Wawel: bezpłatne środki ochrony dla pracowników sklepów spożywczych
Ponad 35 tysięcy maseczek oraz 1,5 tysiąca litrów płynów do dezynfekcji przekazała firma Wawel pracownikom sklepów w całym kraju. Celem inicjatywy było wsparcie osób, które na co dzień pracują nad zapewnieniem Polakom dostępności podstawowych produktów w trakcie epidemii koronawirusa, a także podziękowanie za ich zaangażowanie.
Polski handel zatrudnia łącznie ok. 2 miliony osób. Duża część z nich pracuje w niezależnych sklepach spożywczych i sieciowych supermarketach, które nie wstrzymały swojej działalności w żadnym z etapów epidemii i związanych z nią obostrzeń. W przypadku osób mających każdego dnia kontakt z setkami klientów, szczególnie ważne jest zapewnienie odpowiednich środków bezpieczeństwa.
Firma Wawel, producent słodyczy, już pod koniec kwietnia rozpoczęła przekazywanie do sklepów płynów do dezynfekcji na bazie 70% etanolu oraz jednorazowych maseczek prewencyjnych. Łącznie przekazano ponad 35 tysięcy maseczek oraz 1,5 tysiąca litrów płynu.
„Dziś, w czasach epidemii koronawirusa, szczególnie mocno zauważamy wyjątkową rolę pracowników sklepów. Pracują dla dobra nas wszystkich i sprawiają, że polskie rodziny mogą w tych trudnych tygodniach normalnie funkcjonować. Chcemy podziękować za tę szczególną postawę, za odpowiedzialność i zaangażowanie, a równocześnie wspierać sklepy, z którymi na co dzień współpracujemy” – mówi Łukasz Majcherski, dyrektor sprzedaży ds. rynku niezależnego w firmie Wawel.
Produkty do sklepów przekazywali w ramach regularnych wizyt przedstawiciele handlowi firmy Wawel, którzy również wyposażeni zostali w odpowiednie środki bezpieczeństwa.
Przekazanie maseczek i płynów było kolejnym już gestem pomocy ze strony producenta słodyczy. Wcześniej firma Wawel wspólnie z Fundacją Wawel z Rodziną przekazała Wawel łącznie ponad tonę słodyczy do Szpitala Uniwersyteckiego i Szpitala im. Stefana Żeromskiego w Krakowie oraz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Myślenicach. Paczki ze słodyczami Wawelu dotarły także do krakowskiego ośrodka kwarantanny.

Zrób sercu przysługę tego lata

Geny mają znaczenie – szybka diagnostyka może zmienić życie z ALS

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.