Komunikaty PR

Wakacje 2021 – w Polsce i pod namiotem

2021-06-15  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com

Pomimo ogólnoświatowej akcji szczepień i coraz większej liczby osób, które podejmują kroki związane z ochroną własnego zdrowia, wyjazdy zagraniczne nadal zdają się być nieoczywistym wyborem, a wymagania wielu państw stawiają przed turystami szereg wyzwań, z którymi muszą się mierzyć podróżujący. Niezależnie od zmiennych warunków pogodowych oraz tego czy lato będzie dla nas łaskawe i przewidywana pogoda dopisze podczas wyjazdów, Polacy z wyprzedzeniem planują upragniony urlop. Według tegorocznych danych analityków Listonic, użytkownicy aplikacji stworzyli w maju o 185,25% r/r więcej list, które w tytule zawierały hasła „wyjazd”, „podróż”, „wakacje”, „urlop”, „trip”. Atrakcyjne stały się dla nas podróże nad polskie morze czy w góry. Coraz częściej decydujemy się również na zakup akcesoriów przeznaczonych do biwakowania. W pierwszym tygodniu czerwca szczególnym zainteresowaniem konsumentów cieszyły się namioty (+107,63 r/r) oraz śpiwory (+ 56,83 r/r).  

 

Zeszłoroczne wydarzenia sprawiły, że urlopy, wyjazdy i jednodniowe wycieczki poza miasto zostały wstrzymane, a elastyczność pracy zdalnej stała się namiastką upragnionego odpoczynku. Wielu z nas do dzisiaj korzysta z uroków domków letniskowych, własnych ogrodów czy domów rodzinnych, w których po pracy może znaleźć chwilę wytchnienia. Przedłużająca się epidemia sprawiła również, że branża turystyczna spowolniła, a konsumenci deklarowali strach przed częstym przemieszczaniem się. W odpowiedzi na ograniczoną możliwość wyjazdów wiele obiektów branży usługowej, tj. muzea, parki, wyciągi narciarskie, zawiesiło swoją działalność. Ponowne otwarcie atrakcji turystycznych w maju tego roku, przyczyniło się do wzmożonego planowania upragnionych wakacji.

 

Jakościowy sprzęt na pierwszym miejscu list zakupowych konsumentów

Coraz większe wymagania stawiane podróżnym wybierającym się zagranicę oraz mniejsze budżety na wyjazdy sprawiły, że wielu Polaków podjęło decyzję o organizacji wakacji na własną rękę, zachowując czujność przy wydatkach. Na tegorocznych listach zakupowych konsumentów prym wiodą akcesoria, które pomagają i ułatwiają spędzanie czasu na łonie natury. Dla spragnionych pięknych widoków i obcowania z przyrodą, oczywistą destynacją stały się polskie góry, jeziora i morze. W tym roku, mimo zmiennej pogody już początek maja można uznać za trend wyjazdów „na dziko”. Przez cały miesiąc dodaliśmy do naszych list zakupowych więcej: kompasów GPS (+35,85% r/r), namiotów (+30,58% r/r), śpiworów (+ 34,46% r/r) oraz butli gazowych (26,67% r/r). Rosnące zainteresowanie wyjazdami plenerowymi widać również w przypadku list w aktualnym miesiącu. W pierwszym tygodniu czerwca do naszych spisów zakupowych dodaliśmy więcej + 107,63% r/r namiotów, + 56,83% r/r śpiworów i +73,33% r/r butli gazowych, niż przed rokiem. 

– Odmrożenie branży turystycznej w maju tego roku, spowodowało gwałtowny wzrost cen hoteli i usług. Polacy podjęli decyzję o podróżowaniu na własną rękę. Zamknięcie w domach sprawiło, że zaczęliśmy decydować się na spędzanie czasu w sposób, który pozwala nam na zebranie nowych doświadczeń i pozwala na wyjście z własnej strefy komfortu. Wielu z nas coraz chętniej wybiera tańsze rozwiązania i powoli przekonuje się do noclegów pod gołym niebem. Wzrost liczby dodań do list zakupowych sprzętów, takich jak namioty, śpiwory czy butle gazowe sugeruje nam, że alternatywą dla standardowych podróży stają się kempingi i wyjazdy „na dziko”. Zakup dobrego sprzętu to inwestycja na lata, z takim ekwipunkiem możemy planować wyjazdy przez cały rok – mówi Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Manager w Listonic.

 

Kosmetyczka pełna produktów pierwszej potrzeby

Planując wyjazd, wielu z nas kompletuje najpotrzebniejsze kosmetyki. Analitycy Listonic odnotowali, że przygotowania rozpoczynamy od zakupu kosmetyczek, których w tym roku w maju dodawaliśmy o 31% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W tym samym miesiącu Polacy uzupełniali listy zakupowe o kremy z filtrem (+ 10,9% r/r), kosmetyki na ugryzienia (+64,28% r/r), mokre chusteczki (+21,42% r/r) oraz suche szampony (+56,79% r/r). Drugi tydzień czerwca wykazał tendencję wzrostową zakupu produktów tj. kosmetyki na ugryzienia (+64,85% r/r), mokre chusteczki (+45,41% r/r) oraz plastry (+21,24% r/r).

 

Gotowanie tylko w warunkach polowych

Decyzja o wyjazdach, które wymagają od nas dostosowania się do zmieniających się warunków otoczenia sprawia, że Polacy w obawie przed brakiem dostępu do bieżącej wody czy aneksu kuchennego, decydują się na zakup gotowej żywności. Strach przed brakiem czasu i ograniczonymi możliwościami przyrządzenia posiłków widać w listach zakupowych. W tym roku, w drugim tygodniu czerwca, Listonic odnotował wzrost zakupu dań gotowych +28,35 r/r, konserw +0,99 r/r i produktów sypkich +13,39 r/r.  

 

Ubrania, które przydadzą się w każdych warunkach

W 2021 roku otworzyliśmy się na możliwość podróżowania po kraju, do tej pory większość urlopów była planowana poza Polską. Destynacje, takie jak morze czy góry, cechują się zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Obawę przed niestabilną pogodą widać w wyborach konsumentów. W pierwszy tygodniu czerwca kompletowaliśmy ubrania na różne okoliczności. Do naszych list dodawaliśmy buty (+70% r/r), kurtki (+51,38% r/r), klapki i stroje kąpielowe (+140, 26% r/r) oraz czapki i chusty (+101, 28% r/r). Słoneczny czerwiec sprawił również, że Polacy tłumnie udali się nad polskie wybrzeże, a do swoich koszyków dodawali coraz więcej parawanów (+104 r/r).

 

***

O Listonic:

Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play 
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Calling
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport! Biuro prasowe
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Konsument Złodzieje nie mają Świąt
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.