Warmia i Mazury kuszą inwestorów koncepcją work-life integration
Niedawno do sieci trafił nowy spot promujący Warmię i Mazury. Ten krótki film to opowieść o inwestorze-biznesmanie, który oprócz kierowania nowoczesną i dobrze prosperującą firmą, wiedzie na Mazurach także satysfakcjonujące życie prywatne – mieszka w nowoczesnym, skąpanym w zieleni domu, a w wolnych chwilach oddaje się swoim pasjom. Malownicze obrazy pokazują atuty życia w regionie i przemawiają szczególnie do tych, którzy zastanawiają się nad rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej. Właśnie tak może wyglądać życie osób, decydujących się na prowadzenie firmy na Warmii czy Mazurach. Spot Krainy Wielkich Jezior wpisuje się w nowy trend, jakim jest work-life integration, którego koncepcja polega na naturalnym przenikaniu się świata zawodowego i osobistego.
Warmia i Mazury – idealne miejsce na Twój biznes
Bohater spotu nie urodził się w regionie. Skuszony jego pięknem podjął świadomą decyzję o przeniesieniu się do województwa warmińsko-mazurskiego wraz z rodziną. Kontynuuje w nim również swoją działalność gospodarczą. W spocie widzimy jego znakomicie prosperującą firmę. Ujęcia z tej sceny realizowane były we wnętrzach funkcjonującego w regionie od kilku lat centrum logistycznego potentata z branży e-commerce. Wykorzystane dalej zdjęcia z lotu ptaka prezentują zaś najważniejsze inwestycje infrastrukturalne oraz instytucje ze styku świata nauki i biznesu, funkcjonujące na Warmii i Mazurach. Warto w tym miejscu wspomnieć także o idealnym położeniu województwa. Mieści się ono przy zewnętrznej, wschodniej granicy Unii Europejskiej, w pobliżu projektowanych autostrad A1 i Via Baltica. O dobrym skomunikowaniu regionu świadczą też m.in. uchwycone w krótkim filmie nowe drogi ekspresowe i krajowe, których liczba stale rośnie, zmodernizowane sieci kolejowe, Port Lotniczy Olsztyn-Mazury, a także zlokalizowany nad Zalewem Wiślanym Port Morski. Film świetnie pokazuje synergię pomiędzy potencjałem regionu i potencjałem ludzi tu mieszkających, co jest podkreślone poprzez wybrzmiewający w filmie przekaz, że na Warmii i Mazurach można dbać o relacje – nie tylko te biznesowe.
Kraina Wielkich Jezior – satysfakcjonujące miejsce do życia
Poza oczywistymi czynnikami sprzyjającymi inwestowaniu w regionie, w spocie uwypuklono to, co stanowi jego wartość dodaną – przyrodę. Jej piękno zostało perfekcyjnie uchwycone w filmie za sprawą zdjęć wykonanych nad Jeziorem Wulpińskim pod Olsztynem. To tylko mała próbka tego, co proponują Warmia i Mazury znane jako Zielone Płuca Polski. Duże kompleksy leśne, na czele z Puszczą Piską, rezerwaty przyrody, parki krajobrazowe i czyste powietrze – a wszystko to na wyciągnięcie ręki. Nie trzeba jechać daleko, aby odetchnąć od pracy. Na niezwykły krajobraz składają się też liczne jeziora - jest ich w regionie ok. 2600. Bogactwo wody to także zachęta do aktywnego wypoczynku, który można organizować wraz z rodziną i przyjaciółmi – tak jak bohater spotu, który spędza swój wolny czas na świeżym powietrzu razem z żoną i synem, a także relaksuje się, łowiąc ryby. Połączenie walorów inwestycyjnych z urokiem i różnorodnością natury dostępnej w regionie to doskonały przepis na uzyskanie satysfakcjonującego work-life integration.
Inteligentne specjalizacje regionu
Zalety życia i pracy, które podkreślono w spocie to zaledwie część korzyści i możliwości, jakie ma do zaoferowania warmińsko-mazurskie. Władze województwa są świadome przewagi konkurencyjnej regionu wynikającej z połączenia innowacyjnej infrastruktury, zasobów ludzkich i bogactwa naturalnego, dlatego wyodrębniły one trzy tzw. inteligentne specjalizacje wskazane w strategii rozwoju społeczno-gospodarczego województwa do roku 2030. Koncentracja na wybranych dziedzinach gospodarki, opartych o zasoby naturalne, ma na celu pomoc inwestorom w rozwoju ich przedsiębiorstw. Zalicza się do nich ekonomię wody (turystyka, rekreacja i powiązana z tym infrastruktura, przemysł jachtowy, maszyny wykorzystujące cięcie wodą), żywność wysokiej jakości (m.in. produkcja i przetwórstwo zdrowej i wysokiej jakości żywności, chów i hodowla zwierząt, produkcja maszyn rolniczych oraz przetwarzanie i unieszkodliwianie odpadów porolniczych) oraz drewno i meblarstwo (m.in. proekologiczna gospodarka leśna, produkcja mebli, sprzedaż i przetwórstwo drewna ). Zróżnicowane kierunki prowadzenia własnej działalności świadczą o bardzo dużym potencjale inwestycyjnym regionu. Warto dodać, że województwo nie zatrzymuje się wyłącznie na wspomnianych trzech dziedzinach. Aktywnie monitoruje rozwój kolejnych branż, opartych na wiedzy, które w przyszłości mogą zostać określone mianem inteligentnej specjalizacji.
Warmia i Mazury to region, którego unikatowa natura jest doceniana nie tylko w całej Polsce, ale również na całym świecie. Wiele osób łączy tu pracę zdalną i wypoczynek. Może warto pójść o krok dalej i zostać w Krainie Wielkich Jezior na dłużej? Do tego właśnie zachęca region, który jest świadomy swojego wyjątkowego naturalnego DNA. Warmińsko-Mazurskie inspiruje do inwestowania i prowadzenia swojego biznesu w myśl koncepcji work-life integration, ponieważ daje ona poczucie harmonii i satysfakcji. Historia bohatera spotu może być też Twoją historią.
Materiał video można obejrzeć tutaj.

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.