Komunikaty PR

Whirlpool Corporation zobowiązuje się do osiągnięcia zerowej emisji

2021-05-10  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania logo ( 0.08 MB )

Firma Whirlpool Corporation ogłosiła dziś zobowiązanie osiągnięcia globalnej, zerowej emisji netto w swoich fabrykach i operacjach do 2030 roku. Zobowiązanie obejmuje 35 fabryk Whirlpool Corporation oraz jej duże centra dystrybucyjne na całym świecie i dotyczy wszystkich emisji bezpośrednich (zakres 1) oraz tych związanych z dostawą energii (zakres 2).

Whirlpool zobowiązał się również do 20-procentowej redukcji emisji związanej z użytkowaniem jego produktów na całym świecie (zakres 3) do 2030 r. w porównaniu z poziomami z 2016 r. Ten cel został zatwierdzony przez inicjatywę Science Based Targets i opiera się na 60-procentowej redukcji emisji we wszystkich zakresach od 2005 roku.

"Whirlpool Corporation od dawna angażuje się w zrównoważony rozwój. Już ponad 50 lat temu otworzyliśmy pierwsze biuro zajmujące się tym zagadnieniem” - mówi Marc Bitzer, Prezes i Dyrektor Generalny Whirlpool Corporation. „Nasze zaangażowanie w zerową emisję netto jest ważnym kamieniem milowym w naszych nieustających wysiłkach na rzecz poprawy jakości życia rodzinnego poprzez ochronę naszej planet i społeczności”.

Emisje z zakresów 1 i 2

Whirlpool Corporation osiągnie cel zerowej emisji we wszystkich swoich fabrykach i operacjach do 2030 r. dzięki bieżącym i nieustająco wdrażanym nowym inicjatywom na rzecz zrównoważonego rozwoju, w tym:

  • dążenie do 100-procentowego wykorzystania energii odnawialnej poprzez połączenie:
    • instalacji turbin wiatrowych i paneli słonecznych, co skutkuje rekordowo niskim poziomem zużycia energii i wody w przeliczeniu na produkowane przez firmę urządzenia;
    • wirtualnych umów Power Purchase Agreements (VPPA) i PPA z firmami energetycznymi w celu finansowania farm wiatrowych i słonecznych, gdzie firma produkuje i pozyskuje energię odnawialną dla domów na całym świecie. Whirlpool zainicjował swoją pierwszą umowę VPPA w Teksasie w styczniu 2021 roku. Będzie ona pokrywać 50 procent emisji firmy z zakresu 2 w USA i pomoże zmniejszyć ogólny ślad węglowy działalności o prawie 15 procent.
  • poprawę efektywności energetycznej w zakładach i operacjach, w tym instalacja diod LED i wdrażanie systemów zarządzania energią we wszystkich fabrykach i obiektach.
  • kompensację wytwarzanego dwutlenku węgla, a ponadto wszelkich pozostałych emisji, których nie można uniknąć.

Whirlpool Corporation zobowiązuje się do zapewnienia całkowitej przejrzystości poprzez regularne aktualizacje i pełną jawność rocznego sprawozdania zrównoważonego rozwoju.

Emisje z zakresu 3

Aby ograniczać emisje z zakresu 3, Whirlpool Corporation projektuje swoje urządzenia tak, aby były jak najbardziej oszczędne pod względem zużycia energii i wody. W ramach tego firma inwestuje w innowacje, które automatycznie kontrolują poziomy wody, nastawiają jako domyślne korzystanie z zimnej wody i dozują detergenty, aby jeszcze bardziej zmniejszyć wpływ na środowisko i zaoszczędzić czas oraz pieniądze konsumentów. W ten sposób Whirlpool Corporation dąży do zmniejszenia emisji z zakresu 3 do 2030 r. o dodatkowe 20% w stosunku do poziomów z 2016 r., opierając się na 60-procentowym zmniejszeniu śladu węglowego swoich produktów, używanych od 2005 r.

„Jesteśmy dumni z zobowiązań, które dotychczas podjęliśmy, ale zdajemy sobie sprawę, że nasz wpływ na klimat wykracza poza nasze fabryki i obiekty” - mówi Ron Volgewede, Globalny Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Whirlpool Corporation. „Dlatego zobowiązujemy się do dalszego wprowadzania ulepszeń w całym łańcuchu wartości, dążąc do osiągnięcia przez nas w dłuższej perspektywie zero emisji netto w zakresach 1, 2 i 3”.

Ponieważ produkcja tworzyw sztucznych i zakończenie ich użytkowania w dużym stopniu przyczyniają się do emisji gazów cieplarnianych, Whirlpool Corporation podejmuje również
– w ramach swoich wysiłków na rzecz sprostania wyzwaniom klimatycznym - działania mające na celu zmniejszenie ilości odpadów, w tym:

  • maksymalizację stopnia wykorzystania materiałów i minimalizację ilości odpadów na wysypiskach w ramach wdrażania World Class Manufacturing, czyli doskonalenia procesów produkcyjnych. Whirlpool Corporation pracuje nad tym, aby do 2022 roku osiągnąć poziom “zero odpadów na wysypiskach śmieci“ (ang. “Zero Waste To Landfill”) we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych na świecie. Obecnie w ponad 70% fabryk firmy Whirlpool te normy są już osiągnięte. Jeśli chodzi o Polskę, zakłady w Łodzi i Radomsku również spełniają te parametry, natomiast zakłady we Wrocławiu są bardzo blisko tego celu.
  • zwiększanie udziału materiałów pochodzących z recyklingu w produktach i zapobieganie wyrzucaniu ich na śmietnik dzięki odnawianiu/naprawie i odsprzedaży.
  • bezpośrednią współpracę ze swoimi klientami poprzez zapewnienie bezpłatnego recyklingu opakowań, aby maksymalnie ograniczać ilość odpadów dostających się na wysypiska.

Ponadto, ponieważ redukcja marnotrawienia żywności może obniżyć emisje gazów cieplarnianych o 6-8 procent - co wynika z danych Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa - Whirlpool Corporation wykorzystuje swoją wyjątkową pozycję jako producenta urządzeń kuchennych, aby zapobiegać marnotrawieniu żywności na całym świecie. Częścią tych starań jest edukacyjna kampania „Nie marnujmy chwil” mająca na celu podniesienie świadomości na temat marnotrawienia żywności wśród rodzin w regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA). Kolejna, piąta edycja projektu rozpocznie się w Polsce już w najbliższych dniach.

Aby dowiedzieć się więcej o zobowiązaniach Whirlpool Corporation do zrównoważonego rozwoju, odwiedź stronę tu. Aby uzyskać więcej informacji na temat prowadzenia zrównoważonego stylu życia w Twoim domu, odwiedź nasze centrum Improving Life at Home.

***

O firmie Whirlpool Corporation

Whirlpool Corporation (NYSE: WHR) jest światowym liderem w produkcji urządzeń kuchennych i pralniczych, z około 19 miliardami dolarów rocznej sprzedaży, 78000 pracowników i 57 ośrodkami produkcyjno-badawczymi w 2020 roku. Firma sprzedaje urządzenia Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, JennAir, Indesit i inne marki w prawie każdym kraju na całym świecie. Dodatkowe informacje o firmie można znaleźć na WhirlpoolCorp.com lub na Twitterze pod adresem @WhirlpoolCorp.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

Bankowość

Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

Media i PR

Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.