Więcej możliwości Łódzkiego Centrum Wielokulturowego dzięki dodatkowemu wsparciu
Mieszkańców Łodzi łączy dziś nie tylko jedno miasto, ale też różnorodność. Nie ma chyba w Polsce osoby, która nie słyszałaby o „wielokulturowości Łodzi”. Ostatnie tygodnie pokazały jak wielkie serce mają nie tylko mieszkańcy Łodzi, ale też biznes.
Łódź wspólnie z Fundacją Ocalenie prowadzi projekt „Łódzkiego Centrum Wielokulturowego”, którego celem jest szeroko pojęta integracja cudzoziemców i cudzoziemek, nowych mieszkańców miasta, z ich polskimi sąsiadami oraz wsparcie obcokrajowców m.in. w kontaktach z instytucjami publicznymi, placówkami edukacyjnymi, w poszukiwaniu pracy i mieszkania oraz działania poprawiające komunikację. W związku z szerokim wachlarzem potrzeb i rozszerzeniem działań oraz usług doradczych na rzecz cudzoziemców we współpracę włącza się partner wiodący, firma SEGRO, która wesprze finansowo szereg działań mających na celu integrację zawodową cudzoziemców mieszkających na terenie Miasta Łódź.
– Dla naszego miasta to bardzo ważne, by wspierać tych, którzy wybrali Łódź na swój nowy dom. Łódzkie Centrum Wielokulturowe to przystań dla ludzi, którzy rozpoczynają swoje życie zawodowe oraz prywatne od nowa. W jednym miejscu, nowi mieszkańcy Łodzi znajdą to, czego w danej chwili potrzebują najbardziej. W swoim języku, od ekspertów, którzy są urodzonymi altruistami, otrzymają wiedzę i pewność, że zdołają poukładać swoją przyszłość w naszym mieście. Oferujemy przede wszystkim pomoc, która zapewni długoterminowe bezpieczeństwo i samodzielność. Szkolenia i doradztwo to inwestycje, które tworzą efekt kuli śnieżnej. Wierzę, że spotkacie w tym miejscu azyl, którzy odrodzi w Was przekonanie, że wielokulturowość i integracja międzynarodowa to siła i przyzwoitość współczesnego świata – mówi Adam Pustelnik, Pierwszy Wiceprezydent Miasta Łodzi.
– Współpraca z Łódzkim Centrum Wielokulturowym to kolejna, obok instalacji źródełek wody pitnej w łódzkich placówkach edukacyjnych, inicjatywa realizowana przez SEGRO wspólnie z miastem Łódź. Jest ona związana z implementacją naszej strategii zrównoważonego rozwoju Odpowiedzialne SEGRO, której jednym z celów jest wsparcie dla lokalnych społeczności. Przekazane przez SEGRO środki zostaną wykorzystane na organizację kursów językowych, szkoleń zawodowych, a także warsztatów. Dodatkowo osoby korzystające z pomocy Łódzkiego Centrum Wielokulturowego będą miały dostęp do specjalistów w dziedzinie doradztwa zawodowego oraz psychologicznego – mówi Bożena Krawczyk, Dyrektor Inwestycyjna SEGRO na Europę Centralną i dodaje: Decyzję o współpracy z Łódzkim Centrum Wielokulturowym podjęliśmy jeszcze w 2021 roku, ale reagując na aktualną sytuację związaną z rosnącą liczbą uchodźców z Ukrainy w Polsce, planujemy rozszerzyć pakiet pomocowy, aby wesprzeć jeszcze większą grupę cudzoziemców. Mamy nadzieje, że działania te przyczynią się do szybszej aklimatyzacji mieszkańców Ukrainy oraz będą właściwym krokiem w kierunku godnego życia w tym niezwykle trudnym dla nich czasie.
Fundacja Ocalenie działa w Łodzi od 2021 roku, prowadząc Łódzkie Centrum Wielokulturowe. Do końca marca z jej wsparcia skorzystało ponad 400 klientów i klientek i odbyło się niemal 900 konsultacji. – Rozpoczynający się projekt będzie kolejnym krokiem do szeroko pojętej integracji migrantów i migrantek, co stanowi trzon działań Fundacji, zajmującej się tym już od ponad 20 lat. Podjęte inicjatywy będą ukierunkowane na aktywizację zawodową uczestników i uczestniczek poprzez zwiększanie ich kompetencji na rynku pracy – informuje Agata Pendrak, Koordynatorka Łódzkiego Centrum Wielokulturowego.
W ramach działań przewidziane są m.in. kursy języka polskiego jako obcego, poradnictwo zawodowe, a także poradnictwo specjalistyczne – zakres działań będzie dopasowany do aktualnych potrzeb osób biorących udział w projekcie.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.