Więcej nowoczesnych narzędzi dla sklepów średniego i małego formatu
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Obydwaj akcjonariusze Comp Platforma Usług SA (CPU), czyli Grupa COMP SA oraz Grupa Żywiec SA podwyższą kapitał CPU o 12 mln zł do końca bieżącego miesiąca. Układ właścicielski w spółce nie ulegnie zmianie.
Środki te zostaną przeznaczone na finansowanie rozwoju programu M/platform, poszerzając liczbę uczestniczących punktów oraz nowe usługi oferowane wszystkim uczestnikom naszego ekosystemu – powiedział Marcin Celejowski, członek zarządu Grupy Żywiec SA.
Polskie sklepy średniego i małego formatu stają się bardziej nowoczesne, aby mogły skutecznie konkurować z dużym sieciami, bo rynek idzie w kierunku konsolidacji. M/platform oferuje detalistom i dystrybutorom nowoczesne i łatwe w obsłudze narzędzia do podążania za trendami i dotrzymywania kroku gigantom bez istotnych wydatków inwestycyjnych – dodał Robert Tomaszewski, prezes zarządu COMP SA.
Pierwszy etap rozwoju M/platform przyniósł oczekiwane efekty, czyli ponad 10 tys. aktywnych punktów w usłudze M/promo+, kilkunastu aktywnych producentów oraz rosnącą liczbę dystrybutorów. Począwszy od obecnego roku, wprowadzamy komplementarne narzędzia. Naszym celem jest dostarczenie wszystkich istotnych narzędzi handlu nowoczesnego dla sklepów średniego i małego formatu oraz dystrybutorów FMCG. Dzięki temu ich biznes staje się bardziej konkurencyjny, bo tego wymaga szybko zmieniające się otoczenie rynkowe. Obecnie skala M/Platform jest bez precedensu w Europie. Rocznie współpracujący z nami detaliści generują ponad miliard paragonów – podkreślił Robert Tomaszewski.
Nowe usługi M/platform, które przeszły pomyślnie fazę pilotażu ogólnopolskiego i są aktualnie wdrażane w skali całego kraju, to M/store – otwarty portal do zamówień hurtowych w modelu „e-commerce marketplace”; ułatwia współpracę detalisty z wieloma dystrybutorami, M/analytics – zaawansowana analityka sprzedażowa, która ułatwia detalistom oraz współpracującym z nimi producentom podejmowanie decyzji biznesowych w oparciu o precyzyjne fakty sprzedażowe, M/loterie – innowacyjne rozwiązanie do tzw. loterii instant win, umożliwia szybkie rozliczenia z detalistą bez konieczności fizycznego zbierania wygrywających kapsli czy opakowań, hop&shop – aplikacja mobilna dla konsumentów; dzięki niej sklepy średniego i małego formatu niezrzeszone oraz zrzeszone w mniejszych sieciach wkraczają w erę m-commerce; narzędzie to ułatwia komunikację z konsumentem, umożliwia świadczenie dodatkowych usług tj. „zamów i odbierz” (click & collect) czy e-paragon, a przede wszystkim to innowacyjny i jedyny w swoim rodzaju program lojalnościowy pozwalający konsumentom zbierać punkty i zdobywać nagrody w różnych sklepach na terenie całego kraju.
W najbliższych dniach do grona producentów korzystających z naszych usług dołączy kilku liderów w swoich kategoriach, co na pewno ucieszy naszych detalistów. Jednocześnie kilku ogólnopolskich dystrybutorów FMCG rozpocznie swoją pracę z nowych kanałem sprzedaży e-commerce, jakim jest M/store – podsumowuje Grzegorz Podziewski, wiceprezes zarządu Comp Platforma Usług.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.