj korzysta z uroków domków letniskowych, własnych ogrodów czy domów rodzinnych, w których po pracy może znaleźć chwilę wytchnienia. Przedłużająca się epidemia sprawiła również, że branża turystyczna spowolniła, a konsumenci deklarowali strach przed częstym przemieszczaniem się. W odpowiedzi na ograniczoną możliwość wyjazdów wiele obiektów branży usługowej, tj. muzea, parki, wyciągi narciarskie, zawiesiło swoją działalność. Ponowne otwarcie atrakcji turystycznych w maju tego roku, przyczyniło się do wzmożonego planowania upragnionych wakacji.
Jakościowy sprzęt na pierwszym miejscu list zakupowych konsumentów
Coraz większe wymagania stawiane podróżnym wybierającym się zagranicę oraz mniejsze budżety na wyjazdy sprawiły, że wielu Polaków podjęło decyzję o organizacji wakacji na własną rękę, zachowując czujność przy wydatkach. Na tegorocznych listach zakupowych konsumentów prym wiodą akcesoria, które pomagają i ułatwiają spędzanie czasu na łonie natury. Dla spragnionych pięknych widoków i obcowania z przyrodą, oczywistą destynacją stały się polskie góry, jeziora i morze. W tym roku, mimo zmiennej pogody już początek maja można uznać za trend wyjazdów „na dziko”. Przez cały miesiąc dodaliśmy do naszych list zakupowych więcej: kompasów GPS (+35,85% r/r), namiotów (+30,58% r/r), śpiworów (+ 34,46% r/r) oraz butli gazowych (26,67% r/r). Rosnące zainteresowanie wyjazdami plenerowymi widać również w przypadku list w aktualnym miesiącu. W pierwszym tygodniu czerwca do naszych spisów zakupowych dodaliśmy więcej + 107,63% r/r namiotów, + 56,83% r/r śpiworów i +73,33% r/r butli gazowych, niż przed rokiem.
– Odmrożenie branży turystycznej w maju tego roku, spowodowało gwałtowny wzrost cen hoteli i usług. Polacy podjęli decyzję o podróżowaniu na własną rękę. Zamknięcie w domach sprawiło, że zaczęliśmy decydować się na spędzanie czasu w sposób, który pozwala nam na zebranie nowych doświadczeń i pozwala na wyjście z własnej strefy komfortu. Wielu z nas coraz chętniej wybiera tańsze rozwiązania i powoli przekonuje się do noclegów pod gołym niebem. Wzrost liczby dodań do list zakupowych sprzętów, takich jak namioty, śpiwory czy butle gazowe sugeruje nam, że alternatywą dla standardowych podróży stają się kempingi i wyjazdy „na dziko”. Zakup dobrego sprzętu to inwestycja na lata, z takim ekwipunkiem możemy planować wyjazdy przez cały rok – mówi Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Manager w Listonic.
Kosmetyczka pełna produktów pierwszej potrzeby
Planując wyjazd, wielu z nas kompletuje najpotrzebniejsze kosmetyki. Analitycy Listonic odnotowali, że przygotowania rozpoczynamy od zakupu kosmetyczek, których w tym roku w maju dodawaliśmy o 31% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W tym samym miesiącu Polacy uzupełniali listy zakupowe o kremy z filtrem (+ 10,9% r/r), kosmetyki na ugryzienia (+64,28% r/r), mokre chusteczki (+21,42% r/r) oraz suche szampony (+56,79% r/r). Drugi tydzień czerwca wykazał tendencję wzrostową zakupu produktów tj. kosmetyki na ugryzienia (+64,85% r/r), mokre chusteczki (+45,41% r/r) oraz plastry (+21,24% r/r).
Gotowanie tylko w warunkach polowych
Decyzja o wyjazdach, które wymagają od nas dostosowania się do zmieniających się warunków otoczenia sprawia, że Polacy w obawie przed brakiem dostępu do bieżącej wody czy aneksu kuchennego, decydują się na zakup gotowej żywności. Strach przed brakiem czasu i ograniczonymi możliwościami przyrządzenia posiłków widać w listach zakupowych. W tym roku, w drugim tygodniu czerwca, Listonic odnotował wzrost zakupu dań gotowych +28,35 r/r, konserw +0,99 r/r i produktów sypkich +13,39 r/r.
Ubrania, które przydadzą się w każdych warunkach
W 2021 roku otworzyliśmy się na możliwość podróżowania po kraju, do tej pory większość urlopów była planowana poza Polską. Destynacje, takie jak morze czy góry, cechują się zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Obawę przed niestabilną pogodą widać w wyborach konsumentów. W pierwszy tygodniu czerwca kompletowaliśmy ubrania na różne okoliczności. Do naszych list dodawaliśmy buty (+70% r/r), kurtki (+51,38% r/r), klapki i stroje kąpielowe (+140, 26% r/r) oraz czapki i chusty (+101, 28% r/r). Słoneczny czerwiec sprawił również, że Polacy tłumnie udali się nad polskie wybrzeże, a do swoich koszyków dodawali coraz więcej parawanów (+104 r/r).
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
Komfort nauki na nowy rok szkolny z Komfort
Wielka zbiórka ubrań i innych tekstyliów w 14 centrach NEPI Rockcastle
Jak oszczędzać na zakupach produktów dla zwierząt?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.