W.G Partners dynamicznie zwiększa sprzedaż domów modułowych w I kwartale 2024 r.
W.G Partners, notowany na NewConnect producent domów w technologii szkieletowej i modułowej odnotowuje skokowy wzrost skali działalności i bardzo dobrą rentowność. W I kwartale firma wypracowała 1,36 mln zł przychodów względem 112 tys. zł rok wcześniej (na prowadzonej obecnie działalności). W omawianym okresie EBITDA wyniosła 636 tys. zł, a skonsolidowany zysk netto 288 tys. zł. Władze spółki zwracają uwagę, że pełny obraz potencjału spółki będzie widoczny w kolejnych kwartałach. Już teraz spółka ma zakontraktowane kilkadziesiąt projektów.
W.G Partners zadebiutowało na giełdzie poprzez odwrotne przejęcie. W opublikowanym raporcie za I kwartał 2024, dane porównawcze z 2023 r. dotyczą dawnej działalności prowadzonej przez Skinwallet. Wskazane w tym komunikacie dane porównawcze z I kwartału 2023 r. odnoszą się do działalności w spółce W.G Partners sp. z o.o.
- Dzięki intensywnej kampanii sprzedażowej do klientów, zainteresowanie domami w technologii szkieletowej i modułowej systematycznie rośnie – miesięcznie spływa do nas średnio 100 zapytań ofertowych, co ma realne przełożenie na kolejne kontrakty. Prowadzimy rozmowy zarówno z klientami indywidualnymi jak i z deweloperami, którzy zainteresowani są budową osiedli domków i innych większych inwestycji. Tylko w I kwartale podpisaliśmy umowy na realizację 32 projektów. Dla porównania: w całym 2023 roku zawarliśmy 18 kontraktów – komentuje Maciej Gogolczyk, prezes W.G Partners i główny akcjonariusz spółki.
Spółka rozpoczęła ekspansję zagraniczną. Pierwszy kontrakt na projekt budowlany w Czechach został zawarty w marcu b.r. Jego wartość to blisko 0,6 mln zł. Firma prowadzi zaawansowane rozmowy w zakresie ekspansji na rynek niemiecki, litewski, a także do krajów francuskojęzycznych.
– Upatrujemy bardzo duży potencjał rozwoju naszego biznesu poprzez ekspansję na rynkach zagranicznych. Mamy już pierwszą umowę w Czechach, równolegle budujemy partnerstwa w innych krajach. Podjęliśmy również konkretne kroki związane z rozbudową infrastruktury, aby sprostać obsłudze zwiększającego się portfela zamówień. Obecnie pracujemy nad doposażeniem hali w nową, profesjonalną linię produkcyjną – dodaje Maciej Gogolczyk.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.